הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

3 אפריל, 2016 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

על קו הסיום

טקס סיום קורס חובלים נערך לאחרונה בחיפה. שיר ישי הייתה שם והתרגשה מהמעמד המיוחד

שיר ישי

"ההתרגשות עצומה, אבא שלו מתרגש במיוחד" השמיעה באוזניי אחותו של אחד ממסיימי קורס החובלים של חיל הים שנערך אמש במעגן דרור בחיפה.

בכל מקום בקהל בלטו קבוצות קבוצות של חברים ובני משפחה, לבושים חולצות טריקו לבנות ועליהן כתוב בגאווה שמו של היקר להם, העומד בכל רגע לקבל את דרגות הקצונה והסיכה המיוחלת. על הבמה פרוס בד כחול, פרחים לבנים המתמזגים באופן מושלם עם גלי הים הכחולים ועם מדיהם הלבנים של החיילים העסוקים בהכנות האחרונות על הבמה. הטקס נפתח באיחור קל של 10 דקות לקול שירתם של חברי להקת "זרוע חיל הים".

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי בצה"ל לצד קורס הטייס של חיל האוויר. מבין אלפי מועמדים נבחרים בקפידה מעטים לתחילת המסלול המפרך, שבסופו 30% מסיימים וזוכים לענוד את סיכת הקצין הימי. מבין הנתונים הסטטיסטיים שפירסם צה"ל על בוגרי הקורס ניתן לראות כי 63% מהבוגרים מתגוררים בערים, 31% בני מושבים ו6% בני קיבוצים. מתוכם 77% בחרו ללמוד בתיכון במגמה ריאלית ו23% במגמה הומאנית. 57% מבוגרי הקורס הם בוגרי שנת שירות, מכינה קדם צבאית או ישיבה דתית. 54% לקחו חלק בתנועות נוער שונות ו34% מבוגרי הקורס עסקו בספורט ימי טרם גיוסם.

