הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

16 דצמבר, 2013 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

רואים עולם- חלק ב'

מאת: משה שנר |

סתיו 2013 היה עתיר בפעילות אקדמית בינלאומית במעגלי החוגים והפקולטות, וזאת מעבר לפעילות האקדמית הברוכה ברמה האישית שפיתחו רבים ממורי אורנים בישראל ובחו"ל. כתבה שנייה בנושא

שיתוף עם אוניברסיטת Eastern Mennonites University )EMU) בווירג'יניה, ארה"ב

משה שנר ובסיליוס בוארדי המשיכו מאוהיו לעירה האריסונבורג בווירג'יניה למפגש בן יומיים עם אנשי ה- EMU לבדיקת אפשרויות להעמקת השיתוף האקדמי עמם. ל-EMU תכנית מיוחדת של סמסטר נודד במזרח התיכון (כמו גם תכניות מקבילות באזורים אחרים בעולם) ובמסגרת זו, כבר 12 שנה, הם מגיעים גם לישראל. בשנים האחרונות מרכזים אנשי "שדמות" את הקשר עמם. אנו ביקשנו בביקורנו לברר האם אפשר להעמיק את שיתוף הפעולה מעבר לביקור הקצר שלהם באורנים לכדי פעילות אקדמית משותפת.

בין השאר העלינו אפשרות של חילופי סגל אקדמי והפעלת קורס אצלם בנושא ישראל, תרבות ישראל והשפה העברית.  עדיין לא ברור מה יצא מהשיח הזה כי הם חוששים מהפרת האיזון מול בני השיח האחרים שלהם במזה"ת.

במסגרת הביקור השתתף משה שנר בדו-שיח ציבורי באוניברסיטה בנושא של "האם פציפיזם הוא תמיד מוסרי?" תוכלו להעריך באיזו עמדה נקט בן קיבוץ לוחמי הגטאות. ואם תרצו עוד מבט עיתונאי על הדיון ההוא תוכלו למוצאו באתר האוניברסיטה בקישור הבא: http://emu.edu/now/news/2013/10/mennonite-professor-and-israeli-philosopher-debate-pacifism-violence-and-resistance-to-evil/

כנס רוד איילנד, ארה"ב

במסגרת שיתוף הפעולה האקדמי המשולש של מכללות אורנים, בית ברל ורוד איילנד קיימנו סמינר גומלין ב Rhode Island College לאחר הסמינר הקודם כאן בינואר 2013. השתתפו בכנס 5 אנשי סגל מבית ברל ו-7 אנשי סגל מאורנים: ג'ק פסטור (היסטוריה), לילך לב-ארי (רב-תרבותיות), רחל רביד (הגיל הרך), אסנת ניסנוב (חינוך חברתי-קהילתי, מל"ח), שי שפיר, מוקי גרוס (הוראת טבע וקיימות) ומשה שנר (היסטוריה, שיח השואה).

הביקור שנמשך שבוע שלם כלל הכרות עם הסטייט, העיר והמכללה, מערכות החינוך הכלליות והיהודיות וכן יומיים של הרצאות פומביות ודיונים של המשתתפים כל אחד ואחת בתחומו. ביום העיון במכללת רוד איילנד ג'ק היה הדובר הפותח (Key Speaker) שנשא הרצאה רחבת היקף על מערכת החינוך הישראלית ואתגריה. לאחר מכן התקיים פאנל רחב בסוגית החינוך בחברה מרובת תרבויות. מכאן התפצלנו למושבים מקבילים בהם נטלו חלק פעיל כל אנשי אורנים. היה מאד מכובד.

בפגישות עבודה יותר אינטימיות דן כל אחד מאנשי אורנים יחד עם שותפיו לתחום הדעת בפיתוח של תכניות מחקר והוראה משותפות. אני מקווה שיצמחו ממפגשים הללו שיתופי פעולה אקדמיים טרנס אטלנטיים, כמו גם חילופי סגל וסטודנטים, בכל מגוון תחומי הדעת שהיו מיוצגים במפגש של שלוש המכללות  – כשמשהו יתקרב לכדי מימוש נעדכן אתכם.

במידה ומשרד החינוך יעמוד בהבטחתו להמשך המימון של השותפות המשולשת דנן אנו נפתח סבב שני של סמינרים כאן ושם ואנשי אורנים בתחומי דעת נוספים יוכלו להצטרף לרשת העשייה הזו.

במהלך הכנס ביקרנו בבתי ספר יהודיים בפרובידנס. באחד מהם, ביה"ס היסודי הקהילתי, עלה הרעיון לשלוח להתנסות בבית הספר למשך שבועיים קבוצה של סטודנטים מאורנים שישתלבו בעבודת בית הספר, יביאו עמם מרוח אורנים, ישראל והשפה העברית ובנוסף יתעשרו מהמפגש עם בית הספר שם. מנהל בית הספר מאד מעוניין לעבוד עם אורנים. תגובות מאד חיוביות קיבלנו גם מאנשי הפדרציה היהודית שם ומולה אנו בודקים כעת את נושא המימון והאירוח של הסטודנטים מכאן.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>