הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

6 מאי, 2015 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

איך מדליקים מדורה עם גפרור אחד?

זיו דמטר

ביקשנו מזיו דמטר, בוגר התכנית להכשרת מנחים באמצעות ODT בטבע במכללה להסביר לנו מה עושים אם נשאר גפרור אחד בקופסה… רוצים לדעת איך עושים דברים כאלה?

אם נקרב גפרור בוער אחד אל בול עץ גדול, הרי גם תיאחז בו אש, יהיה זה שטחי, ויהיה קשה מאד להבעיר מדורה של ממש.
אבל אם נותר לנו רק גפרור אחד??
כיצד נעשה זאת?

ציוד נחוץ: מעדר או טוריה, מים לכיבוי, זרדים יבשים או מחטי אורן, מגוון ענפים בגדלים שונים, גפרור.
נחפור בור בעומק של 20 ס"מ לערך (הדלקת המדורה בתוך בור היא בטיחותית ושומרת על הסביבה יותר מאשר גידור המדורה באבנים). בתוך הבור נבנה מעין מזבח (שני ענפי עץ מקבילים שעל קצותיהם מונחים שני ענפים נוספים המקבילים זה לזה, כך שייצרו צורת ריבוע).
על הקומה העליונה של המזבח נניח מספר רב של ענפים דקים יותר, כאשר את חלקו הפנימי של המזבח נמלא במחטי אורן, זרדים ועשבים יבשים או כל חומר אחר הנדלק בקלות.

חשוב לזכור- האש עולה תמיד כלפי מעלה, ויש לנצל זאת. החומרים הדליקים יותר יהיו תמיד בתחתית המזבח והחומרים אשר קשה יותר להדליקם יהיו מעל.
לאחר שהאש אוחזת במחטים\זרדים, ניתן להוסיף במתינות ענפים גדולים יותר מעל האש. יש לשים לב לא לשים יותר מדי ענפים על מנת לא לחנוק את המדורה.

סיימנו? את כל העפר שהוצאנו מתוך הבור מחזירים חזרה ומכסים עמו את האש. על הכול שופכים מים לכיבוי סופי. בצורה כזו אני מוודאים שאין גחלים גלויים, לא מלכלכים את האבנים סביב ולא משאירים שאריות של מדורה.

11174374_820052378064940_1879234424187884096_o

חג שמח!

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>