הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

29 אפריל, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

לקראת רפורמה בחינוך: כנס חשיפה למעבר לניהול עצמי בבתי הספר בקריה

המשתתפים קיבלו מידע וכלים במגוון נושאים, ובהם כיצד להכין תקציב, תפעול הניהול העצמי והוראות עבודה שונות. מפקחת משרד החינוך שיבחה את המועצה ואת בתי הספר

כנס חשיפה של מעבר לניהול עצמי בבתי הספר בקרית טבעון נערך בשבוע שעבר בבית הספר נרקיסים. בכנס השתתפו גזבר המועצה, זאב זימל, מנהל מחלקת הנהלת חשבונות, אלון נוטוביץ, מנהלת מדור גני ילדים, גילה דינר, מנהלים ומזכירות בתי הספר, וכן צוות פיקוח ממשרד החינוך. המפגש נועד להדגיש ולקדם את החשיבה והביצוע של הניהול העצמי לטובת הצרכים הפדגוגיים-חינוכיים של בתי הספר שברחבי היישוב.

המנהלים והמזכירות קיבלו בכנס מידע וכלים במגוון נושאים, ובהם כיצד להכין תקציב בית-ספרי, תפעול הניהול העצמי, כולל נושא השכרת מתקני בתי הספר לגורמים חיצוניים ועריכת פעילויות נוספות, הוראות עבודה לניהול הכספים והחשבונות של בית הספר, ועוד. מפקחת משרד החינוך, יעל סלומון, שיבחה את המועצה ואת בתי הספר על התנהלות מעולה ועל ההשקעה הגבוהה של הרשות בתקצוב סל תלמיד ואיחלה לכולם הצלחה בהמשך התהליך.

יצוין כי השנה נכנסו בתי הספר בקרית טבעון לשלב השני במסגרת המעבר לניהול עצמי רשמי, בפיקוח ובליווי משרד החינוך. משמעות הדבר הינה שינוי התפיסה: בתי הספר הופכים להיות מוקד עצמאי לקבלת החלטות וליישומן, ובין השאר הם מקצים משאבים בהתאם לצרכים ולוקחים אחריות על התוצרים החינוכיים בבתי הספר. דפוס זה שונה מהדפוס המסורתי ומחייב שינויים בעמדות, בהגדרת תפקידם ובסמכותם של גורמים שונים ובמגוון תחומים, ובהם בעשייה החינוכית, במבנה הארגוני ובשיתוף הקהילה. כמו כן, נוצר הכרח לשיתוף מוגבר של גורמים שונים בקהילה, תוך הבנת מהות הסמכות והאחריות של גורמים שונים במשרד החינוך, ברשות המקומית ובבתי הספר.

 

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>