הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

24 ינואר, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

רואים עולם- חלק ד'

מאת: משה שנר |

סתיו 2013 היה עתיר בפעילות אקדמית בינלאומית במעגלי החוגים והפקולטות, וזאת מעבר לפעילות האקדמית הברוכה ברמה האישית שפיתחו רבים ממורי אורנים בישראל ובחו"ל. כתבה רביעית ואחרונה בנושא

תכנית מצטייני הפקולטה למדעי החברה והרוח עם האוניברסיטה הפדגוגית של קארלסרואה, גרמניה

בעקבות עבודה מוצלחת בשנים עברו של תכנית המצטיינים כאן עם אוניברסיטה בבוכום גרמניה המשכנו במשא ומתן עם "קרן עתיד גרמניה ישראל" על פיתוח תכנית נוספת וכרגע אנו מצויים בשלבי משא ומתן סופיים על פרויקט המשך, הפעם עם Karlsruhe University of Education שבו ילמדו יחד פרחי ההוראה כאן ושם על הפאזל התרבותי בישראל ובגרמניה, יקיימו ביקורים הדדיים, וייצרו יחד יחידות ידע ולימוד בנושא. התכנית כאן מיועדת למשתתפי תכנית המצטיינים ולסטודנטים מצטיינים נוספים מהפקולטה למדעי החברה והרוח.

שיתוף עם האוניברסיטה הפדגוגית של לוצרן שווייץ

בתיווך שגרירות ישראל בברן יצרנו התחלה של עבודה משותפת עם אוניברסיטה צעירה להכשרת מחנכים בלוצרן שווייץ. מי שנענה שם ליוזמה הם אנשי המכון לחקר החינוך ההיסטורי ואנו נפגשנו במהלך ספטמבר עם נציגיהם שנטלו חלק בכנס בירושלים ודנו עמם במספר אפשרויות לעבודה משותפת בין אורנים לבינם. כאן התחום הראשון שעלה לדיון הוא ההתמודדות עם הזיכרון ההיסטורי, אולם נידונו גם רעיונות נוספים. בשלב הראשון הצענו ביקור מכין של משלחת סגל שלהם באורנים ובשלב השני כנס סגל משותף בשווייץ ואחר כך השמים (והתקציב) הם הגבול.

שיתוף בתחום האמנות עם ביה"ח לילדים בסבונה איטליה

במסגרת פיתוח הקשרים שלנו ביקרה באורנים במהלך יולי 2013 דניאל סולייבאק אמנית יהודייה מגנואה באיטליה. עמה ועם מנהל בית החולים לילדים בסבונה (סמוך לגנואה), ד"ר אמנון כהן, ישראלי בן נהרייה, אנו בוחנים אפשרות שסטודנטים מאורנים יהיו אורחי הקהילה היהודית ויפעילו שם פרויקט של עבודה יצירתית עם הילדים המאושפזים. מדובר עדיין ברעיון ראשוני. תשובה מהם תתקבל בקרוב.

ביקורים של אנשי אקדמיה מחו"ל

לעתים אנו זוכים לביקור של אנשי אקדמיה איכותיים ממוסדות אקדמיים בארצות שונות ואנו שמחים להזמין לשיח עמם את עצמנו, אנשי אורנים מכל הפקולטות והחוגים. השיח הזה מעשיר ומאתגר ולעתים גם מצמיח עשייה משותפת.

כאמור, הפעילות הזו שאנו מפתחים מיועדת להעצמתה של הפעילות האקדמית במסגרת החוגים והיא פתוחה לעוד הצעות ורעיונות. לרבים מסגל קשרים אקדמיים ברמה האישית – ניתן וכדאי לעשותם גם למנוף לקשרים אקדמיים ברמה המוסדית.

את המידע הזה וכל מידע נוסף, כולל עדכונים וסיכומים אישיים של משתתפים בפעילויות הללו תוכלו למצוא בקרוב גם בתת-מדור שנפתח לשם כך במדור משרד הרקטור באינטרנט.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>