הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

24 ינואר, 2016 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

עוצמת המלים

כנס קשת התקיים במכללה ועמית ססבון, שביקר בו, מסביר מדוע היה כה חשוב להשתתף וגם מציין כמה תובנות לחיים שבהם זכה

עמית ססבון

לאחרונה  התקיים כנס ביוזמת מרכז "קשת", ולמרות שהיו לי שיעורים ועבודות, החלטתי לעצור לרגע ולהגיע לכנס. ההרצאה הראשונה הייתה על סנגור עצמי שבה חווינו את עוצמתה של צורת הדיבור, את העוצמה של המילים. למדנו מהי החשיבות של איפוק, למדנו מהי הדרך הנכונה לייצג את עצמי בדרך המשלבת חשיבה מתוכננת של רצונותיי תוך אמירתם בצורה שתגרום לאנשים להקשיב לי. האמת, שפתאום אנו מבינים שבכל רגע אנו צריכים להשיג את מטרותינו. הרי ברור שלרוב דרכים של צעקות, יובילו לאי נעימויות שיכשילו אותנו בהשגת המטרה, אבל אם נחשוב על האופן שבו נציג את רצונותינו, כל הסיטואציה יכולה לקבל צורת זרימה שונה וחיובית.

12493434_945455832191260_2361363056760327516_o

לאחר מכן, זכינו להצגת אימפרוביזציה של שלוש שחקניות מוכשרות להפליא אשר סחפו וריתקו אותנו לאורך כל המופע. השחקניות ביקשו שנעלה דילמות, מתחים וקשיים העוברים עלינו בתקופה האחרונה בלימודים והן  שיקפו את המציאות האישית שלנו בהצגת מאולתרת ומצחיקה להפליא. הסיפורים שהסטודנטים והמרצים הציגו, העלו אצל כולנו תחושת הזדהות מסוימת. כמו כן, דרך הצגתם של השחקניות אפשרו לנו לשחרר את הלחץ הפנימי תוך צחוק בלתי פוסק אודות עצמנו.

השלב הבא של הכנס דיבר על דרכי למידה ושיטות של סדר וארגון לפני תקופת המבחנים ובמהלכה. בתור סטודנט שנה א' קיבלתי המון טיפים כגון: ארגון לו"ז המתאים ללמידתי האישית, ארגון החומר, חלוקתו לפי נושאי למידה והשלמת פערים כבר בשבוע האחרון של הסמסטר, שיטות למידה שונות היכולות לסייע לנו, האם כדאי ללמוד בקבוצות? ואיך לגשת ללמידה לקראת מבחן רב ברירתי לעומת מבחן פתוח. לסיום, עשינו מדיטציה וניתחנו את הסיבות המובילות לחרדת בחינות ודרכי התמודדות עמה. הדבר המשמעותי ביותר שהסקתי מניתוח הסיבות לחרדה, הוא שניתן לדמות חרדת בחינות לגלאי עשן שהופעל מעשן סיגריה. כלומר, חרדת בחינות אכן יכולה להלחיץ ולעורר חרדת קיום, אבל צריך לקחת הכל בפרופורציות.

הכנס עזר לי להיזכר בסיבה שהגעתי לאורנים, שהיא המטרה והשליחות לחנך את הדור הבא. הדרך היא התואר ואעשה כל מאמץ כדי להפיק ממנו את המירב לא רק בשבילי, אלא גם בשביל הילדים. תודה רבה לכל מארגני ומרצי הכנס, היה מעניין ומרתק. ולסיכום, היה כדאי להפסיד זמן לימודי עם העבודות להגשה לטובת כנס זה.

12507088_945455865524590_6059132334255486608_n

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>