הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

30 נובמבר, 2015 פורסם ב כתבות מומלצות, מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

חייה את החלום

הדס שטגר, סטודנטית במסלול מל"ח וסוציולוגיה שנה א'

שלום לכולם, קוראים לי הדס שטנגר, אני גרה היום בתל אביב , במקור אני מהיישוב הקהילתי שמשית שבעמק יזרעאל. לומדת מל"ח וסוציולוגיה שנה א'.

קצת מוזר לי לכתוב על עצמי, לעצור לרגע את הכול ולכתוב את העולם שלי. אתחיל מהסוף, מהתקופה בה אני מרגישה שיותר מכל מהווה אבן דרך משמעותית בעיצוב השקפתי ואמונתי לחיים.

כיום אני מנהלת את תחום ההדרכה ב'כנפיים של קרמבו', תנועת נוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים. במסגרת תפקידי אני אחראית על הכשרה ופיתוח של הפעילים בתנועה- חניכים, חונכים, סטודנטים ומטה. אני מרגישה שזכיתי. מרגישה שהתנועה לימדה אותי על יכולת, מנהיגות בני נוער, אמונה, קבלה, חשיבה יצירתית ובעיקר שהכול אפשרי. במקום "אי אפשר" אנחנו מייצרים אי של אפשרויות.

הדס

לתנועה הגעתי במהלך שנה במכינה קדם צבאית אותה עברתי בקיבוץ מעיין ברוך. שנה שבה נפקחות העיניים, נשאלות שאלות, ונבנות זהויות. שנה שבה יצרתי חברויות ונחשפתי לאפשרויות חדשות. עבורי המכינה הייתה דלת לעולם קסום שלא הכרתי לפני. כחלק מהפרויקטים שהציעה המכינה היינו אחראיים, אני וחברי על ליווי ההדרכה בסניף הרביעי של 'כנפיים של קרמבו', סניף שהוקם בקיבוץ.

אוכל לספר לכם כי מדובר בתנועת נוער "מיוחדת" שאין לה אח ורע בכל העולם. תנועת נוער שמשלבת במסגרת חברתית אחת ילדים ובני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים. תנועת נוער שחייה את השינוי החברתי ולא רק מדברת עליו. תנועת נוער בה ילדים ובני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים נמצאים כשווים באותה מסגרת חברתית. ילדים ונוער עם ובלי נכויות, דתיים וחילוניים, ערבים, בדואים, דרוזים ויהודים, ילדים מקובלים וילדים שנפלטו ממסגרות החינוך הרגילות. אלפי בני נוער ערכיים ומצוינים שצומחים ויוצרים מציאות חדשה של חברות והכרות עם אוכלוסיות שאף פעם לא באות במגע אחת עם השנייה.

פעם בשבוע לובשים ילדי התנועה את המדים והעניבה ומרגישים ככל הילדים האחרים. פעם בשבוע הם מרגישים שהם יכולים באמת להיות מה שירצו, הם שווים, עצמאים ובלי הוריהם. בלבם גאווה אמתית שמלבה את ההתרגשות לקראת פעולה נוספת ומפגש חברתי עם חבריהם עם  ובלי הצרכים המיוחדים שמחכים להם בסניף.

לאחרונה חוויתי אירוע מאוד מרגש ומשמעותי בחיי, שעה שהייתי חלק ממשלחת 'כנפיים של קרמבו' שהוזמנה לאו"ם לשאת את בשורת השינוי החברתי שהיא מובילה בישראל ולספר אודותיו לנציגי המדינות החברות באו"ם, משלחות נוער וסוכנויות המטפלות בדור העתיד של העולם. במהלך הנאום שנשאתי בנושא 'שילוב חברתי של נוער עם מוגבלויות עם בני נוער מהחינוך הרגיל', הרגשתי שמאחורי עומדים 4000 פעילי התנועה, ושאני הפה של כולם. היה חשוב לי להראות שבני הנוער בתנועה מובילים שינוי חברתי אמיתי ובכך בעצם משנים את העולם. בני נוער שבוחרים להסתכל על היכולות של כל אחד ויחד יוצרים מקום טוב יותר, מקום ומשמעות לכל אדם.

נחזור להתחלה. נולדתי בקיבוץ מעיין צבי ולאחר ילדות קסומה בקיבוץ עברה משפחתי לארה"ב לשליחות מטעם העבודה של אבי. חזרנו לארץ ולאחר מספר תחנות בדרך והגענו לשמשית. נסענו לעוד שליחות בגרמניה ומכיתה י' רשמית אנחנו כאן. אני מאמינה שהחשיפה למגוון של מקומות, נופים, תרבויות ושפות תרמה רבות לעיצוב האישיות שלי ובנתה את מי שאני היום.

בצבא שרתתי בחיל חינוך כמפקדת בחוות השומר. פיקדתי על חיילי מקא"ם , נערים שבאו מרקעים מורכבים וגיליתי שאמונה ואהבה הם המפתח לכול. היה לי שירות משמעותי: לא קל ,אך יחד עם זאת מאתגר ומפתח. לאחר כשנתיים המשכתי בשרות קבע והוצבתי בבסיס מחווה אלון, בפלוגת אמיר, שנועדה לקדם את חיילי העדה האתיופית ובפלוגת סער שמעניקה הזדמנות לחיילים עם סעיפים נפשיים להשתלב בצבא. הרגשתי איך אט אט הזרעים שנשתלו במכינה מתחילים לפרוח, ואני מתחילה לצמוח.

אחרי הצבא ניהלתי את מועדונית "שקד" של יישוב הושעיה בעמק יזרעאל, לילדים עם צרכים מיוחדים. מקום שנתן מענה לילדים "מיוחדים" מהיישוב והיישובים בסביבה. במקביל התחלתי לשמש כרכזת בוגרת ב'כנפיים של קרמבו' בסניף נצרת עלית. לאחר כמה חודשים ניהלתי את מחוז צפון של התנועה וליוויתי רכזים בוגרים בניהול הסניפים. טסתי לטיול קצר בחו"ל וכשחזרתי ניהלתי את מחוז שרון של התנועה. כיום כפי שהזכרתי, מזה כחצי שנה, אני מנהלת את תחום ההדרכה של התנועה.

ובנוגע לחלום? כרגע אני חיה אותו. חשוב לי להמשיך ולפתח את התנועה. להתמקצע, לבנות ולהכשיר. לנסות ולהגשים את הציווי המוסרי של התנועה, שלכל ילד עם צרכים מיוחדים יהיה סניף של התנועה ליד ביתו. החלום הגדול שלי הוא לפתוח מרכזי תעסוקה לילדים עם צרכים מיוחדים מעל גיל 21 שיופעלו ע"י בני נוער בסיכון. עד אז, אני פשוט מרגישה  זכות גדולה להמשיך בעשייה עם בני הנוער המופלאים שבתנועה שלא מפסיקים להדהים אותי בכל פעם מחדש.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>