הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

18 דצמבר, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

ילדי האור של קרית טבעון: החלה פעילותו של פרויקט "נתיב האור"

במסגרת התכנית המשותפת של משרד החינוך, חברת החשמל ומרכז השלטון המקומי, לומדים התלמידים על בטיחות והתנהגות נבונה בסביבה צורכת חשמל

המפגש השנתי הראשון והחגיגי של נציגי תכנית "נתיב האור", בהשתתפות תלמידי כיתות ד' מבתי הספר יבנה, נרקיסים, רימונים וקרית עמל, נערך בשבוע שעבר בחדר הישיבות של המועצה המקומית. תכנית "נתיב האור" פועלת בקרית טבעון מזה מספר שנים, ובמסגרתה מתחנכים תלמידי בתי הספר היסודיים, ובאמצעותם גם הוריהם ומעגלי קהילה נוספים, להתנהגות נבונה ובטוחה בסביבה צורכת חשמל.

הפרויקט המבורך הינו תוצאה של שיתוף פעולה בין חברת החשמל, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, שיחד יזמו ופיתחו תוכנית חינוכית-חברתית- קהילתית ייחודית. במהלך הפעילות נבחרת, מקרב כלל התלמידים בכל בית ספר, קבוצת ילדים שהינם "ילדי נתיב האור". תלמידים אלה, המלווים בעובדי חברת החשמל, לומדים בכיתות ובמפגשים את יסודות הרשת, בטיחות בשימוש בחשמל, חשיבות הצריכה הנבונה והחיסכון במשאבי אנרגיה לטובת שמירה על כדור הארץ. כמו כן לומדים הילדים על אורח חיים מקיים בסביבה הביתית ומחוצה לה ועוברים הכשרה להיות שגרירים ואחראים על איתור מפגעים ביישוב. התלמידים לומדים מושגים נבחרים בתחום החשמל, המהווים את הבסיס לחידון בית-ספרי, שבעקבותיו מתקיימים חידון יישובי וחידון ארצי בנושא בטיחות בחשמל.

המפגש שהתקיים בשבוע שעבר נערך במעמד מנהל מחלקת החינוך, יאיר אודם, שבירך את התלמידים וציין את חשיבות המידע שהם מקבלים ואת האחריות הרבה בהעברתו לכלל המשתתפים. כמו כן השתתפו במפגש מנהלת מדור גנים, גילה דינר, שאחראית על התוכנית ביישוב; אפרים נוימן, המוביל את התוכנית מטעם חברת החשמל; אורית טסלר מבית הספר קרית עמל, המרכזת את התוכנית ביישוב, וכן עדי כהן מבית הספר רימונים ושרה דרגן מבית הספר נרקיסים.

גילה דינר: "חשיבות המידע שמקבלים התלמידים היא עצומה. מטרות כמו פיתוח מודעות לנורמות התנהגות נכונות ובטוחות בסביבה צורכת חשמל, הקניית ידע בסיסי לשיפור תרבות הבטיחות והקניית ערכים חברתיים, כולל הבנת החשיבות והמשמעות של החשמל בחיינו, הם נושאים מהותיים בעלי ערך רב. אנו מאמינים בילדים כסוכני שינוי משמעותיים ובטוחים שזו הדרך הנכונה ביותר להפיץ נושא חשוב זה".   

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>