הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

20 מרץ, 2016 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

מפלגה חדשה יצאה לדרך: "כל הנשים"

בכנס ההקמה שהתקיים בנשר ציינה יו"ר המפלגה בהקמה, עו"ד אפרת אמויאל-פדידה את הנושאים המרכזים בהם היא וחברותיה המייסדות יקדמו

מירב אדרי

"שמי אפרת אמויאל-פדידה ואני מומחית בלהיות אישה", כך אמרה בנאום ההשקה של קמפיין מימון מפלגת כל הנשים שנערך באולפני "רדיו לב העיר בנשר", יו"ר המפלגה חדשה.

עו"ד אמויאל-פדידה היא יו"ר מפלגת "כל הנשים", מפלגה בהקמה, שמונה כמאה מייסדות. לפי הגדרת חבריה זו מפלגה  חברתית סקטוריאלית אשר מטרתה היא לקדם אג'נדות ונושאים הקשורים בזכויות נשים, קידומן והעצמתן. למרות שמה המבלבל, המפלגה פונה לנשים ולגברים כאחד וזאת משום שמייסדות המפלגה מאמינות שהדרך לשינוי הוא החינוך, והחינוך פונה לנשים וגברים. כפי שאמרה עו"ד אמויאל-פדידה , בנאום הפתיחה בפני המייסדות והנשים הנוספות שהגיעו להתראיין: "לא נכון לחנך בנות לא לפחד ללכת לבד בחושך, אלה נכון לחנך גברים לא להטריד אישה שהולכת לבד בחושך ולמעשה לא להטריד נשים בכלל!"

עשרות ממייסדות המפלגה הגיעו  ליום  השידורים המיוחד שהיה בסימן "מצליחנית השנה". השידורים נמשכו מהשעה תשע בבוקר ועד השעה תשע בערב. התקיימו תשעה ראיונות משולבים שבהן התראיינו קבוצות נשים מצליחניות ממגוון התחומים עו"ד, מעצבות, פסיכולוגיות, נשות חינוך, פרסומאיות, ועוד.

הנשים שהגיעו להתראיין הציגו את עצמן, את הרקע שלהן וספרו על עיסוקן בחיים וכמובן דנו בסוגיות פמיניסטיות בוערות כמו התייחסות סטריאוטיפית לנשים בחברה, חקיקה המקדמת אפלייה וכדומה. הראיונות המשולבים שיקפו את והגישות השונות לפמיניזם של המתראיינות. כך למשל כשעלתה הסוגיה של "העדפה מתקנת" התנהל דיון סוער, עו"ד אמויאל-פדידה טענה שהדבר הכרחי לטובת שינוי המצב הנתון של ייצוג גברי מוגבר בתפקידים ציבוריים. ואילו אחרת טענה שהדבר מנציח את אי השוויון ולא מאפשר לנשים להשמיע את קולן האמתי . עם זאת, גם הוויכוחים התנהלו באווירה ידידותית ומכובדת.

מחוץ לאולפן נערכו צילומי תדמית בעבור המייסדות על ידי צלמת מקצועית ונערכו שיחות הכרות על קפה ומאפה בין המתראיינות. המתחם מחוץ לאולפן קושט בבלונים כתומים, כצבע לוגו המפלגה, הוצב רול-אפ וחולקו מידעונים עם מצע המפלגה על ידי המייסדות. הנשים, נהנו מכיבוד עשיר מעשה ידי המשתתפות ומהכרות אחת עם השנייה, יצרו ביניהן קשרים ושיתופי פעולה, וכמו כן העלו רעיונות לגבי פעילות עתידיות שהמפלגה.

יום השידורים והראיונות תועדו בווידיאו, הועלו ברשת והופצו בעמוד הפייס בוק של המלגה לטובת השקת קמפיין המימון. קמפיין המימון של המפלגה נעשה באמצעות עמוד פרויקט באתר הדסטארט, אתר המשמש לגיוס כספים מאנשים פרטיים שמעוניינים לתרום על מנת לסייע לקידום פרויקטים חברתי, פוליטיים. בעמוד הפרויקט, המפלגה מציגה את האג'נדה שלה לכלל הציבור ומזמינה לתרום לטובת קידום הנושא. ניתן לתרום כל סכום . בתמורה מעניקה המפלגה מתנות על פי הסכום שנתרם. המתנות בחסות עסקי המייסדות.

"כל הנשים" פועלת להשגת מימון על סך 100,000 שקל לטובת תהליך רישום המפלגה ברשם המפלגות על מנת שתוכל להתמודד כבר בבחירות הקרובות.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>