הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

10 נובמבר, 2015 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

בין סמינר למוצץ

סטודנטים לא מעטים הם כבר הורים ומנסים לנווט בין כתיבת סמינר והחלפת חיתולים. אנה לוי, סטודנטית ואימא טריה, עם כמה הצעות מעשיות ומועילות איך לשלב בין שתי המשימות המאוד לא פשוטות

מאת אנה לוי

להיות הורה זה לא קל. להיות הורה סטודנט זה כבר קשה.ובכל זאת, איך משלבים בין השניים? איך דבקים במטרה להשלים את התואר מבלי לוותר על הרצון להיות הורים?

את התואר שלי התחלתי בגיל מאוחר יחסית. כשהחלטתי שאני בשלה דיו כדי להתחיל ללמוד באקדמיה כבר הייתי במערכת יחסים רצינית וידעתי שלא יעבור הרבה זמן עד שגם אצלי יתעורר החשק למיסוד היחסים. עם זאת, היה לי ברור שלא אביא ילדים לפני שאסיים את התואר, עד שאמצא עבודה במקצוע, עד שאטוס לירח…מילים לחוד ומעשים לחוד. עם הטבעת על היד, שבירת הכוס והריקודים אל תוך הלילה, הגיע הרצון העז להפוך לאימא.

זה קרה די מהר ומצאתי את עצמי לפני תחילת סמסטר חדש עם ילדה בת חודשיים והרבה חוסר אונים.

השיעור הראשון שהייתי צריכה לעבור הוא איך משלבים הרצאה, עבודה  והכנה למבחן, יחד עם הנקה כל כמה שעות, כאבי בטן, בכי של תשומת לב ועייפות כרונית. שלי, לא של התינוקת.

הבנתי שאצטרך לגייס את כל הכוחות וכל המשאבים שיש לי כדי להשיג את המטרה היחידה כרגע – להיות אימא טובה ומשכילה.

אז אם גם את אותה אימא אבודה וטרוטת עיניים שלא מצליחה למצוא את הסוד לחיים שלווים בהם אימא היא גם סטודנטית, קבלי ממני באהבה חמישה טיפים לחיים שפויים ונורמליים שבהם הורות ולימודים זה דבר אפשרי.

עזרה היא לא מילה גסה

לאימהות אחר לידה ישנה נטייה לחקות את סופרמן. עם לידתו של הרך, נולד גם האגו הזה שרוצה להראות לכולם כמה אנחנו חזקות וכל-יכולות. אנחנו מנסות להספיק לבשל, לכבס, לנקות, לטפל, לחייך, לאהוב ולגמרי שוכחות שביממה יש בסך הכול 24 שעות ושאין לנו באמת כוחות על. אבא, סבתא, סבא ודודה הן לא רק דמויות בעץ המשפחתי – חשוב לגייס לעזרה את כל מי שרק אפשר כדי שאימא תוכל ללמוד.

לנצל את הזמן שבו הם "עסוקים"

ניהול זמן נכון הוא כלי הכרחי בהורות. אף על פי שנדמה לנו לעתים שבלעדינו העולם חרב, ילדינו לא תמיד חושבים ככה ולפעמים גם לא זקוקים לנו. אם הם ישנים, משחקים, הולכים לחברים או סתם שורצים מול הטלוויזיה, זה הזמן שלנו לרוץ לספרים ולהתחיל ללמוד.

שתי ציפורים במכה 

קורה שיש שעות לא מנוצלות: נסיעה למקום כלשהו (בתנאי שלא את הנהגת), טיול בגן השעשועים עם הילדים (במידה ואת לא צריכה לטפס אחריהם לכל מקום) או המתנה בתור לקופת חולים. במקום לשחק בקנדי קראש ולעבור עוד כמה שלבים, רצוי שתמיד יהיה לך את קלסר הלימודים בתיק כדי לנצל את הזמן לקריאה ולמידה.

סדר וארגון

חשוב לשמור על סדר. ולא, אני לא מדברת על הכלים בכיור או על הצעצועים על הרצפה, אלא על סדר וארגון בזמנים. סמנו ביומן את כל מה שמחכה לכן השבוע: תור לרופא, שיעור באוניברסיטה, עבודה  להגשה, חתונה של הדוד, ביקור של הסבא ועוד. תבדקו היכן יש לכן חלונות זמן פנויים ותכתבו מתי אתן לומדות ומתכוננות לאיזה מקצוע. מניסיון אישי, כשיש סדר בראש יש סדר בחיים.

אמא מצליחה זו אמא רגועה

הלחץ שנוצר אצלנו כשאנו לא מספיקות משהו לרוב משתק אותנו וגורם לנו ללכת לאיבוד. לאחר הלידה החלטתי להשאיר את הפרפקציוניזם לרווקים. אפילו אם קרה "הנורא מכל" ולא הספקנו ללמוד את כל החומר למבחן, תזכרו שתמיד יש מועד ב'.

שיהיה לכולנו סמסטר מוצלח ופורה!

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>