הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 מאי, 2016 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

אורט גרינברג: חצי מיליון למרכז יצירה

מנהל בית הספר, אִתי לוי: "מנכ"ל אורט אתגר את צוות בית הספר להמשיך ולפעול, שהרי יש אומרים ש"התקרה של היום היא הרצפה של מחר"

מנכ"ל אורט צביקה פלג וצוות בכיר בהנהלת  אורט ביקרו בשבוע שעבר בבית ספר התיכון אורט גרינברג בקרית טבעון, בתום  המפגש נתרמו לבית הספר חצי מיליון שקלים לטובת פיתוח המרכז ליצירה, יזמות וקיימות. התלווה לביקור ראש המועצה דוד אריאלי.

האורחים קיבלו סקירה מקיפה על הפעילות היזמית שמתרחשת בבית הספר בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה.  מורים ותלמידים משתי החטיבות הציגו יוזמות חינוכיות ייחודיות שהתפתחו בבית הספר בתחום הלימודי ובתחום הערכי. בין היוזמות שהוצגו לאורחים – שיתוף פעולה של מגמות התיכון סביב פרויקטים טכנולוגיים רב תחומיים, פרויקטים בתחום ההומניסטיקה ופרויקטים ערכיים.

ביקור מנכל אורט

רכז המגמה המדעית הנדסית אורן למדן הציג יחד עם בר ארמה, שחר עין קדם ושובל פלקס-פלג, את הפרויקט "RightLoad – ניטור עומסים על גפיים מגובסות", שיצא בימים אלו לתחרות המכובדת של חברת אינטל בארה"ב.

תהל וייס יצחקי, מנהלת תפוח הפיס בחטיבה  הביניים, הציגה עם מספר תלמידות כמה פעילויות ייחודיות בתחום המדעים: *לימודי רובוטיקה בשיתוף פעולה עם תלמידים מבסמת טבעון ותלמידי כיתות ו'. *"ניידת סקרנות" שמפעילים תלמידי החטיבה בבתי הספר היסודיים במטרה לעודד לימודי מדעים. *פרויקט ISTEAM והחיבור לחטיבה העליונה.

מרכזת האנגלית בחטיבת הביניים חיה זך הציגה עם 3 תלמידות פרויקט ייחודי לקידום לימודי אנגלית. ייחודו ביכולת של התלמידות לזהות בעיה אזרחית, ללמוד עליה, לפתח כלי מחקר ולהציע פתרון. וכל זה באנגלית רהוטה, מה שזכה להתפעלות והערכה רבה מכל הנוכחים.

אבי נתן, מורה למתמטיקה בחטיבת הביניים, הציג את התכנית לעידוד תלמידים ללמוד מתמטיקה על ידי שימוש בתכנת הMOODLE-. סמנכ"ל בכיר באורט ישראל, אלי אייזנברג ביקש לצרף את אבי לצוות החשיבה במטה אורט לקידום הנושא לכלל הרשת.

מרכזת הספרות בחטיבה העליונה יפה מיטלפונקט הציגה את הפרויקטים הרבים אותם היא עושה במסגרת עבודתה, כשהדגש הוא על פרויקט "בסר" והיוזמה החדשה לתרגום היצירות לשפה האנגלית על ידי התלמידים. השילוב הבין מקצועי בין מגמת ספרות, עיצוב ואנגלית זכה להערכה רבה ותשבחות.

את היוזמות החינוכיות הציגה רכזת שכבת י"ב מיכל ויין. מיכל גרמה להתרגשות רבה כששיתפה את הנוכחים בפרויקטים החינוכיים שהיא מובילה עם תלמידיה: *שילוב חניכים מכפר תקווה במסע לפולין. *משפחות מאמצות קשישים עריריים מטבעון. *שילוב נכים על כסאות גלגלים במסע לאילת.

עם סיום הפרזנטציה ביקש המנכ"ל ממנהל בית הספר מר אִתי לוי להכין תכנית פעולה לפיתוח המרכז לשנים הקרובות, והבטיח לסייע בגיוס המשאבים הנדרשים.

לסיום סיירו האורחים במרכז היזמות הבית ספרי – ביקרו בסדנא הקהילתית לקיימות ושמעו על פעולתה מפי מוביל הסדנה אסף צ'רטקוף וביקרו בחדר ה"חשיבה היצירתית" שמתפתח בצמוד לסדנא.

מנהל בית הספר אִתי לוי: "מנכ"ל אורט אתגר את צוות בית הספר להמשיך ולפעול, שהרי יש אומרים ש"התקרה של היום היא הרצפה של מחר". כעת עלינו לבנות את ה"קומה הנוספת", שבאמצעותה נוכל להפוך את המקום למרכז קהילתי, שממנו ייהנו תלמידים מבתי הספר היסודיים וגם תלמידים מהאזור. המרכז ישרת את כל אלה  שירצו ללמוד באופן חוויתי ולרכוש את כל המיומנויות הנדרשות מתלמיד במאה ה-21 כגון: לימוד בינתחומי, יכולת למידה עצמית מתמשכת, יכולת לעבוד בצוות מדיסציפלינות שונות ועוד.

מנכ"ל אורט אף הציע לשלב את לימודי הסינית בבית הספר והנושא אכן ייבדק. אני מאמין שפיתוח המרכז ייתן מענה לכלל התלמידים".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>