הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

24 ינואר, 2016 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

רוצה להוות דוגמה

סאמי דוד, סטודנט במסלול מל"ח

 

 סאמי

שמי סמאי דוד בן 29, לומד במסלול מל"ח אני מרוצה מאוד מהבחירה שלי ולומד הרבה.

נולדתי באתיופיה ועליתי לארץ בגיל ארבע בשנת 1992, לאחר מבצע שלמה. אני במקור ממגדל העמק וכיום אני שוכר דירה בעפולה עם ארוסתי. חונכתי בכפר הנוער ויצו  ניר העמק במשך שש שנים. זאת הייתה חוויה משמעותית מאוד שמלווה אותי עד היום ואני זוכר אותה בעיקר, בשל ההתמודדות שלי עם החברה בגיל ההתבגרות. הצוות היה חם מאוד, אני זוכר הרבה פעילויות חברה, הרבה חיוכים, שמחה.

לאחר סיום לימודי בהצלחה התגייסתי לצה"ל לחטיבת גולני, יצאתי לקורס מפקדים, וסיימתי את שירותי בגאווה ובכבוד רב.

שלושה חודשים לאחר סיום שירותי הצבאי הלכתי לעבוד באבטחת אניות( אניות נופש) הפלגתי במדינות שונות ברחבי העולם, למדתי להכיר תרביות שונות, חברה שונה, שפות שונות. ללא ספק זו הייתה חוויה מיוחדת מאוד בחיי שמלווה אותי עד היום עם תמונות רבות שרצות לי בראש. הדבר שאהבתי מכל הוא שלמדתי להכיר חברות ותרבויות שונות.

לאחר שחזרתי הביתה בסיום החוזה באבטחה, חשבתי רבות על עתידי ובמה אני  אעסוק. תמיד חשבתי שחינוך זה לא בשבילי, לכן באותה תקופה הלכתי ללמוד באחת מן המכללות הנדסאי חשמל . במשך השנה ראשונה התחלתי לעבוד במרכז נוער במגדל העמק "מועדון אחים". לקחתי את העבודה הזאת כמשרה נוחה מאוד מבחינת שעות עבודה אשר אפשרה לי ללמוד מצד אחד,  ומצד שני להתפרנס. אט-אט מצאתי את עצמי יותר בחינוך הבלתי פורמאלי מאשר הלימודים בתחום החשמל. אז הבנתי עד כמה אני משמעותי לנערים והבנתי שאני טוב בעשייה במסגרת החינוך הבלתי פורמאלי. יותר מכל אני עושה זאת בחיוך גדול מדי יום ויום.

בעקבות הדרך שעשיתי אני מאמין במוטו:

"הדרך הנכונה לחנך בני אדם היא להיות להם לדוגמא" ( אלברט איינשטיין).

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>