הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

16 יולי, 2015 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

על קו הסיום

קצת לפני סיום הלימודים באורנים נזכרת אנה הס איך היא החליטה ללמוד בכלל, ובאורנים בפרט

אנה הס

רק כמה עבודות ומבחן… רק עוד כמה עבודות ומבחן… רק עוד כמה עבודות בודדות ומבחן… ואז אסיים את התואר! תואר דו- חוגי עם תעודת הוראה. אחרי ארבע שנים… מי הייתה מאמינה?

אני אנה. בת 31. התחלתי ללמוד מאוחר (בממוצע). איך הגעתי לחינוך בכלל? ולהוראה? לגמרי במקרה.

אחרי הצבא רציתי להתחיל ללמוד, כולם ידעו שאני אעשה טיול קצר בחו"ל ואתחיל בלימודיי האקדמאים, גם אני. אבל גם לי וגם לכולם חיכתה הפתעה… חזרתי מטיול בן שלושה חודשים במזרח ורציתי להתחיל ללמוד, באמת רציתי אך לא ידעתי מה. השתקעתי בתל- אביב לחשוב, עבדתי בתור מלצרית וברמנית ובזמן החשיבה המעמיקה התחלתי לעשות קורס איפור (על- חשבון הפיקדון, מה אכפת לי? זה מה שחשבתי אז), עברה שנה ולא הגעתי למסקנה, אז טסתי לחו"ל שוב.

חזרתי לתל- אביב שוב לחשוב.. נרשמתי למכינה לעיצוב אופנה בשנקר (תמיד אמרו שיש לי חוש לאופנה), סיימתי ולא הרגשתי שזה זה. אז שוב טסתי לחו"ל, לנוח. חזרתי ושוב טסתי.

לאחר שחזרתי בפעם השלישית חזרתי לצפון, לחיק משפחת האהובה והאחיינים שכבר הספיקו להיוולד. לאחר מספר חודשים הרגשתי שחסר לי משהו ללב, לנשמה… התייעצתי עם חברה והיא הפנתה אותי לאתר "שתיל"- יש שם עבודות בחינוך, אמרה. מתאים לך, עשית את זה בבני- המושבים כל שנות ההתבגרות שלך. ניסיתי וזה עבד! פתחתי מועדון נוער. זה היה מדהים. ואז הבנתי שחינוך זה מה שאני רוצה לעשות כשאני אהיה גדולה.

על מסלול מל"ח באורנים שמעתי במקרה בהכשרה של מדריכי נוער. מסלול בו אני יכולה ללמוד חינוך בלתי פורמאלי ולהמשיך לעבוד בחינוך? מעולה! אני אמשיך בחיי החינוך ו"על- הדרך" אעשה תואר. חיכתה לי הפתעה! כשהגעתי לאורנים אמרו לי "את כבר פה, את כבר עושה תואר, תעשי תעודת הוראה". בחרתי בתקשורת, במקרה… ואז גיליתי ששום דבר לא קורה במקרה. התאהבתי בתקשורת, הבנתי כמה זה חשוב ופותח את העיניים, גורם לך לראות את העולם בצורה אחרת, ביקורתית, כמה חשוב להעביר את זה הלאה.

רק כמה עבודות ומבחן… רק עוד כמה עבודות ומבחן… רק עוד כמה עבודות בודדות ומבחן… ואז אסיים את התואר! יהיה לי תואר בחינוך דו- חוגי בתקשורת וחינוך בלתי פורמאלי. בשנה שחלפה פתחתי מגמת תקשורת בבית הספר "אנה פרנק" בסאסא. התגובות מהתלמידים והתלמידות מדהימות ומרגשות- הם מספרים שהם כבר לא רואים את העולם אותו דבר, בוחנים טלוויזיה ופרסומות בעין ביקורתית, אחרת.

התואר לא היה "על הדרך". זאת הייתה עבודה קשה, פותחת עיניים ומעניינת. אני מרגישה שהתואר בכלל והחוג לתקשורת בפרט הכינו אותי להיות מורה ומחנכת ראויה בישראל.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>