הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

10 ינואר, 2015 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

אח של בנט? לא אם אתה הומו

נסדקה השבוע התדמית הליברלית של בנט וחבריו לבית היהודי, לאחר שהתייצבו אנשי הסיעה זה אחר זה, והביעו התנגדות נחרצת לנישואים חד מיניים. למורן סרוסי, השייכת לחברה הדתית, יש מה לומר על כך

מאת: מורן סרוסי |

עד עכשיו הלך לבנט לא רע – סרטונים שבהם הוא נואם בשטף ובביטחון גרפו מאות אלפי צפיות, מתפקדים ומתפקדות מהקשת הרחבה של אוכלוסיית המדינה: דתיים, חילונים, יהודים, מוסלמים, דרוזים, ומאות אלפי תומכים שמציבים את מפלגתו, 'הבית היהודי', במקום השלישי מבין המפלגות המתמודדות, על פי הסקרים האחרונים.

שימוש באמצעי פרסום יעילים, במשרדי פרסום וביועצי תקשורת שיודעים את העבודה, עזרו כמובן לבנט להרים את מפלגת המפד"ל המיתולוגית, הקטנה והצנועה למפלגה גדולה, חזקה ובעלת אמירה ציבורית ולא כזו הנשענת על מגזר.

הלך לו לא רע, אפילו טוב מאוד, עד שיצא הסרטון האומלל שבו מתמודדי 'הבית היהודי' מביעים את דעתם (החשוכה, יש לציין) כלפי נישואים חד מיניים.

מה חשבו לעצמם שם במפלגה ובמשרדי הפרסום שלה? שפרסום כזה משרת את הניסיון להיראות כמפלגה ציבורית? שהדעות שלהם מקדמות את המדינה שלנו לכיוון מתקדם ונאור? שדעות כאלה יגררו עוד מצביעים חילונים שרואים בבנט 'אח'?

לא ברור מה הם חשבו לעצמם, אבל די ברור מה שהם חושבים על הנושא ומה שהחשיבה שלהם יכולה להביא. הבורות שמשתקפת בדברי הדוברים מזעזעת כל כך. 'חולים', 'אנשים שקיבלו מכה בחיים', 'אנשים במצוקה', 'אין דבר כזה נישואים חד מיניים', 'יש רק משפחה אחת ביהדות' – אלו מקצת הדברים שנשמעים בסרטון.

הניסיון של בנט להציג את מפלגתו כמפלגה מתקדמת, כמפלגה של כל העם ושל כל רבדי האוכלוסייה, מתפוצץ בפנים לו ולנו. בסרטון הזה הוא מחזיר את המפלגה שלו אחורה – למפלגה שמייצגת את הציבור הדתי בלבד, למפלגה שרואה בהלכה וברבנים כמתווי הדרך הבלעדיים והיחידים, ולמפלגה שנתקעה 'אי שם בניינטיז' (כפי שאמר על מפלגתם של בוז'י וציפי) ואפילו אחורה מזה.

עצוב לראות שבחברה הדתית, אליה אני שייכת, עדיין יש אנשים חסרי פתיחות לשונה, חסרי קבלה של אנשים שהם לא 'אנחנו' או כלפי אנשים שאינם "מתיישרים" לפי קו היהדות ולפי קו ההלכה.

הייתי שמחה לראות אנשים אחרים שמייצגים את הקהילה הדתית בצורה הולמת, בצורה שמתחברת אל כל רבדי העם (בלא דת, גזע ונטייה מינית), בצורה ששומרת על ערכי היהדות אך עם קבלה ופתיחות לשונה, ובצורה מכבדת, מתקדמת, ולא בצורה פרימיטיבית וחשוכה כמו שמציגים בנט וחברי מפלגתו.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>