הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

14 ינואר, 2014 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

לומדים מחוץ למסגרת: כ-80 תלמידים קיבלו שיעור ייחודי ממורים לעתיד

מצטיינים בפעולה

סטודנטים מתכנית המצטיינים בפעולה

סטודנטים מתכנית המצטיינים של המכללה האקדמית אורנים העבירו שיעור חווייתי ברחבי הקמפוס, מחוץ לכיתות, עבור תלמידים מבית הספר עין הים

במסגרת הקורס "ללמוד מחוץ למסגרת" הגיעו ביום ראשון השבוע כ-80 תלמידי כיתות ד'-ה' מבית הספר עין הים בחיפה למכללה האקדמית אורנים, שם קיבלו שיעור ייחודי מהמורים לעתיד, סטודנטים בתכנית המצטיינים של המכללה. הסטודנטים בקורס הכינו עבור התלמידים פעילויות לימודיות בגישה משחקית, בהתאם לרוח הקורס ולרוח בית הספר. הפעילויות התקיימו ברחבי הקמפוס ולא בכיתות הלימוד, כמו גם בגן הבוטני, בבית מרגולין, בגן הפיזיקלי, בתחנת רדיו אורנים, במכון לאומנות ובספרייה.

התלמידים כל כך נהנו בפעילות עד שקשה היה להזיז אותם מתחנה לתחנה, ועוד יותר היה קשה להאמין שכך הם לומדים מדעים, מתמטיקה, לשון, אמנות ותקשורת.

הקורס "ללמוד מחוץ למסגרת" עוסק בלמידה חדשנית, בהתבוננות בפרדיגמות חדשניות בלמידה והוראה, ובאפשרות לשחק את תכנית הלימודים בשיעור. את הפעילות יזמה ד"ר ורדית מקלר-פיק, שאחראית על תכנית המצטיינים במכללה, יחד עם הנהלת בית הספר עין הים.

"עין הים" הינו בית ספר יסודי אזורי, המבסס את תוכנית הלימודים שלו על משחק, ובכך מפתח דרכי הוראה אלטרנטיביות. מטרת שיתוף הפעולה בין המכללה לחינוך ובין בית הספר הינו להוכיח לפרחי ההוראה, המורים לעתיד, כי ניתן להעניק לתלמידים חוויית למידה שונה באמצעות משחקים, וכי לעיתים דבר זה מניב תוצאות אפילו טובות יותר מאשר בדרכים הקונבנציונליות. הלימוד בקורס כולל בין השאר ביקורים של הסטודנטים בבית הספר כדי להמחיש כיצד מתבצעת הלמידה בפועל.

הסטודנטית מורן סרוסי: "נפלה בחלקנו הזדמנות מיוחדת ויוצאת דופן לפגוש ולהכיר סוגים שונים של למידה מחוץ למסגרת. מדובר בלמידה מועילה המאפשרת לתלמידים ללמוד ולהחכים, אך גם ליהנות. חשוב שכל אלה העוסקים בחינוך יידעו שאפשר ללמד חומר מסוים ביותר מדרך אחת, העיקר לשמור על ראש פתוח ולא לפחד לנסות. אנו, המורים לעתיד, רוצים לעשות ולממש את מה שהיה חסר לנו כשהיינו ילדים, וזו למעשה ההרגשה הטובה והמהנה שצריכה להיות לכל ילד כאשר הוא נמצא בבית הספר. אני חושבת שלמידה המשלבת משחק יכולה להשיג מטרה זו".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>