הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

15 נובמבר, 2015 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

יומנו של שמן, פרק שלישי : Temptations and Insights

הסטודנט מאורנים שמסיבות רפואיות החליט להרזות, ממשיך לשתף אותנו בתהליך הקשה מאוד שהוא עובד ועל ההתמודדות היום יומית עם פיתויים מלאי קלוריות

היום בפעם הראשונה חרגתי מהדיאטה שלי, לאחר שלושה שבועות שבהם אני אוכל בעיקר ירקות כבר נמאס לי, לא יכול יותר! היום יום שלישי וזה יום שבו אני אוכל את מנת העוף/דג הדו שבועית שלי, חיממתי חזה עוף במיקרו (נשאר במקפיא מהמנה של שבוע שעבר), חזה עוף יבש במיוחד כי הוא הרי נאפה בתנור ולא כשניצל, רחמנא ליצלן. ליד העוף שבע כפות של אורז מלא וקישוא אפוי מאתמול, דווקא ארוחה ליגה, אבל חטאתי.

ליד חזה העוף לחצתי כמות סבירה של קטשופ, כמובן אחרי שבדקתי שאין בו חומרים שאינם מהטבע.

עוד יומיים חלפו.

קשה לי כבר…

הדיאטה הכסחנית הזו כבר  גדולה עליי, רוצה איזה משהו קטן, איזה..

נס על חלב עם פרוסת עוגה בצד

לחמנייה שווה עם שניצל

חטיף אנרג'י שוקולד

פיתה עם שוקולד

סתם שוקולד

בימים האחרונים אני חושב על זה הרבה, על מה בא לי לאכול. אתמול פגשתי ידידה והיא רצתה ללכת לאכול סושי, היא הייתה ממש בעניין של זה וביקשה שאבוא איתה כי הרבה זמן לא ישבנו ביחד.

אז הגענו לסושייה האהובה עליי ופתחתי את התפריט לראות מה אני יכול לאכול.

נחשו רגע… כלום!

אה רגע, אני יכול אדממה…

אז הידידה הזמינה קומבינציה משוגעת (מת על הסנדוויץ' סושי בטמפורה!)

ואני אכלתי אדממה וזה היה די מבאס.

ההצלחה של הדיאטה הזו תלויה בהתמודדות שלי עם הפער שבין הרצון שלי לרזות לבין שלל גורמים אחרים כמו אוכל נורמאלי והקשיים שעולים מאוכל כל כך מצומצם וחד-גוני. אף על פי שיש לי מיליון דברים להגיד על בעד או נגד, מדובר פה על סכסוך והתנגשות בין שני רצונות מנוגדים.

רצון אחד מהם הוא הרצון שלי להעניק לעצמי חיים טובים ובריאים יותר, הרצון השני הוא אותו רצון אגואיסטי שהביא אותי למצב שאני נמצא בו היום, אותו רצון נובע מהחלק בתוכי שחושב שאני גוף בלבד, אותו חלק שבורח מכאב וחוטר תמיד להנאה.

מה? לא ידעתי כל השנים האלו שהדברים שאני אוכל מזיקים לי? ידעתי. לא ידעתי שלאכול בחוסר גבולות ולעיתים ממש ללא תקנה גורם לי להשמין, ידעתי ובניו.

כמו כל שינוי אחר שאתה מנסה להכניס לחיים שלך גם השינוי הזה חייב להיות לאורך זמן, עם עבודה פנימית ושינוי שכלי בשביל להצליח.

אני אסביר, לא מעט פעמים שמענו, אתם ואני, על אנשים שעשו דיאטות כאסח והורידו עשרות קילוגרמים מהמשקל, אנשים ששקלו 150 קילו ירדו ל80, אך מעט שנים לאחר הדיאטה חזרו למשקלם הקודם ואף יותר. מקרים אלו נפוצים בעיקר בכל מיני תכניות ריאלטי שראינו כמו "יורדים בגדול", אנשים הגיעו לתכנית והורידו במהלכה עשרות קילו, בסוף התכנית הם היו רזים ובריאים הרבה יותר אך רובם חזרו לסורם אחרי התכנית.

