הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

30 אוקטובר, 2013 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

מאורנים לפסטיבל הסרטים בחיפה

"חווה" התקבל לפסטיבל הסרטים חיפה. צילום: שירי מנשה

"חווה" התקבל לפסטיבל הסרטים חיפה. צילום: שירי מנשה

מאת: אדי גל

הסרט 'חווה' של עכר, מתעד את אורח חייהן של ארבע נשים בדואיות החיות לפי המסורת, ואת המכשול המאיים  להרוס את ביתן ולגרשן ממקום מגוריהן

לאחרונה, התבשרה ד"ר אריאל פרידמן, ראש החוג לתקשורת במכללה האקדמית לחינוך אורנים, כי הסרט 'חווה' של הסטודנטית שירין עכר התקבל לתחרות הסרטים הקצרים בפסטיבל הסרטים הבינ"ל ה-29 שיתקיים בחיפה, בחול המועד סוכות.

השנה הוצגו בפני ועדות המיון של הפסטיבל מספר רב מאוד של סרטים. הסרט 'חווה' של עכר, מתעד את אורח חייהן של ארבע נשים בדואיות החיות לפי המסורת, ואת המכשול המאיים  להרוס את ביתן ולגרשן ממקום מגוריהן.

שירין עכר, בת 28 מעכו, נשואה ואימא לתינוקת בת שנה, סטודנטית במכללת אורנים בחוג לתקשורת ובחוג לספרות.

לדברי הבמאית בכל פעם כשעברה בצומת 'סומך' בדרכה למכללה, ראתה על הגבעה ממול 'מושבה' קטנה של בדואים. באחד הימים הבחינה שהגבעה הירוקה הפכה לאתר בנייה. היא החליטה לבקר את יושבי האוהלים ומצאה שם ארבע נשים. אם קשישה ושלוש בנותיה המבוגרות, שאינן נשואות ומתגוררות לבדן. "תהליך ההתקרבות אליהן היה ארוך ומייגע, אך בסופו, סיפרו לי הנשים את סיפורן והרשו לי לצלם אותן."

הנשים שכרו את הקרקע לפני שנים רבות, הן מגדלות שם בעלי חיים ומייצרות חלב, אלא שעתה מסתבר כי בעל הקרקע מכר אותה ובמקום עומד להבנות פרויקט מגורים. עתידן של הנשים לא ידוע.

מה משמעות השם 'חווה'? "המשמעות היא כפולה, חווה, כמו חוה התנ"כית, כי הן חיות כמו בימי בראשית, הן נשים חזקות, המתפרנסות מעבודת כפיים, ומצד שני הן למעשה הקימו חווה, במשמעות החקלאית של המילה."

תמונות מתוך הסרט באדיבות הבימאית:

  שירין 1שירין 2

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>