הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

28 דצמבר, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

תקווה במגידו: "קשת התקווה" קיבל את אישור משרד החינוך כמוסד משלב

בעקבות זאת תיפתח בשנת הלימודים תשע"ה כיתה א' משותפת לאוכלוסיות דתיות, מסורתיות וחילוניות. מנהלת ביה"ס: זהו מהלך המחבר את כל עם ישראל למסגרת אחת

בית החינוך היסודי "קשת התקווה", שנמצא במרחב הביוספרי רמת מנשה,  בתחום שיפוטה של המועצה האזורית מגידו, קיבל לאחרונה את אישור משרד החינוך להיות "בית ספר משלב" בין סוגים שונים של אוכלוסייה. בית החינוך פועל במודל בתי ספר "קשת", בליווי מקצועי, ארגוני ופדגוגי של ארגון צו פיוס. יצוין כי בשנת הלימודים הנוכחית מתקיים פיילוט של כיתה א' המשותף לאוכלוסיות דתיות, מסורתיות וחילוניות.

לאור הצלחת המהלך ולשביעות רצון התלמידים, המורים, ההורים, המועצה האזורית ומשרד החינוך, קיבל בית הספר את האישור וברכת הדרך להיות "בית ספר משלב" צומח, כך שבשנת הלימודים תשע"ה תיפתח כיתה א' נוספת משותפת לאוכלוסיות דתיות, מסורתיות וחילוניות. המשותף לכולם הינו הרצון לחנך את ילדיהם ברוח האזור בו הם גרים, להכיר את הסביבה ואת האנשים שמרכיבים אותה ולתת לילדיהם חינוך ייחודי, המשלב תרבות יהודית וישראלית עם שמירת הטבע ואהבת הארץ, כל זאת באמצעות שיח משותף בין תפיסות חיים שונות והיכרות הדדית מעמיקה הרואה את המשותף, ובו בזמן מכבדת ומאפשרת את השונה. בית הספר ישים דגש על החינוך הסביבתי, המהווה עיקרון פדגוגי מנחה בתוכנית הלימודים האזורית, וייחודו הינו בכך שבכל תהליך היצירה והיישום שותפים יחד משרד החינוך, מועצה אזורית מגידו, צוות בית הספר והורי התלמידים.

מנהלת בית החינוך, סמדר עקרי: "זכות גדולה נפלה בחלקי להוביל מהלך מאתגר וחשוב ברמה יישובית, אזורית ומדינית כאחד. זהו מהלך המחבר את כל עם ישראל למסגרת אחת מיוחדת, המאפשרת לכל אחד להתנהל על פי זהותו ולשמור עליה. מהלך זה מאפשר לכל ילד וילדה להכיר את האחר, לקבל אותו וללמוד ממנו". עקרי הוסיפה כי שר החינוך, הרב שי פירון, מעודד הקמת בתי ספר המשלבים בין אוכלוסיות דתיות, מסורתיות וחילוניות.

הורים רבים הביעו שביעות רצון מהפיכתו של בית החינוך למשלב. רוני ואמיר זלצר: "אנו מאמינים שבנותינו צריכות להכיר את פניה הרבים של החברה הישראלית, תוך יצירת דיאלוג עם ילדים שבאים מזרמים שונים ביהדות, שיתאפשר במסגרת בית הספר".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>