הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

1 מאי, 2014 פורסם ב חינוך אחר
אין תגובות

חינוך משמעותי באורנים?

feedback-form-excellent-866529-m

שיטת הציונים אינה אפקטיבית, אז למה באורנים ממשיכים להשתמש בה?

 מאת: ארי בורשטיין |

איך יכול להיות שמצד אחד מרצים באורנים טוענים ששיטת הציונים אינה אפקטיבית ומצד שני באותה מכללה, בחלק נכבד מהקורסים, יש מבחנים ושיטת הציונים מופעלת במלואה?

מרצים לנו על חינוך משמעותי אבל בפועל אותן התחלואות של החינוך הפורמאלי שוכבות לנו תחת הרגליים על המדשאות הירוקות של אורנים.

על הדשא הראשי ישנו שלט: "מכללה ללא בדל" וממש תחתיו, כאילו לקוח מקטע של "ארץ נהדרת" אוסף מרשים של בדלי סיגריות מכל טוב פרוסים על הדשא.

אולי כך ניתן להבין מדוע במספר קורסים, חוזרים ומרצים לנו כמה "שיטת" הציונים אינה אפקטיבית,  כמה היא אינה מציגה את הידע האמיתי של הסטודנט, כמה הציון אינו מדד אמיתי לכלום מעבר ל"הקאת" החומר הנלמד ברגע נתון ואחר כך שוכחים הכל ללא משמעות אמיתית, כמה שיטה זו מפלה אחוז ניכר מהסטודנטים אשר לא מצליחים במבחנים מהסוג הנ"ל אך במציאות הם ה"מוצלחים" ביותר. ובכל זאת, למרות הכל, סותרים את עצמם וכשמגיע רגע האמת של אותם הקורסים, הפלא ופלא מבחן מונח על שולחננו.

אז אני שואל, איך זה יתכן?

איך זה יראה אם נלמד את תלמידנו בעתיד לשמור על איכות הסביבה ואז יראו אותנו מאפרים על הדשא וזורקים את בדל הסיגריה על הרצפה?

זה מאוד יפה להרצות לנו על דרכים אחרות לחינוך אפקטיבי יותר, לחינוך משמעותי יותר, אך מה זה שווה אם במבחן התוצאה אין שום שינוי???

אני חושב כמו האימרה באנגלית "put your money where your mouth is" או בתרגום פשוט, שים את המילים שלך במעשים שלך.

כמחנך אני מנסה להראות מציאות אחרת, שפה אחרת ודרך אחרת אבל זה לא שווה כלום אם המעשים שלי, ההתנהגות שלי וכמובן המציאות שלי מראים בדיוק את ההיפך.

שיהיה ברור, אין פה טענה למרצים ספציפיים, למוסדות להשכלה גבוהה בכללותם וגם לא להנהלת אורנים בפרט, אלא אחריות משותפת לכולם.

ניתן לשנות, להוסיף ובטח לשפר את הקיים. זה בטוח לא קל וישנם גופים חזקים "מלמעלה" ופוליטיקה רבה מסביב, אך אם לא מאורנים תבוא הישועה, אז מהיכן??

דווקא מכאן, מהמכללה שלי, אליה הגעתי להתמקצע בחינוך והוראה, מתוך ההערכה שיש לי למרצים השונים, מתוך הידיעה של חשיבות החינוך במכללת אורנים, דווקא מהמכללה הזו אני  מצפה למשהו אחר ושונה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>