הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

6 ינואר, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

רואים עולם- חלק ג'

מאת: משה שנר|

סתיו 2013 היה עתיר בפעילות אקדמית בינלאומית במעגלי החוגים והפקולטות, וזאת מעבר לפעילות האקדמית הברוכה ברמה האישית שפיתחו רבים ממורי אורנים בישראל ובחו"ל. כתבה שלישית בנושא


פרויקטים במסגרת טמפוס אירופה

אנו מחכים בדריכות רבה לקבלת התשובות משלושת הפרויקטים שהגשנו יחד עם אחרים לאיחוד האירופי. המענים צפויים בקרוב מאד ונקווה לטוב.

  • הטמעת תהליך בולוניה: הפרויקט הראשון הוא "פרויקט אשכולות" שבו אנו אמורים להוביל את אשכול המכללות להוראה במסגרת פרויקט גדול שיזם מרכז בולוניה באוניברסיטת באר שבע. מטרת הפרויקט היא להטמיע במוסדות אקדמיים ישראליים את "תהליך בולוניה" עליו סיפרתי בדיווח הקודם שלי ובמרכזו יצירת שפה אקדמית משותפת לכל ארצות אירופה וסביבתה. במידה והפרויקט יאושר לביצוע תוביל אותו במכללה המחלקה להכשרת עובדי הוראה (שוש לשם).
  • הוראת אנגלית כשפה זרה: הפרויקט השני הוא השתלבות שלנו בתכנית שמובילים אוניברסיטת חיפה ומכללת גורדון לטיפוח הוראת האנגלית במוסדות אקדמיים ישראליים. במידה ויאושר תוביל את חלקנו הצנוע בפרויקט המחלקה להוראת האנגלית (אלישבע ברקון)
  • חינוך לחיים בריאים: הפרויקט השלישי הוא פרויקט שמובילה אוניברסיטת פאלרמו בסיציליה בנושא חינוך לבריאות ובמידה והוא יאושר תיטול בו חלק מדי וליצקר-פולק.

אוניברסיטת ארפורט

באוגוסט האחרון שהתה אצלנו משלחת מאוניברסיטת ארפורט למדעים יישומיים לבחינת אפשרויות לשיתופי פעולה עם אורנים. עם המשלחת נפגשו רבים מאנשי אורנים. בסיכום הביקור הוגדרו בין השאר היעדים האפשריים הבאים: אמצע דצמבר 2013 – קורס של 15 סטודנטים מארפורט באורנים, סתיו 2014 – סמינר באורנים לקבוצת סטודנטים יהודיים הלומדים בארפורט לתואר שני בעבודה סוציאלית, אפריל-מאי 2014 – סמינר באורנים לקבוצת סטודנטים יהודיים הלומדים בארפורט עבודה סוציאלית, 2014 – סמינר אקדמי בארפורט על מסורת אורנים בתחום החינוך בגיל הרך, 2014 – סמינר אקדמי בארפורט סביב נושאי אורנים בתחום החינוך החברתי קהילתי.

מעבר לתוכניות היותר מוגדרות הללו עומדים על סדר יומנו המשותף עוד שלושה רעיונות: סמינר של סטודנטים מארפורט כאן באורנים שיכלול "עבודת שדה" בכפרי נוער בישראל, השתתפות של אנשי אורנים בארגון כנס שיוקדש ליאנוש קורצ'אק בארפורט ולבסוף האפשרות לשיתוף פעולה של אנשי התכנון הסביבתי בארפורט עם אנשי הגן הבוטני אצלנו.

במקביל, אנשי "שדמות" ממשיכים להפעיל את קורס "המנהיגות היהודית" שהם מובילים עם החח"ק, אנשי הקהילה היהודית בארפורט ואוניברסיטת קולומביה בניו יורק.

האפשרויות מגוונות אם כי ההתקדמות ביישומן איטית – אולם אפילו אם רק חלק קטן משלל התכניות הללו לשיתוף עם אונ' ארפורט למדעים יישומיים יצא לפועל זו תהיה התפתחות מבורכת.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>