הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

25 נובמבר, 2013 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

עושים בית ספר לאיכות הסביבה בבית חינוך הדסים

המרכז החדש יקדם אירועים ויוזמות קהילתיות וסביבתיות לצד חינוך סביבתי, יארגן סדנאות והרצאות ברוח הקיימות ויהווה מרכז להדגמת אורח חיים מקיים

בבית הספר הדסים נפתח בשבוע שעבר מרכז קיימות מקומי – יקנעם עילית, שיהווה חלק מרשת מרכזים ארצית שהוקמה ע"י המשרד להגנת הסביבה, במטרה לקדם אורח חיים סביבתי ולחזק את הקהילתיות בעיר.

המרכז החדש יקדם אירועים ויוזמות קהילתיות וסביבתיות לצד חינוך סביבתי, יארגן סדנאות והרצאות ברוח הקיימות ויהווה מרכז להדגמת אורח חיים מקיים. את מרכז הקיימות מובילה עמותת שחרות, עמותה קהילתית ביקנעם, בשיתוף בית ספר הדסים, העירייה, המשרד להגנת הסביבה וגופים נוספים.

בבית הספר ציינו כי קיימות הינה תפיסה המבינה כי משאבי הטבע שלנו מוגבלים, ועלינו להתנהל באחריות כדי להשאיר לילדינו עולם המאפשר קיום ראוי וטוב. הקיימות מכירה בכך שמרבית המשברים הסביבתיים, ובהם מחסור במי שתייה ראויים, זיהום ופסולת, כליית משאבים ועוד, הינם תוצאה של התנהלות כלכלית צרכנית מוגזמת, ועלינו לייצר אלטרנטיבות חברתיות, קהילתיות וכלכליות, כדי להמשיך להתקיים ברווחה בעולם. המרכז יהיה פתוח מדי שבוע לפעילות משפחתית משותפת של גינה קהילתית, בישולי שדה ויצירה מחומרים ממוחזרים.

רגע לפני כניסת שעון החורף התקיים אירוע הפתיחה, בו בילו משפחות יחד, הכינו שלטים של שמות מקרטונים ובדים בשימוש חוזר, רקחו חליטות תה מהגינה ושיחקו במשחקי חוץ כמו פעם. המפגשים מהווים הזדמנות למפגש קהילתי מהנה ולבילוי איכותי עם הילדים, תוך אחריות סביבתית.

מרכז הקיימות מפעיל דף בפייסבוק, למי שמעוניין להתעדכן ב אירועים השונים ולהיות מעורב בעשייה בתחום, ומזמין את כל התושבים להיות מעורבים בעשייה למען שיפור החיים בעיר.

בבית הספר ציינו כי ההחלטה להכניס לתוכו את המרכז החדש מהווה המשך המגמה לקדם את החינוך הסביבתי לאהבת הטבע ושמירה על הסביבה. כמו כן ציינו בבית הספר כי השנה הוחלט לקחת כמה צעדים קדימה ולהוציא את מרבית הכיתות בבית הספר לפעילות שבועית בגינה ובתחום הקיימות, בהדרכת המורה אנליה אלוני. מלבד הפעילויות השבועיות יקדם בית הספר, בהובלת תלמידי כיתות ד'-ו', אירועים של מעורבות בקהילה לטובת שיפור איכות החיים בעיר וחיזוק הקהילה.

בהנהלת בית החינוך אמרו כי חינוך לערכי שמירה על איכות הסביבה, מניעת הפגיעה בסביבה וניצול מושכל של משאביה, מהווים תנאי הכרחי לאיכות חיים עבור כל אחד מהתושבים. "אנו מאמינים שיש לחנך את התלמידים למעורבות חברתית שבבסיסה יהיו פעילויות אקטיביות במטרה להוביל את התלמיד להיות אזרח אכפתי התורם לחברה או לסביבה, ובעל יכולת חשיבה יצירתית לפתרון בעיות", נמסר מהנהלת בית החינוך.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>