הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

15 נובמבר, 2015 פורסם ב יוצאים לשטח, תקשורת
אין תגובות

חמישה מיליון שקלים הושקעו בטיילת המסילה

מימון הפרויקט נעשה בידי רכבת ישראל וחברת נתיבי ישראל. במסגרת העבודות יוצב לאורכה גם שילוט עם סקירה היסטורית וישומרו מבני תשתית היסטוריים 

עבודות מתקדמות מתבצעות לאורך מסילת העמק הישנה, בקרית טבעון, במטרה להכשיר בסמוך לה מסלול הליכה באורך שלושה קילומטרים.

רכבת העמק (הרכבת החיג'אזית) פעלה בין השנים: 1903 ועד 1952 ונסעה בסמוך לאלרואי וקרית חרושת בדרכה מבית-שאן ואליה.  משפסק השימוש בקו, נותרה המסילה מיותמת ומוזנחת וחלקים רבים שלה כוסו באדמה ובצמחיית בר.

בשנת 2006 אושרה תכנית להקמתה של רכבת העמק החדשה, מערבית לכביש 70 ורצועת הרכבת הננטשת, יועדה לשטח ציבורי הכולל שימור מרכיבי המסילה (מעבירי מים, תחנות ומסילה).

המועצה המקומית קרית טבעון, לקחה על עצמה לתכנן ולבצע טיילת לאורך רצועת הרכבת ההיסטורית, במימון של רכבת ישראל ונתיבי ישראל. אחרי הליך תכנוני, שכלל שיתוף ציבור, נבחר קבלן מבצע והחלו העבודות, כאשר במקביל לביצוע הטיילת מבוצעות עבודות להטמנת קווי ביוב חדשים לטבעון וקווי קולחין ומי שתיה של חברת "מקורות". בימים אלו ניתן כבר לראות ולהלך בחלקים ניכרים מתוואי השבילים שנסללו לאורך המסילה שנחשפה ונוקתה.

טיילת המסילה - תמונה

בסיום העבודות, הצפוי בתוך כמחצית השנה, תכלול הטיילת מסלול אופניים ממערב למסילה ומסלול הליכה ממזרחה,  באורך של כ- 3 ק"מ כל אחד. לאורך השבילים תהיינה רחבות ישיבה ואזורי התחברות לנקודות עניין קיימות (אשר גם הן ישודרגו): פארק הקטר בקרית חרושת,  תחנת וגן רכבת העמק באלרואי  ומעיין אלרואי.

תקציב הביצוע של הטיילת הוא כ- 5 מיליון שקלים ובמסגרת העבודות יוצב לאורכה גם שילוט עם סקירה היסטורית וישומרו מבני תשתית היסטוריים.

נחום לוי, מראשי עמותת רכבת העמק והמעיין באלרואי מברך על הקמת הטיילת ואומר: "הטיילת תנציח את שימורן של המסילה והתחנה ותהווה תרומה אדירה לנוף ולרווחת המטיילים במקום".

יחד עם זאת, קורא לוי לנהגי טרקטורים ואופנועים, להימנע מנהיגה פרועה על השבילים ומקווה שינקטו אמצעים מתאימים למנוע זאת.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>