הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

7 דצמבר, 2013 פורסם ב תקשורת
אין תגובות

מי דואג שלא נאהב את עצמנו?

woman-with-high-heels-1329804-m

"ילדות גדלות אל תוך תרבות החשפנות"

מאת: שירי מנשה | 

התקשורת מציגה – פורנו בשלטי חוצות: חשפנות בקטלוגים, נשים בלבוש מינימאלי בפרסומות, נשים שוכבות, נשים כפופות, קטינות במבט מפתה, פנים יפות בתוכניות טלוויזיה, רזון קיצוני והרשימה עוד ארוכה. מי אחראי לכך ולמה אנחנו לא מייחסים לזה חשיבות?

אם לא הבחנתם בתכנים 'למבוגרים בלבד' שמציצים מכל עבר – כנראה שכבר התרגלתם. נשים – כפי שהן נראות בסרטי פורנו – מופיעות גם בכלי התקשורת. הן לא מוסתרות, לא נרמזות, אלא דווקא מוצגות לראווה.

דוגמה ראשונה היא שלט החוצות של חברת ההלבשה התחתונה "בוניטה דה מאס" לשנת 2009. בשלט מופיעה בר רפאלי, כשהיא שוכבת על מה שנראה כמו מיטה, לבושה (אם אפשר לקרוא לזה כך) בתחתונים ובחזייה החושפת חלק נכבד משדיה, בתנוחה מפתה, משחקת בשיער ומישירה מבט למצלמה. ואם זה לא משכנע מספיק ולא מציג סיטואציה אינטימית מדי, בקיץ 2012 שידרו כל הערוצים המסחריים את הפרסומת של חברת "קאסטרו" בכיכובה של הדוגמנית גל גדות, תחת הסִסמה "אם את לא לבושה כמו שצריך – את לא לבושה בכלל". בפרסומת, גדות נכנסת למעלית מלאה בגברים לובשי חליפות (וגם אישה אחת) כשהיא ערומה לגמרי!

הזדעזעתם? גם אני. הדוגמות עומדות בתור ארוך ואולי אינסופי, אבל לנו זה נראה טבעי – למה? למה כשאנו רואים אישה השוכבת בתנוחה שאותה אמור לראות רק בן זוגה בחדר המיטות, או כשהיא מהלכת ערומה בפרהסיה, אף אחד לא מניד עפעף? התשובה היא, שיש מי שדואג להעביר לנו את המסר המזעזע עוד יותר – שזה בסדר. זו ישות עליונה שלא ניתן לראות, ישות המכונה בשם "תקשורת". למה? כדי שאתן, נשים יקרות ולא מסופקות, תמיד תרצו עוד. עוד כמה קילוגרמים פחות, עוד קצת מהחזה של בר רפאלי, עוד מייק-אפ לטשטש את הפצעים "הלא טבעיים", עוד ניתוח פלסטי אחד, עוד נעל עקב, עוד ועוד ועוד. ה"עוד" הזה שווה כסף, וכשלא תשאפו לעוד, חברות הבגדים והטיפוח למיניהן כנראה יפשטו רגל.

התוצאות הרות אסון – ילדות קטנות גדלות אל תוך תרבות החשפנות והשאיפה לשלמות. אנורקסיה היא אחת ההשפעות המסוכנות, בעיקר בקרב בנות נוער, כי "רזה זה יפה, ומי שלא יפה – לא קיים".

בואו לא נתפלא שהנוער שלנו נראה כפי שהוא נראה, מתנהג בברוטליות ובהכנעה כלפי נשים ונערות, ושהן (כי כך הן למדו) משרבבות שפתיים מול המצלמה. בואו לא נהיה "צופים פאסיביים", שמקבלים בקלות דעת את הפורנו המוצג לראווה. בואו נדאג לעתיד שלנו.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>