הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

15 דצמבר, 2015 פורסם ב במה חופשית
תגובה אחת

סכנה לשלום

מי באמת מסכן את שלום העולם? ישראל, כפי שטוענים לא מעטים בעולם המערבי או ארגוני האסלאם הקיצוני? לג'מייקה אלטוניאן, אין כלל ספק

 

ג'מייקה אלטוניאן

ראיתי באחת הערים בפריפריה, מונית, עם שלט גדול מודבק על הזכוכית האחורית שלה, דגל לבנוני בולט וברקע מפורסמת מסעדה לבנונית טעימה במיוחד. תחילה חייכתי, לא בגלל היותי ממוצא לבנוני, אלא חייכתי בגלל הרעיון. זה העלה בי מחשבה מאתגרת, האם מונית בלבנון יכולה לפרסם מסעדה ישראלית עם דגל ישראל גדול ובולט, ולהסתובב בחופשיות באחד הכפרים? או יותר מזה, בבירות אולי? אני מניחה שלא. חשוב לציין שבמהותה, לבנון היא מדינה דמוקרטית. אומנם כבר כמעט כשנה וחצי אין נשיא, ובפועל מי ששולט שם הוא ארגון הטרור חיזבללה, וזכויות האדם המוצהרות אינן מתממשות, לא קיימת הגנה או ביטחון לאזרחים, כבר כמעט שנה שאין פינוי של הזבל מהרחובות, משום שפשוט אין, היא עדיין מדינה דמוקרטית. בתאוריה, אבל את מי התאוריה מעניינת בעצם? התאוריה היא נטו רווח של המנהיגים השונים.

אנחנו רואים את האזהרות והגינוי כנגד ישראל מצד כל העולם הערבי. כמעט כל העולם הערבי, המדינות שמתעסקות עם בעיית המזרח התיכון בעצם, השכנות הקרובות והרחוקות יותר של ישראל. ישראל בעיני העולם הערבי היא מקורה של בעיית המזרח התיכון, כי היא נתפסת ככובשת את פלסטין. פלסטין הכבושה היא הקורבן, וישראל החמושה והכובשת היא התוקפת. האומנם?

בדיון המתעסק בשאלה של מי מהווה יותר סכנה לשלום, ישראל או חמאס, באוניברסיטת אוקספורד בארה"ב, נשאל דניס פרגר למה הוא מייחס את הארגונים המהווים סכנה לשלום למוסלמים או לערבים. פרגר ענה על השאלה בצורה יפה ומתונה: "כן, כי כל הקבוצות שעורפות ראשים היום, למיטב ידיעתי הם מוסלמים".

אני שואלת שאלה אחרת. האם השאלה הזאת היא באמת שאלה? האם יש תשובה אחרת לשאלה הזאת? האם העולם (המערבי בעיקר) הוא תמים או טיפש?! ועכשיו, האם ישראל והאיסלאם הרדיקלי באמת מושווים בהקשר איום על השלום?

אומנם מסעות ההסברה הישראלים נחשבים לבין החלשים בעולם, וכל דבר שישראלי (ימני) יגיד או יפרסם, במיוחד אם השר נפתלי בנט יופיע בראיון ב-ביביסי או סי אנאנ, ייתפש ישירות כקלישאה, אבל זה נראה כאילו מישהו פה מרוויח מזה. מי מרוויח מזה? מי שבאמת מאיים על השלום. ולא יקיריי, התשובה היא לא ישראל. ישראל רק מפסידה.

