הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

24 ינואר, 2014 פורסם ב מה בקמפוס, מל"ח חולמים חינוך
5 comments

מכין נוער לצבא

שרון אגם, סטודנט במסלול מל"ח ומדריך במכינה הקדם צבאית צור שלם, בגליל עליון

 שרון

שמי שרון אגם, בן 27 מחיפה, אני מדריך במכינה הקדם צבאית "צור שלם" הממוקמת בישוב לבון אשר בגליל העליון.

העבודה החינוכית במכינה, מאתגרת ומורכבת.

המכינה מיועדת לנוער מרקע סוציו אקונומי נמוך אשר צה"ל אינו רואה בהם מתאימים לשירות קרבי. הכנה בת שמונה חודשים, שברובה מוקדשת לעבודה חינוכית אינטנסיבית , מאפשרת לנוער מהרקע הבעייתי הזה להפוך לנוער המקבל מסגרת ולהתגייס לטירונות חי"ר קרבית בחטיבת הנח"ל. בנוסף מתאפשר לחניכים לזכות בהסמכה מקצועית בתחום התעשייה, להשלים בגרויות ולחוות תכנית חברתית וערכית הנותנת להם נקודת פתיחה חזקה יותר לחייהם באזרחות.

פרויקט זה הוא חלק מרשת צור, אותה יזם ומממן התעשיין סטף ורטהימר. רשת צור מרכזת פרויקטים חינוכיים שונים לנוער "נושר". המשותף לכלל הפרויקטים הוא הגישה המקצועית תעסוקתית הבונה עתיד לטווח ארוך ללוקחים חלק בפרויקטים אלו.

בחרתי בתחום החינוך כי אני אוהב לתת מעצמי ולנסות להשפיע על העולם ועל אנשים בפרט, אני מאמין שסיפוק אמיתי מגיע מהנתינה עצמה. המטרה שלי בחינוך היא לגרום לחניכיי להאמין בעצמם ולגלות מוטיבציה ורצון פנימי.

בעבודתי החינוכית, אני מקדיש את כל זמני ומשאביי האינטלקטואליים והמנטליים לנערים הבאים מרקע של מצוקה והזנחה. מתפתחת בינינו מערכת יחסים של אמון הדדי, מערכת המושתתת על הקשבה פעילה ואכפתיות אמיתית. אך מעבר להשקעה, חשוב לי לומר, שהגעתי לתחום החינוך ללא רקע כמעט בעבודה חינוכית, ומעל לכל, ההרגשה והרצון הפנימי להצליח לחולל שינוי אמיתי בקרב אלו שהמערכת התייאשה מהם מספקת אותי במיוחד.

אני שואף לשפר את עצמי כאיש חינוך בלימודים בתחום החינוך הבלתי פורמלי וספציפית במסלול המכשיר אותי לעבודה עם נוער מרקע חלש. הלימודים באורנים יאפשרו לי לשכלל את הניסיון אותו אני רוכש בעבודתי ולתת לעצמי פרספקטיבה מעמיקה לאינטואיציות החינוכיות הטבועות בי.

החלומות שלי נחלקים לשניים – אלו הקשורים לחומר ואלו הקשורים לרוח.

בעניינים הקשורים לחומר, אני רוצה לרכוש ידע ולהרחיב את ניסיוני בתחום החינוך, הייעוץ והטיפול. ובעזרתם להשפיע על עיצוב החברה, בעניינים שקשורים לרוח, קודם כל – להיות אדם. לרצות תמיד להשתפר, להיות נכון לשרת אחרים, להימנע מיהירות, לפתח נדיבות, לשמור על כנות, ולחיות בפשטות ובצניעות.

5 comments

  1. מאת הדר:

    כל הכבוד שרון ישר כוח!!!

  2. מאת גל סיבוני:

    כל הכבוד אתה עושה דבר ממש חשוב. בהצלחה והלוואי שתמשיך ותקדם סביבך אנשים שימשיכו את דרכך… תותח אמיתי!

  3. מאת אליה:

    שרון! כל הכבוד לך על העבודה הקשה שאתה משקיע. כולנו יודעים כמה העבודה בתחום החינוך קשה וכיום זה ממש לא מובן מאליו שאנשים יבחרו לעסוק במקצוע כה תובעני ומאתגר.
    חשוב שיהיו עוד אנשים כמוך בתחום החינוך בכלל ובחינוך עם נערים בעלי רקע בעייתי בפרט. אין לי ספק שאנשים כמוך, אשר מאמינים בחינוך ורואים במקצוע זה כשליחות אמתית יעשו חיל ויתרמו רבות!
    שיהיה המון בהצלחה בהמשך הדרך ואני בטוחה שאתה מהווה מודל לחיקוי למופת לנערים ולעוד הרבה אנשים!

  4. מאת לי רביבו:

    שרון, אין ספק שאתה עושה עבודת קודש. היכולת והרצון לא לוותר לאלו שהמערכת כן ויתרה עליהם והשאיפה לגרום להם להאמין בעצמם ולהיות בטוחים בסביבה שלהם זה לא דבר של מה בכך.
    אין ספק שזו עבודה לא פשוטה, מאתגרת ומספקת ביותר.
    יישר כוח.

  5. מאת הילה:

    שרון,
    יישר-כוח על עבודתך עם בני הנוער!!
    החזרת אותי לימי השירות הצבאי שלי כמורה חיילת בתחום הנוער והקהילה ברמלה.
    אני מאחלת לך הצלחה בהמשך דרכך עם הנוער המדהים הזה…
    הילה

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>