שר הביטחון, בוגי יעלון, כיבד את הבוגרים בנוכחותו ואף חשף את סיכת הקצונה כנהוג בסיום קורסים מסוג זה.  דבריו היו חדים ומרגשים. לאור גל הטרור שאנו חווים בתקופה האחרונה מילותיו קיבלו גוון עוצמתי. הרגשתי איך ליבי מתמלא בהערכה לאנשים הצעירים שעומדים שם. הם לא סתם עמדו. הם עומדים על המשמר. בשבילי. בשביל כולנו.  כך פתח יעלון ואמר: "תם המסע שהתחלתם בו לפני 28 חודשים, אך הוא מבשר למעשה דרך חדשה אליה אתם יוצאים. מסע שתחילתו הרשמי ביומו האחרון של חודש אוקטובר 2013, אך הוא יוצא לדרך הרבה קודם לכן בבית בו גדלתם ובמערכת החינוך שטיפחה אתכם. מסע במהלכו הפכתם למפקדים בצבא ההגנה לישראל ובזרוע הים כקצינים שהחל מהיום יישאו באחריות רבת משמעות. בראש ובראשונה אחריות על חיי אדם, גם על כלי שיט שנוכחותם בחופינו הם סמל לעוצמה צבאית, וליכולתה של מדינת ישראל להגן על ביטחונם של אזרחיה. המשא הזה שמונח על כתפיכם, משקלו רב מאוד. הוא מחייב אתכם להיות מקצועיים מאוד, מחויבים מאוד, אך בראש ובראשונה צנועים. עוד הוסיף ואמר: "אתגרים רבים ניצבים לפניה של מדינת ישראל והשתתפותכם במבצע "צוק איתן" לימדה אתכם מן הסתם את משמעות חלק מהם. בהזדמנות הזו אני מבקש שוב להזכיר לכולנו את סמל ראשון אורון שאול זכרו לברכה סגן הדר גולדין זכרו לברכה ושאר נעדרי צה"ל שאנו מחויבים להשיב לישראל. מדינת ישראל מתמודדת היום עם גורמים אשר טרם השלימו על קיומה, הם פועלים ללא לאות כדי לפגוע בנו ולשבש את חיינו. אנו עדים לכך בגל הטרור הנוכחי בו הם מנסים להרוג בנו רק משום מי שאנחנו, תוצאה של הסטה קשה בקרב בדור הצעיר ברשות הפלסטינית. הם מחנכים לשנאה ואנו מחנכים לשלום. אנו נאבק בגל הטרור הזה בנחישות וביצירתיות עד שנכריע אותו ונניח ידינו על המחבלים ושולחיהם בכל עת ובכל מקום, אין לנו ברירה אחרת ואין לנו ארץ אחרת. אתם מסיימים יקרים תהיו על המשמרת. לכם הורים יקרים ושאר בני ובנות המשפחות, הגעתם לכאן מרחבי מדינת ישראל, הבת והבנים שאתם כל כך גאים בהם מסבים לכם בוודאי קורטוב נוסף של גאווה, גאווה מיוחדת במינה. אני מביט בילדיכם שבמהלך הקורס הפכו בוגרים יותר, אחראים יותר, אני מביט בהם ומבין מה סוד כוחנו כאומה. הם מגיעים אלינו מכל רחבי הארץ, כל אחד ואחת עם סיפור חיים מרכיבים פסיפס אנושי נפלא של איכות, מצוינות, ומעל הכול ערכים. הבת והבנים הנפלאים הללו נושאים בתרמילם עולם ומלואו שהענקתם להם אתם הורים יקרים. הם התגייסו לקורס החובלים מצוידים ברוח מיוחדת, נכונים להיות ראש גדול, לקחת אחריות וצלחו את הדרך בזכות התמיכה והליווי החם והאוהב שלכם. קיבלנו מכם הורים את האוצר היקר לכם מכל. ואנו מתחייבים כי נעשה כל אשר ביכולתנו לשמור עליו ולטפח אותו. בלעדיכם הורים יקרים, הם לא היו מגיעים עד הלום ועל כך מגיעה לכם תודה גדולה. מסיימי קורס החובלים 132, תם המסע. אתם מסיימים פרק הכשרה שתנצרו לעד בליבכם, ופותחים בפרק חדש מרגש ומאתגר אף יותר. דעו כי עיניהם של אזרחי ישראל נשואות אליכם. הם סמוכים ובטוחים שתפעלו בנחישות ובעוצמה אך גם באחריות, בתבונה, ובשיקול דעת כדי להעניק להם ביטחון. אנו סומכים עליכם. הרימו עוגן, הפליגו בבטחה ושובו בשלום. עלו והצליחו!".

המכובדים הנוספים שנשאו דברים היו סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן, מפקד זרוע הים האלוף רם רוטברג. מדברי סגן ראש המטה הכללי, אלוף יאיר גולן: "חובלים יקרים, בעוד דקות ספורות יסתיים הטקס, בעוד שעות ספורות ירד השקט על העיר חיפה, בעוד ימים ספורים תחלו פרק חדש בחייכם – פרק הפיקוד הימי. היו איתנים וקשוחים. נכונו לכם חוויות קשות בחייכם המקצועיים. במעלה הדרך מצפות פסגות נפלאות, אך הדרך אליהן חתחתים, והמסע לעתים יש בו כישלונות ונסיגות. הנכם אנשים צעירים ומפקדים חדורי התלהבות בראשית דרכם. צאו בכוחכם ובראו עולם חדש וטוב יותר".

בחלקו האחרון של הטקס הניפו הבוגרים את כובע החובל שלהם. הנפת הכובעים מעלה והמבט השמימה נצרבו בתודעתי. יש לנו צבא מיוחד. יש לנו צבא איכותי. הרוח הזאת, שתמיד נושבת ברגעים האלה. רוח האהבה, האחדות שכל כך מיוחדת לעם שלנו. גם אני הרמתי את מבטי השמימה, באמונה שלמה שיש מי ששומר עליהם. יש מי ששומר עלינו.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>