הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

29 אפריל, 2013 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

סטודנטים מאורנים יצאו לדרום ת"א: ביקשו להכיר את בעיית המהגרים

נשיאת המכללה, פרופ' יערה בר-און, מסבירה: אנחנו נוסעים לכל העולם וחיים בכפר הגלובלי, אבל אל החצרות האחוריות שלנו הצצנו פעם?

במהלך חופשת הסמסטר האחרונה התאפשר לסטודנטים מהחוג לחינוך חברתי-קהילתי במכללה האקדמית אורנים להשתתף בפעילות מרתקת בשטח וליישם בפועל את חומר הלימודים התיאורטי. הפעילות התקיימה בדרום תל אביב, שם – במשך שלושה ימים מרוכזים – למדו הסטודנטים להכיר את קהילת המהגרים והעובדים הזרים, והתלוו לעמותות העובדות בשטח.

הימים המלאים בתל אביב כללו מפגשים יוצאי דופן, כמו המפגש עם אלאדין אבקר, פליט סודני בעל תואר שני; פליטה ניגרית בשם בלסינג, המפעילה גן ילדים; נשות "אחותי", ארגון פמיניסטי-מזרחי; עובדות סוציאליות המפעילות גן "יוני-טף" לילדי פליטים בתחנה המרכזית החדשה, ונציגי קואופרטיב "בר קיימא" לעובדות ניקיון.

הסטודנט זיו רוזנצווייג: "במהלך שלושת הימים עברנו תהליך ארוך ומורכב.

מטרת הקורס לא היתה לשנות את דעותינו בנוגע לפליטים ומהגרי העבודה, או בנוגע למצבה של דרום תל אביב או תושביה הזרים, אלא לחשוף אותנו לעובדות שנעדרו מעינינו ולהבין עד כמה המציאות מורכבת ואינה כפי שאנו רואים אותה בתקשורת. הלימוד היה עבורי חוויה חד פעמית אליה לא הייתי מגיע ללא הקורס, ואני מודה על ההזדמנות שניתנה לי".

נשיאת המכללה, פרופ' יערה בר-און, שהשתתפה בחלק מהפעילות בתל אביב: "זוכרים את המשפט: 'סנוב, באילת כבר היית?'. אנחנו נוסעים לכל העולם וחיים בכפר הגלובלי, אבל אל החצרות האחוריות שלנו הצצנו פעם? האם יצא לנו להתבונן, לפגוש ולהבין מה מסתתר בפינות החשוכות של מחוזותינו? יש חשיבות רבה למפגש של סטודנטים עם הזר והמוזר, הקרוב-רחוק, שבאמצעותו, אנו שבים ובוחנים את עצמנו, דווקא בגלל הזרות, וחורגים מעבר למובן מאליו ולשגרתי של עולמנו המוכר. בחצר האחורית שלנו, למשל בדרום תל אביב, חיים אנשים את חייהם במלואם. עלינו להכירם לא רק דרך עדשות הזוועה: מקרי מוות, אונס וגירוש, אלא דרך מכלול חיי היום יום שלהם, המשפחות שהקימו, התרבות שיצרו, חיי הפנאי והעבודה, הדת והקהילה".

יצוין כי החוג לחינוך חברתי-קהילתי נחשב לאחד המבוקשים במכללה האקדמית, ובין בוגריו נמנה איציק שמולי, מראשי המאבק החברתי, שהושבע לאחרונה כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה.

 

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>