הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

29 אפריל, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

משנים כיוון: 110 בתי ספר נוספים בצפון מצטרפים לתוכנית הניהול העצמי

מעברם של בתי הספר לניהול עצמי נועד להעביר את מוקד קבלת ההחלטות לבית הספר, וכן להגדיל את המרחב והסמכות הפדגוגית, הניהולית והכלכלית של המוסד

עשרות בתי ספר נוספים בצפון יצטרפו בשנת הלימודים הקרובה לתוכנית בתי הספר בניהול עצמי. כך בישרה מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון, בישיבת פורום הפיקוח המחוזי, שנערכה בסוף השבוע שעבר. כמו כן אמרה מנהלת המחוז, כי ייחודה ויתרונותיה של מתכונת "ניהול עצמי" של בתי הספר הינה בכך שהיא תאפשר למוסדות החינוך להיכנס לתהליך של צמיחה ארגונית ופדגוגית, תוך גמישות ניהולית רבה בהפניית משאבים, קביעת סדרי עדיפויות פדגוגיים וארגוניים ולקיחת אחריות-על כוללת בכל הקשור לתהליכים ותוצרים חינוכיים/קהילתיים שונים.

דובר המחוז, דויד גורלי, מסר כי בשנת הלימודים תשע"ג פועלים במתכונת זו 83 בתי ספר, ועל פי התוכנית יצטרפו לרשימה זו בשנת תשע"ד 110 מוסדות חינוך נוספים, שיפעלו במתכונת זו. הרפרנט המחוזי לבתי ספר בניהול עצמי הוא מנחם נדלר, כאשר במטה מובילים את התוכנית המנהלת הפדגוגית אתי סאסי והמנהל הכלכלי שאולי כהן.

מעבר בתי הספר לניהול עצמי נועד להעביר את מוקד קבלת ההחלטות לבית הספר, וכן להגדיל את המרחב והסמכות הפדגוגית, הניהולית והכלכלית של בית הספר, ובכך לאפשר את התנאים המיטביים לממש את ייעודו ואחריותו, קרי העלאת הישגי התלמידים ומתן מענה מיטבי להבטחת רווחתם הלימודית, הרגשית והחברתית של התלמידים. כמו כן נועד המעבר לניהול עצמי להעצים את המנהל וצוות המורים, להשביח את תרבות הניהול והלמידה של בתי הספר, לחזק את האחריות והמחויבות של בתי הספר לתפוקות ולתוצאות, ולהרחיב את מעגל השותפים המעורבים והפועלים לקידום מטרות החינוך בבית הספר.

לבית הספר ניתנת האוטונומיה והסמכות להפנות באופן מושכל משאבים המוקצים לו ממקורות שונים לטובת היעדים והצרכים המקומיים שבית הספר הגדיר לעצמו. הניהול העצמי חותר מצד אחד להגדיל את מרחב ההשפעה ושיקול הדעת של המנהל וצוות בית הספר, ומצד שני להטמיע כלים ותרבות ארגונית, כך שבית הספר יקבע סדרי עדיפויות ויקבל החלטות באופן מתוכנן ומושכל. בית הספר נדרש לגבש, טרם פתיחת שנת הלימודים, תוכנית עבודה מקושרת לתקציב בית ספרי, ולאשר אותה בפני ועדה מלווה בית ספרית, המורכבת הן מנציגי הרשות המקומית, הן מנציגי משרד החינוך והן מנציגי בית הספר והקהילה.

 

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>