הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

28 יולי, 2014 פורסם ב אקטיביזם, תקשורת
אין תגובות

המחירים עולים – הצעירים יורדים

הודעה לעיתונות

מאת: אדוה סולומוביץ |

בקיץ 2011 יצאנו לרחובות, הייתה מחאה סוחפת ומעוררת השראה. אומנם בעקבותיה הוקמה ועדה, הוגשו המלצות, קמו מפלגות, הלכנו לבחירות – אבל שום דבר כמעט לא השתנה.
ההיפך קרה, מחירי הדיור רק המשיכו לעלות, העוני גובה קורבנות מדי יום, הפערים החברתיים הגיעו לשיאים הכי גבוהים בעולם המערבי ויוקר-המחייה מאיים על כל משפחה עובדת להפוך לחלק ממעגל-העוני ההולך וגדל בקצב מבהיל.
בעוד כל הדברים הללו מתרחשים – תקציבים לרווחה, לבריאות, לחינוך – מצטמצמים, השכר ממשיך להישחק, רבים מהעם עובדים ומשתכרים בפחות מ-6,000 ₪, דור שלם של צעירים מאבד תקווה לחיות בארץ הזאת. אנחנו חייבים לחזור לרחובות ב-1.5 נפגשים בכיכר.

על פי סקר "המדגם" שבוצע עבור חדשות 10, לא פחות מ-51 אחוזים מהישראלים שקלו להגר מהארץ בשל יוקר המחייה ומשבר הדיור החריף, והנתון הזה לא כולל, כמובן, את אלה שכבר עשו זאת. ככה זה, כנראה, כאשר הקניות בסופרמרקט, התחבורה הציבורית ובעיקר מחירי הדיור הרבה יותר זולים מעבר לים. "המחירים בארץ מטורפים", הם מסבירים, "ואנשים לא רוצים לחזור להורים בגיל 30 ולישון שוב על המיטה שלהם מהתיכון".

אי-אפשר יותר להמשיך ככה, לא מחכים לקיץ, לא לוועדות, לא להבטחות על זה יצאנו להיאבק, ועכשיו נמשיך להיאבק !

הודעה אדוה

בסקר שנערך עבור ביה"ס לנדל"ן במכללת נתניה, אשר בדק אם הקושי של זוגות צעירים לקנות דירה גורם להם לשקול לרדת מישראל, השיבו 59% מהנשאלים "במידה רבה מאוד" או "די רבה" (76% מקרב העולים מחבר העמים השיבו כך). מכלל הציבור, רק 19% חושבים שלקושי לקנות דירה "אין השפעה כלל" או "כמעט אין השפעה" על השיקול של זוגות צעירים לעזוב את ישראל.

חייבים לחזור בענק לרחובות ולכיכרות, להזכיר למקבלי ההחלטות שאנחנו עדיין כאן.
הגיע הזמן להרעיד את הכיכר בקול ברור ונוקב: קיימו את מה שהבטחתם, או שתתפטרו ותלכו הביתה.
יש לעם בישראל בית אחד בעולם, בואו לשמור עליו, אחרת אי אפשר יהיה יותר לחיות כאן.

מחכים לכם ביום חמישי – 1.5.14 בשעה 20:00, נפגשים בכיכר רבין וביחד נפגין הפגנת זעם תחת הכותרת – "העם דורש צדק חברתי – עכשיו!"

התאחדות הסטודנטים היא ארגון המייצג את הסטודנטים בישראל, וכן שואפת להעצים את מעמד הסטודנט בישראל. היו חלק מרכזי במחאה החברתית, הן ברמת ההנהגה ובהשתתפות פעילה במגוון הפעולות והן ברמה הכספית-לוגיסטית. התאחדות הסטודנטים והאגודות מכל הארץ לקחו כוח חשוב מאין כמותו בקידום המאבק, דחיפתו והרחבתו לממדים העצומים אליו הצליח להגיע. גם כעת, לאחר שתמה המחאה החברתית, ממשיכה ההתאחדות לקדם ולהוביל להשגת השינוי החברתי אותו קידמה מחאת הקיץ של 2011.

 לפרטים נוספים: אדוה סולומוביץ.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>