הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

17 אפריל, 2015 פורסם ב כתבות מומלצות
תגובה אחת

מסע בנבכי דת וחברה

סטודנטים המשתתפים בפרויקט המצטיינים של מכללת אורנים יצאו לסיור של שלושה ימים בירושלים. מורן סרוסי עם חוויות ותובנות מהסיור הזה

מורן סרוסי

במשך שלושה ימים סיירנו, הסטודנטיות והסטודנטים מתכנית רג"ב בירושלים, בעיר הקודש ופגשנו נשים ואנשים שונים ומרתקים, ושוחחנו אתם בנושאי דת וחברה.

בתחילה הגענו לפגישה עם אפרת רותם, רבה רפורמית, ושמענו ממנה על הזרם הרפורמי, על הקהילה הגאה שהיא שייכת אליה ועל תפקידה של רבה בקהילה, ולמדנו יחד קטעים מהתפילות ומהכתבים הרפורמיים.

לאחר מכן יצאנו אל עמותת ה.ל.ל שעוזרת לחוזרים בשאלה. נפגשנו עם שני חוזרים בשאלה, צעירים בצבא שמתמודדים עם קשיים בעקבות היציאה מהדת והיציאה מהעולם החרדי שגדלו בו שנים רבות. נחשפנו אל הקשיים השונים של החוזרים בשאלה הכוללים קשיים תרבותיים, כלכליים, לימודיים, חברתיים ומנטליים.

מריק שטרן

 

לאחר מכן, המשכנו ופגשנו את עמית, יו"ר עמותת כמוך – הומואים דתיים אורתודוכסיים, ושמענו את סיפורו האישי והתמודדותו כהומו דתי. עמית נשאל שאלות קשות בנוגע לתמיכת העמותה בטיפולי המרה (טיפולים שמטרתם להפוך הומואים לסטרייטים בדרכים שונות), אך ידע להתמודד איתן ולהסביר את עמדתו בצורה נעימה שהתקבלה על-ידי רוב השומעים והשומעות.

מאוחר יותר נסענו ל'הפתעה" שהתבררה כחגיגה מרוקאית אמיתית בבית אביחי בירושלים. החגיגה כללה הופעה של נינו ביטון ותזמורת המגרב, נסרין קדרי, דיקלה ומיכה שטרית שהנעימו את זמנינו בשירים וניגונים אותנטיים.

פעילות בוקר

בסוף היום חזרנו עייפים אך מרוצים לאכסניית 'רבין' שאירחו אותנו במשך שלושת הימים.

ביום השני פגשנו את זיאד אבו מוך – האחראי על האימאמים (אנשי דת מוסלמים) בארץ. זיאד דיבר אתנו בין היתר על הקמת המכללה לחינוך בבאקה אל גרביה, על התמודדותו עם החברה הערבית ועם האימאמים שתחת אחריותו ועל אלו שאינם.

בהמשך הגענו אל שוק מחנה יהודה שם חברנו לקבוצות והתמודדנו זה מול זה בתחרות של המרוץ למיליון. במהלכה פגשנו אנשים שונים ומרתקים, חנויות מיוחדות, מרכולים בעלי אג'נדה מיוחדת ועוד. בהמשך היום הגענו אל הישיבה החילונית בירושלים ודיברנו עם אריאל, שהקים את הישיבה במטרה לתת מענה רוחני גם לצעירים החילוניים. כמו כן פגשנו את מריק שטרן שדיבר אתנו על המאבק שלו ושל רבים נוספים על המרחב הציבורי בירושלים ובכלל.

שוק מחנה יהודה המירוץ למיליון

מחנה יהודה

ביום האחרון לסיור נסענו לפגוש את ראדה שסיפרה לנו על הנצרות ועל ישוע, והפגישה אותנו עם אירועים ואנקדוטות מיוחדות בחייה.

כל הסיורים היו מרתקים מאוד והעלו שאלות ותהיות רבות למחשבה. הסיורים אורגנו על ידי צוות שנתון ג, שעבד על הסיורים במשך מספר חודשים על מנת שהסיור יהיה במיטבו.

הסיורים מאוגדים תחת כותרת שנקראת "אוטובוס ישראלי" שהפך למסורת בתכנית המצטיינים.

תגובה אחת

  1. מאת מורן:

    קרדיט לתמונות: אדיר אוזן

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>