הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

20 מרץ, 2016 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

תושבי מגידו: די להרג בכביש 66

בהפגנת רבת משתתפים דרשו תושבי האזור , חברי כנסת ופעילים עמותת אור ירוק כי המדינה תחליט כעת על שדרוג הכביש האדום

אודליה בן יאיר

עשרות תושבים הפגינו , בשבוע שעבר,  בצומת מגידו במחאה למצבו של כביש 66, שגבה קורבנות רבים בשנים האחרונות. המפגינים, בהם פעילים במטה המאבק לשדרוג הגביש, עובדי מועצה, חברי עמותת אור ירוק, חברי כנסת ובני נוער רבים דרשו כי הממשלה תחליט כעת על שדרוג הכביש.

 כביש 66 הוא ציר התנועה בין צומת התשבי לבין צומת מגידו. מדובר בכביש מרכזי המתפרש לאורך 17 ק"מ, המכונה גם "כביש הדמים" , ולא בכדי ניתן לו השם. בחמש השנים האחרונות נהרגו בכביש כ40 אנשים ולמעלה מ700 נפצעו. אך לאחר שנדחו לאורך העשור האחרון בקשות חוזרות ונשנות של המועצה לתיקון הכביש אירעה תאונה קטלנית בחודש ספטמבר 2015 ובה  נהרגו שתי בנות צעירות כתוצאה מהתנגשות בין שני רכבים. כמענה, הוצב קיר בין שני הנתיבים מטעם משרד התחבורה, אך הפתרון לא הוכיח את עצמו כיוון שאינו מתאים לתוואי השטח של הכביש ומאז אירעו מספר תאונות נוספות. הדבר היווה אבן יסוד בתחילת המאבק שמתרחש כיום ובו מבקשים התושבים, המועצה ושאר פעילי המאבק להיכנס לתכנית החומש של משרד התחבורה שעתידה להיחתם בעוד כחודשיים.

מובילי המאבק, דוברת המועצה יעל בר ניר ורכז המטה רמי שדה, אומרים לא עוד. על מנת לקדם את ההד התקשורתי סביב הנושא עושים מאמצים לגייס את כלי התקשורת לצורך סיקור ופרסום וכן פועלים בחזית הפוליטית ואף גייסו חברי כנסת לתמיכה באירועים המתקיימים, חבר הכנסת עיסאווי פראג' נציג מפלגת מרצ וחבר בוועדת הכלכלה, אשר הגיע להפגנה האחרונה שהתקיימה. לדבריו :"אין בעיה תקציבית של משרד התחבורה, החסם התכנוני אינו תירוץ, זה בידיים שלנו" עוד מוסיף פראג' כי סיכוני הכביש מחייבים כי עליו להיות חלק מתכנית החומש ואף לא מהסס להביע את דעתו כי החלטות שר התחבורה וחברי הוועדה מושפעות מקהל המצביעים באזור המועצה האזורית מגידו, הנוטה לצד השמאלי של המפה הפוליטית.

DSCF7464

 

לצד נחיצותו של תיקון הכביש מבחינה בטיחותית ישנו גם היבט כלכלי שיכול לצמוח בזכות תיקון הכביש. כחלק מתכנית העבודה השטח ששייך לאזורי התעשייה והמפעלים עתיד להתרחב וכך האזור יוכל להתפתח גם מבחינה כלכלית.

החלטת הוועדה להוציא את הכביש מתכנית החומש הקרובה נתמכת בעילת החסם התכנוני שאומרת כי אין תכנית עבודה מוכנה לתיקון הכביש. מה שנראה לחבר הכנסת פראג' כסיבה תמוהה בעלת מניעים פוליטיים נסתרים אחרים.

מלבד נציגות הכנסת בהפגנה נכחו גם נציגי עמותת אור ירוק, תושבים הפעילים במאבק וכן בני הנוער מתחומי המועצה ומחוצה לה. על מנת לקדם את הנושא בקרב בני הנוער נערכה פעילות הסברתית במסגרות החינוך הבלתי פורמאליות. הפעילות כללה כינוס של ראש המועצה, איציק חולבסקי, עם בני נוער וכן פעילויות בתנועות הנוער ומתנ"סים הן מבחינת המידע הספציפי על המאבק על כביש 66 והן על ערכי הדמוקרטיה שעומדים מאחוריו.

בר ניר מגיבה לפעילות בני הנוער :"הילדים עושים עבודה חינוכית נפלאה, לצערי הרב כך אנו צריכים להתנהל במדינה, אבל הם מבינים מה הם עושים ולכן פועלים בצורה משמעותית במאבק". רמי שדה רכז המטה מוסיף כי בני הנוער לקחו את הנושא כפרויקט והחליטו "במשמרת שלנו זה לא ייקרה".

"העם דורש, כביש 66" המפגינים צעקו והניפו את שלטי המחאה מתוך רצון אמיתי לשנות את המצב, לפני כשבוע נערכה פגישה בין מובילי המאבק לבין נציגי נתיבי ישראל שהוכתרה כהצלחה ומהווה צעד נוסף בחתירה לתיקון הכביש. בעוד כשבועיים עתידה להתקיים הפגנה נוספת אל מול משרד התחבורה, ההפגנה מתוכננת להיות בסדר גודל משמעותי בכדי ליצור לחץ נוסף אצל מקבלי ההחלטות.  לקראת ישיבה נוספת בסוגיה בוועדת הכלכלה שתתקיים ביום שלישי הקרוב חבר הכנסת פראג' מתכוון להעלות את הטיעונים בפני חברי הוועדה  ומסכם את פעילות המחאה :"אם נאמין ואם נמשיך להלחם, זה ייקרה".

צילום: דוברות המועצה האזורית מגידו

צילום דוברות המועצה האזורית מגידו

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>