הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 מאי, 2016 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

תערוכה שנייה במוזה 42

במרחב מוצגות עבודות אמנות של סטודנטים, שהן חלק מחובות המסלול, שבמרכזו החתירה למציאת נקודת החיבור בין יצירה, מחקר, הוראה וחינוך

התכנית להוראת מדעי הרוח בגישה רב-תחומית לתואר שני במכללת אורנים, מובילה מזה שנתיים מסלול ייחודי וייעודי לאמנים שהם מורים. כחלק מהרצון להעמיק את חווית היצירה, והשיח הרב-תחומי של המרצים-המורים-אמנים, נבנה בבניין הפקולטה מרחב תצוגה 'מוזה 42', המנוהל על ידי מורי המכללה, האמנים פריד אבו שקרה ועידית לבבי גבאי.

איריס ארבל (2)

איריס ארבל

במרחב מוצגות עבודות אמנות נבחרות של סטודנטים במסלול, שהן פרי תהליך המתרחש במהלך הלימודים כחלק מחובות המסלול, שבמרכזו החתירה למציאת נקודת החיבור בין יצירה, מחקר, הוראה וחינוך.

מסבירה ד"ר יעל גלעת, רכזת המסלול: "לפני כשנתיים, לאחר ניסיונות שונים שחלקם לא היו יותר מרעיון וחלקם התממשו באורח חלקי בלבד, התגבש במכללת אורנים המודל של מסלול 'אמן-מורה' במסגרת התכנית ללימודי מוסמך בהוראת מדעי הרוח והאמנויות בגישה רב-תחומית. במשך השנים  התלבטנו כיצד לבנות ללימודי התואר הראשון באמנות והוראתה במכללה 'קומה שנייה' שתיתן מענה להמשך ההתפתחות האישית והאמנותית של הסטודנטים, מתוך פרספקטיבה רחבה על שיח האמנות, ומבלי לבטל את המורכבות הכרוכה בהיות האמן גם מורה ומחנך לאמנות. הלימודים במסלול זה מציעים לאמן-מורה לראות בסטודיו ובכיתת האמנות מרחבי פעולה וחקר המזינים זה את זה. מודל לימודים זה שם את המחקר מבוסס-היצירה כמוקד הטומן בחובו את האפשרות ליצור, לעבד ולחקור תהליכי יצירה אישיים בהקשרם התרבותי והקולקטיבי. הסטודיו הופך לפרקטיקה המאמצת מתודות של מחקר פעולה. התצוגה והדיון בכיתה, ההנחיה האישית והשיח הקבוצתי מלווים את תהליכי היצירה. הפרשנות, העיון והחקר משתלבים ומתפתחים לעמדות ומהלכים מתחדשים במחשבת הוראת האמנות".

איריס ארבל (1)

איריס ארבל

השבוע תפתח ב'מוזה 42' תערוכה חדשה בהשתתפות אמנים-מורים איריס ארבל, אסתר קדר שחר, בהירה רוזנבאום, מייסר בדארנה, סאוסן רינאווי, שוש לוזון, שלומית אתגר ותרזה סלע (אוצרים: פריד אבו שקרה / עידית לבבי גבאי)

התערוכה החדשה כוללת יצירותיהם של סטודנטים  הלומדים במסלול 'אמן- מורה' שנה ב' במכללה, מסלול שנפתח, שזוכה להתעניינות רבה, מפיח רוח חדשה בפקולטה ומביא עימו אתגרים ושאלות לגבי מקומה של היצירה במחקר האקדמי, במיוחד במסלולים המתקדמים.

מנהלי מוזה 42, האמנים פריד אבו שקרה ועידית לבבי גבאי מסבירים כי המרחב מאפשר מפגשי דיון, עיון ותצוגה, והוא פתוח ליוזמות של סטודנטים ומרצים מהתוכנית הרב תחומית במדעי הרוח.

סאוסאן רינאווי

סאוסאן רינאווי

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>