הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

29 נובמבר, 2013 פורסם ב קולטורה, קולנוע וטלוויזיה
אין תגובות

גנבים סדרתיים

 מאת: שירי מנשה |

האמריקאים קנו מאיתנו את "בטיפול", את "חטופים" ועוד. ככה עושים את זה – קונים. בערוץ 10 החליטו פשוט לקחת. שוב

אני באמת מתחילה לחשוב שלערוץ 10 אין טלוויזיה מקורית להציע לנו. זה אמנם לא נראה כך, כי הרבה תכניות חדשות התווספו לאחרונה, אבל כל לוח השידורים הזה נראה כמו חיקוי. "פרופיל 64" לא חידשה לנו דבר, "בובה של מדינה" זהה ל"חרצופים", "הכפר" היא גרסה של הישרדות משפחתית, "כלבוטק" עברה מערוץ 2, "אמבוש" היא בדיוק "פספוסים" ועכשיו "בני ערובה".

בשנת 2005 יצא לאקרנים סרט בשם "פריצה ברשת". עלילת הסרט סובבת סביב ראש אגף בטיחות של בנק גדול שתכנן את מערכות המחשוב שלו, כך שיחסמו האקרים ופורצים אחרים. יום אחד הוא מגלה שארגון כלשהו חטף את בני משפחתו והפך אותם לשבויים בביתם. החוטפים דורשים ממנו לפרוץ את המערכות ולגנוב עבורם את הכסף. וכך, בדומה ל"בני ערובה" הישראלי, הארגון עוקב אחרי גיבור הסרט בכל האמצעים הקיימים ובכל רגע נתון. הוא נמצא בפני דילמה נוראית – האם להציל את משפחתו או להישאר נאמן למקום עבודתו. בדיוק כמו איילת זורר, שבפרומואים מתגאה בתסריט הייחודי, ושבפועל מגלמת את אותה הדמות הראשית כמו ב"פריצה ברשת", רק בנקבה.

כמעט בכל ערב ערוץ 10 מגיש לנו מנה שמישהו נגס בה. קוטף הצלחה של מישהו אחר ומתגאה בה. קוראים לזה גניבה ספרותית. מעבר לכך שזה לא ראוי, זהו גם זלזול בצופים והעברת מסר נוראי. בימים שבהם חידוש הוא תנאי קיומי והתחרות בין זכייני ערוץ 2 עולה שלב, ערוץ 10 מאבד את משמעותו.

לא מזמן מישהו שלא מכיר אותי הרשה לעצמו לשאול אותי "לאן תגיעי?!" ולאחר מכן "איפה האיזון? היושרה?" נוסף לשאלות אלו הוא טען שאהיה סובייקטיבית בתור מורה ובתור מחנכת. אני בוחרת לשתף לשם שינוי כי אני רואה דמיון בין הסיטואציות, רק שהפעם, בניגוד לאיש ההוא, לי דווקא יש את הזכות לשאול את השאלות הללו – הרי אני מכירה את ערוץ 10 מאז שנולד! חזיתי בשיאים שלו וצפיתי בשפל. אני זוכרת גם כמה סדרות מצוינות שהיו בערוץ זה. להבדיל ממחנך – טלוויזיה דווקא כן צריכה לעשות סלקציה. ואם היא לא עושה, אם היא לוקחת מכל הבא ליד, אולי המצב שם לא ממש טוב. צריך להיות במקום נמוך כדי להיצמד לפורמטים מוכרים וכדי לשדר סדרה שבגלגול הקודם שלה הייתה סרט. אז שמישהו ישפוך עליהם שם מים קרים, שיתרעננו, כי בינתיים הם רק מעלים אבק.

מצאו את ההבדלים בין הטריילרים:

1.      "פריצה ברשת"

http://www.youtube.com/watch?v=SPnK4KRRBbQ

2.      "בני ערובה" – ערוץ 10, ימי ראשון ב- 22:00

http://www.youtube.com/watch?v=Oz–GlkL9hU

לאתר התכנית: http://10tv.nana10.co.il/Category/?CategoryID=600121

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>