בצעד אמיץ אניח את העניין של ישראל בצד לרגע, ואביט על תמונת המציאות כיום באירופה. לא אני לא הולכת להאשים את הפליטים הסורים חלילה שבסך הכל בורחים מהמשטר הדיקטטורי והטבח שמתרחש נגדם בארצם, אבל שוב, אין להכליל. אירופה מפירה חוקים בילאומיים לטובת זכויות אדם בסיסיות. על פי החוק הבינלאומי, בעניין מעמדם של פליטים, מבקשי המקלט יגיעו וייתיישבו על פי חוק במדינה הראשונה החתומה על האמנה. הפליטים הסורים כפי שכולנו יודעים נמצאים כיום במספר רב של מדינות באירופה. אז מבחינה גיאוגרפית שאינה קשה לפענוח, ניתן להבין שהמדינה הראשונה שאליה יגיעו אסטרטגית הפליטים מסוריה היא טורקיה. אז מדוע הם נמצאים באירופה? הסיבה היא פשוטה. טורקיה אינה מעוניינת בפליטים הסורים, ולכן מספרם ממשיך לגדול במדינות אירופה. אבל טורקיה עם כל ההיסטוריה ה"חברותית" שלה היא סיפור אחר לגמרי. מלבד העזרה החמה והפגנת האנושיות שאירופה מעניקה, ושמה זוכה להשבחה מכל העולם, מספר המוסלמים במדינות האירופאיות רק גדל עוד ועוד, ולאיזה טוב זה יכול להוביל?

על רקע הפיגוע האכזר ורב הנפגעים שהתרחש בפריז לפני זמן קצר, אנחנו זוכים לעצור לרגע ולהביט על התמונה השלמה. סגירת גבולותיה של צרפת כאשר הרוצח נמצא בתוכה, אינה הפיתרון. כאשר הרוצח נמצא בתוך הבית, דיירי הבית חשופים לסכנה יותר גדולה כאשר הדלתות נעולות, וזהו לא סוד, לא המצאתי כאן שום דבר חדש. אירופה קולטת על פי חוק או שלא על פי חוק יותר ויותר מוסלמים ממדינות ערב, כאשר היא דוגלת באנושיות וזכויות אדם, אבל מתעלמת מהרמה הנמוכה שהעולם הערבי חי על פיה מבחינת מוסר וכבוד אדם. מעמד הנשים במדינות ערב הוא בין הנמוכים בעולם. רמת ההשכלה בעולם הערבי היא רמה נמוכה מאוד. רמת ההיפתחות של אנשי העולם הערבי היא רמה נמוכה ויכולת הקבלה שלהם לליברליות ומודרניזציה היא נמוכה עוד יותר. כתוצאה מרמה ערכית נמוכה זו, שאירופה מתעקשת לאמץ, אנחנו שומעים לא מעט פעמים על מקרי אונס, הטרדות, רצח ותקיפות שונות במדינות השונות של אירופה, וכתוצאה מכך גובר הפחד בקרב האזרחים האירופאים בכל מקום. אירופה מזמינה אל תוך ביתה את הסכנה הזאת מבחירה. אז מי פה מתפלא?

מנהיג ארגון חיזבללה חסן נסראללה הופיע בסרטון חברותי במיוחד לאחרונה, והזמין את הנוער בלבנון להתפקח ולא ליפול קורבנות לשיח התקשורתי המבדיל בין קבוצות של נוצרים ומוסלמים, שיעים וסונים בלבנון, ולא להאמין להאשמות נגדו. הנקודה המעניינת ביותר היא שהרוב הגדול של האזרחים בלבנון נופלים קורבנות למניפולציה התקשורתית שהוא מפעיל, והוא מצליח. אם זהו באמת המצב, והוא מתנער מכל אשמה שמופנית כלפיו, למה ההתקפות של חיזבאללה לכיוון ישראל קורות אך ורק מתוך כפרים נוצרים בדרום? למה הרוב הגדול של הכפרים, הבתים והרכוש שניזוק בדרום לבנון אחרי מלחמת לבנון השניה הוא של נוצרים? אין כאן הפרדה בין מוסלמים ונוצרים? מניפולציה.

עזה חברים, מה קורה בעזה? חמאס. אומנם החינוך שארגון הטרור חמאס מעביר לילדיו בכל הגילאים הוא חינוך לעידוד רצח, דקירות ופגיעה בכל דרך שהיא ביהודים, אבל זה עדיין חינוך. כאשר מדינת ישראל מתנהלת בשגרה, משפחה, בית ספר, אקדמיה ועבודה, בעזה רוכשים נשק, מחנות אימונים ללוחמים, חפירה של מנהרות לתוך ישראל, ועל הדרך דקירות על בסיס יום יומי של יהודים חפים מפשע, ושפיכות דמם בשל היותו דם של יהודי. אז חמאס לא מהווה איום על השלום?

