הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

11 מאי, 2014 פורסם ב חינוך אחר
אין תגובות

שר הולך ושר בא, אך מה השתנה?

משרד החינוך

משרד החינוך. השרים מתחלפים אך כלום לא באמת משתנה.
צילום: דר' אבישי טייכר. מתוך פיקיוויקי.

דנה מילר בודקת את השינויים המתוכננים במתכונת בחינות הבגרות ואינה רואה ברפורמה של שר החינוך בשורה אמתית

מאת: דנה מילר |

אנו עדים לכך שלאחר כל מערכת בחירות, מגיע שר חינוך חדש שמנסה לשנות את החוקים בתחושה שהוא זה שיביא את השינוי הגדול. כעת זהו שר החינוך, שי פירון, שמוביל מהלך של רפורמות האמורות לשפר באופן משמעותי את מערכת החינוך. במאמר זה אתייחס לרפורמה שנוגעת בבחינות הבגרות ובבחינה הפסיכומטרית בהתחשב בעובדה שהרפורמות עדיין בהרצה.

לצערי אין שום אפשרות ריאלית להגיע למצב שבו לכל תלמידי ישראל תהיה תעודת בגרות. הסיבות לכך רבות. ראשית, לא כל התלמידים מסוגלים ללמוד, ודאי לא ברמה הנדרשת כדי לזכות בתעודת הבגרות הנכספת. אין שום מקום בעולם שכל התלמידים מגיעים לאותם הישגים, ולמען האמת אין גם צורך בכך. אין שום מחקר אמפירי המוכיח שתלמידים בעלי תעודת בגרות הצליחו בחייהם טוב יותר מאלה שלא זכו לכך. זו המצאה פוליטית בלבד שנועדה לצרכים פוליטיים ובשום אופן לא כדי לקדם את תלמידי ישראל. זה, ככל הנראה, הרעיון מאחורי הרפורמה שהציע שר החינוך באשר לשינוי בקבלת בוגרים למוסדות להשכלה גבוהה: תעודת בגרות בממוצע 87 או פסיכומטרי, או שניהם יחד. אז מה השתנה???

כדי להשלים את המהלך חייב שר החינוך להסיר מעל סדר היום את הטירוף של 'הגשת כל התלמידים לבחינות בגרות' הגורמת נזקים נפשיים, חינוכיים וכלכליים.

על מערכת החינוך להסתכל גם על האוכלוסייה שנמצאת בשוליים ולתת לה הזדמנות שווה, שר החינוך חייב להציע מסלולים אלטרנטיביים למסלול הבגרות לכל ובלבד שתלמידי ישראל, כולם, לא ייפגעו ובעתיד יוכלו למצוא את מקומם בחברה, במוסדות להשכלה גבוהה, כאזרחים מועילים המקיימים את עצמם בכבוד. מה שקורה כיום הוא בדיוק ההפך.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>