הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

29 פברואר, 2016 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

בדיקה: מה טיב הקרקע בחוות המיכלים

המועצה קיימה ישיבה שלא מן המניין בנושא איכות סביבה אך דחתה את הצעת ההחלטה של האופוזיציה שדרשה פינוי ללא תנאי של חוות המיכלים באלרואי

הנהלת המועצה המקומית קריית טבעון אישרה השבוע יציאה למכרז לביצוע בדיקות דגימות קרקע בחוות המכלים באלרואי, על ידי חברה חיצונית בלתי תלויה ובמימון המועצה המקומית. במקביל התקיימה השבוע ישיבה שלא מן המניין, על פי דרישת חברי האופוזיציה במהלכה נדונו הממצאים האחרונים הקושרים בין תחלואה לאיכות האוויר באזור. המועצה דחתה, לאחר תיקו בין התומכים והמתנגדים, הצעה של האופוזיציה שכללה, בין השאר, סעיף התומך בפינויה ללא תנאי של חוות המיכלים.

מהמועצה המקומית נמסר לאתר "כוכב" כי: בדיקות כאלה אמנם נערכו בשנת 2014 על ידי מעבדות מוסמכות עבור חברת תש"ן, אולם משלא נתקבל אישור כתוב מהמשרד להגנת הסביבה, לגבי תקפותם, החלטתנו לבצע הבדיקות מחדש". עוד הם הוסיפו כי: "להנהלת המועצה חשוב שתושבי קריית טבעון יקבלו תמונת מצב עדכנית".

יצוין כי, שיחות רבות התקיימו עם המשרד להגנת הסביבה. "למרות שבמשרד הביעו שביעות רצון מהבדיקות שבוצעו בעבר, כל עוד הדברים אינם כתובים ומאושרים רשמית, חובתנו לקיים בדיקות משלנו", נמסר מהמועצה.

יו"ר ועדת איכות הסביבה וחבר ההנהלה עמית אפרתי: "חשוב להדגיש, שהבדיקה תהיה במעורבות מלאה של נציג המשרד להגנת הסביבה".

באופוזיציה תקפו את החלטת ההנהלה וציינו כי מדובר במחזור של הצעה שהעלה בזמנו חבר המועצה שמוליק שמחון, מבלי לתת קרדיט על כך. עוד טענו באופוזיציה כי למעשה אין צורך בבדיקות חדשות כאשר בידי המשרד להגנה על הסביבה ישנן ממצאים המצביעים על זיהום הקרקע באזור.

במהלך ישיבת המליאה השבוע העלתה האופוזיציה הצעת החלטה בנושא איכות האוויר שכללה מספר סעיפים כללים כמו "מליאת המועצה רואה את הנושא של בריאות הציבור בטבעון והשמירה על איכות הסביבה כחובה מן המעלה הראשונה" וסעיפים בדבר שקיפות המידע. הסעיף המשמעותי בהצעת האופוזיציה היה כי "חוות מיכלי הדלק באלרואי חייבת להתפנות מתוככי הישוב ללא תנאי. מועצת טבעון דורשת לחזור ולקיים את התוכנית הלאומית "קרקעות הצפון" כלשונה: העתקת המכלים מקרית חיים ואלרואי יחד בשלב הראשון של ביצוע התוכנית. במקביל ראש המועצה יפעל באופן נחוש לעורר את משרדי הממשלה ומוסדות התכנון ליזום מהלך של פיתוח מקורות הכנסה חילופיים לקריית טבעון".

בעד ההצעה הצביעו שישה חברים, כולל חבר קואליציה אחד ונגדה שישה כך שלמעשה ההצעה נדחתה. בישיבה נכח קהל רב בעקבות ההד הרב שהממצאים האחרונים בנוגע לזיהום האוויר עורר.

לאחר הישיבה ציינה חברת המועצה נאוה סבר כי :"העובדות בשטח מדברות בעד עצמן – אחוז התחלואה גבוה. אז למה מחכים? כך גם לגבי חוות המכלים באלרואי– למה מחכים? המכלים צריכים לצאת מאלרואי באופן מידי ובמקביל יש לפעול למציאת פתרונות כלכליים חליפיים, כולל אזורי תעסוקה משותפים ולחץ למימון ע"י משרד האוצר".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>