יש לי במשפחה מקרה אישי כזה, אשתו של דוד שלי הגיעה לאחת התכניות האלו, רזתה מדהים! אחרי התכנית השמינה אף יותר ממה שהיא הייתה לפני.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שנעשה שינוי התנהגותי אך לא שינוי שכלי ותפישתי, שינוי התנהגות זה קל, אתה יכול לשנות התנהגות של כל אדם על ידי התניות אופרנטיות, הרצון להיות רזה, אם רק הוא דוחף אותך, לבסוף לא יעמוד לך ותיכשל.

אנשים שמרזים ונשארים רזים לכל חייהם עשו שינוי תפישתי עמוק, הם לא חיים בתחושה שהם מונעים מעצמם משהו כי אז הם יכשלו לבטח, הם חיים תוך הכרת תודה על בריאותם וחיוניותם, הם לא רואים יותר את האוכל כדבר כה משמעותי, הם אוהבים לאכול ונהנים מהאוכל אך אין להם יותר תשוקה או ערגה אליו.

אין יותר פיצוי עצמי על ידי אוכל, גם לא על ידי שתייה. עבודה רוחנית פנימית חייבת להיעשות כדי שהאדם יראה עצמו באמת ויבין שהוא מושלם ושלם כפי שהוא, הוא לא צריך בגד חדש ולא עוגת שוקולד בשביל להרגיש טוב יותר עם עצמו.

המסע להרזיה הוא מסע רוחני שבו אני מבין שהחיים שלי והבריאות שלי חשובים יותר מבורקס ונקניקייה בלחמנייה. אותו הדבר הוא המסע להפסקת העישון או המסע האולטימטיבי שלנו לחיים שלווים ומלאי אמונה ורוח.

המסע להרזיה הוא מסע שבו אני לומד לזהות את עצמי ולהיות שמח ממה שאני מזהה, כשתיגע באמת בעצמך תראה ששום אוכל, רכוש או פנטזיה אחרת שיש לעולם הזה להציע אינם משתווים כלל לשמחה של להיות מי שאתה.

בפעם הבאה שתתפתה תזכור – לאוכל הזה אין משמעות מעבר למשמעות שאני נותן לו, אם אני כבר אוכל משהו זה צריך להיות מזין ובריא ורק אז טעים.

עוד רעיון לחברי הלוחמים בשומן – יש מלא, אבל מלא ספרי בישול היום לאוכל בריא ובעל ערך קלורי נמוך, בעצם זו המלצה לכולם… אמנם תירשו לבלות במטבח קצת יותר אבל תזכו גם לאכול אוכל בריא, טעים ומזין וגם לרזות ולהבריא על הדרך!

היום למשל הכנתי מרק קישואים ונענע מספר שמצאתי בסטימצקי, דרך אגב, המוכרת הייתה ממש חמודה ושאלה אותי מלא שאלות על הרגלי התזונה החדשים שלי… נחזור לעניינו, מעולם לא אכלתי מרק כזה והוא היה טעים בטירוף! יש מלא מתכונים ואפשרויות שאנו לא מכירים בכלל, ממליץ לכם לפנק את עצמם באיזה ספר מתכונים כזה.

תזכרו שהדיאטה שלי ממש חריפה אז אם אני מצאתי מלא אפשרויות בספרים האלו אז לכם יהיה הרבה יותר קל.

איך נסגור את הפרק הזה בלי לספר לכם על משקלי האחרון ועל הפגישה עם יעל? אני יודע שהייתם כבר בלחץ…

בשלישי הזה פגשתי את יעל שוב.

נכנסתי לחדר והבאתי לה את בדיקות הדם האחרונות שלי, היא הייתה מרוצה.

תפקודי כבד נבדקים על ידי רמות של אנזימים שונים בדם, לפני חודש הרמה של האנזים GPT משהו בדם שלי הייתה 100 כשהגבול העליון של הנורמה שלו היא 50, מצב רעוע ללא ספק. הדיאטה הוכרזה כהצלחה והרמה הנוכחית שלו היא 53, רק מעט מעל הנורמה, דבר שלא היה מדאיג שום רופא…

אז עכשיו הדיאטה שלי משתנה, אני יכול לאכול גם תפוחי אדמה, בטטות (מת על בטטות), עוד מנת דג או עוף בשבוע וגם יכול לשתות חלב סויה או שקדים שזה מגניב… חוץ מזה מותר לי גם יותר קטניות ושיט.

התאריך: 13.11.15

המשקל: 111 קילו.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>