הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

4 ינואר, 2014 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

המיזמים החינוכיים יוצאים לדרך: ציור קיר ענק מוצג בבית הספר נרקיסים

המיזם של נירית אלונה-בר, בנושא קהילה יוצרת סביבה, הינו אחד מארבעה מיזמים חינוכיים שזכו במקומות הראשונים בתחרות מטעם מחלקת החינוך

מיזם חינוכי של היוצרת נירית אלונה-בר בנושא "קהילה יוצרת סביבה" מוצג החל מהשבוע בחזית אולם התרבות, ואילו מיזם חינוכי אחר, של רחל כרמי, נמצא לקראת סיום. יצוין כי מדובר במיזמים חינוכיים שזכו בפרסים ראשונים במסגרת "קול קורא" מטעם מחלקת החינוך, במסגרתו התבקשו תושבי הקריה לקחת חלק פעיל בהובלת תוכנית חינוכית בין כותלי בתי הספר. ארבעה מתוך 12 מיזמים שהוגשו – של ד"ר שחר מרנין, רחל כרמי, סער דרייב ונירית אלונה-בר – זכו במקומות הראשונים.

המיזם "לשים את הפוקוס" של רחל כרמי, שזכה בפרס השני, מיועד לכיתות החינוך המיוחד ועוסק בנושא "האחר הוא אני" ובתהליך הקבוצתי שעוברים התלמידים. במסגרת המיזם מתעדים התלמידים, באמצעות צילום, תמונות שלהם במצבים שונים. המיזם נמצא בעיצומו של התהליך ומתקיים בשני בתי ספר: נרקיסים וקרית עמל. במסגרת המיזם נפגשים התלמידים מדי שבוע עם המנחות רחל כרמי וליאת לירון, ודנות עימן בנושא, בשיתוף המחנכות. בשבועות האחרונים דנו הילדים בתכונות חיוביות של בני אדם, ובהמשך, לאחר שלמדו לצלם, יצאו להנציח בסביבה הקרובה תמונות מחיי היום-יום, שנאספות לאלבום אישי ושאותן יקבלו התלמידים בסוף השנה.

מיזם נוסף, בנושא "קהילה יוצרת סביבה", של נירית אלונה-בר, שזכה במקום השלישי, הסתיים ממש השבוע. מדובר בציור קיר גדול במיוחד, פרי עבודה משותפת של התלמידים, שכבר מוצג בחזית אולם התרבות בבית הספר נרקיסים, בעזרתם של עובדי מחלקת התפעול של הרשות המקומית. הפרויקט זכה לשיתוף פעולה משמעותי בקרב התלמידים, כאשר כל מפגש ארך כשעתיים, אליו הגיעו הילדים מלאי התלהבות ושמחה. יצוין כי הפרויקט תואם את הנושא אותו מובילה מנהלת נרקיסים, אורלי דבי, "תרבות ואמנות".

אלונה-בר: "בתחילה הביאו הילדים למפגש את חומרי ההשראה בהתאם לנושא. הם ציירו חצוצרה, תיאטרון, פלטה של צבעים, ספירלות וגלים, פרחים וצורות, כל מה שזרם, אותם אספתי על הדפים, והתחלנו לעבוד. חיברנו, ליטשנו ובסוף קיבלנו שלושה חלקים בתוך השלם: מוסיקה, פריחה ותיאטרון, כשברקע צורות וצבעים בהרמוניה משמחת. הגדלנו את הסקיצה שהתקבלה ללוחות עץ גדולים, והתחלנו לצייר ולמלא בצבעי אקריליק. זו חוויה מורכבת שכוללת בין השאר למידה ממושכת, הקניית הרגלי עבודה חדשים והקשבה לשיתופי פעולה יצירתיים".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>