בסוריה כבר 5 שנים מתנהלת מלחמת אזרחים. עלאווים נגד סונים, שלא נדבר על נוצרים, הם לא פרט חשוב בסיפור הזה. יותר מ350,000 אזרחים סורים נהרגו מתחילת המלחמה. מדי פעם כמובן שהמתקוממים נותנים לנו לטעום נפילה או שתיים לרמת הגולן, אבל המלחמה מתנהלת בתוך סוריה. גם אלה כבר לא חדשות. אז המשטר של אסד לא מהווה איום לשלום?

עיראק. אני בטוחה שכל אחד שקורה את המילה הזאת, בשלב הזה כבר מהנהן בראשו ויודע מה יהיה כתוב בסוף הפסקה. דאעש, כאשר התרגום מערבית הוא "המדינה האיסלאמית", מפעיל את רצח העם, טבח בכל משמעות המילה, עריפת ראשים, טרור ופחד טהור בכל מקום שמגיע אליו. והוא מגיע. הוא מתפתח. קטונתי מלהשוות ארגוני טרור אחרים כגון חמאס, חיזבאללה ועוד לארגון דאעש. אבל התרגלנו כבר לסרטונים המחרידים שהם מתגאים בהם ברשתות החברתיות, לאיומים שלהם במדינות השונות, לתמונות הילדים הקטנים שנרצחים על ידם, והיותר מזעזע מזה הן התמונות של הילדים הקטנים עם חרבות בידם ומוכנים לשחיטה הבאה. דאעש חברים. דאעש כשמו הוא- המדינה האיסלאמית, והמדינה האיסלאמית שמגלמת את האיסלאם הרדיקלי.

לכל הארגונים שהזכרתי, וכמובן שיש עוד כמה שלא אזכיר, יש מכנה משותף אחד. הם כולם חיילים של האיסלאם הרדיקלי. האיסלאם הרדיקלי שהינו אחראי ל9/11 בניו יורק. האיסלאם הרדיקלי שהינו אחראי ל14/11 בפריז. האיסלאם הרדיקלי שהינו אחראי ל24/7 בישראל. תרשו לי שוב להשתמש בקלישאה הזאת. האיסלאם הרדיקלי שמגייס אליו אנשים מכל העולם. האיסלאם הרדיקלי שלוקח לעצמו שפחות מין. האיסלאם הרדיקלי שבשמו רוצחים, דוקרים, אונסים ומענים. האיסלאם הרדיקלי שנכנס כמו גנב לבית האירופאי, האמריקאי ונמצא בישראל מזה שנים. האם זהו האיסלאםהאמיתי או לא, זה לא העניין כרגע, זה כבר סיפור אחר. וכל עוד אנחנו, כולנו, אירופאים, ישראלים, אמריקאים וערבים נמשיך לשתוק, נמשיך לקבל ולעודד תופעה זו, רק פחד יגבר, עוד המון כתבות בעיתון ייכתבו בצבע אדום, והעולם יצטרך להוריד את דגלו לחצי התורן שוב ושוב ושוב. זה רק מתחיל עכשיו.

אז אני אוסיף למסע ההסברה הישראלי עוד משפט אחד. כאשר ישראל וארגוני טרור נמצאים ביחד על אותה משוואה, והשואלים נמצאים במעין ערפל לא ברור, ואולי באמת קשה להם לראות את התשובה, אולי ישאלו את עצמם את כל השאלות שהזכרתי, ואולי ברגע שימצאו את התשובות לשאלות האלה, הם יצליחו לראות את התשובה שנמצאת שם כל הזמן, ויוכלו לגלות מי באמת מהווה סכנה לשלום. אבל כרגע, העולם המערבי הוא תמים, או פשוט טיפש.

תגובה אחת

  1. מאת גיא האמיתי:

    מאמר מגמתי ושטוח. ניתוח מאד עיוור ומיין-סטרימי!

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>