הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

12 יוני, 2016 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

עדיין מחפש את הדרך

ליאור קרוין, סטודנט במסלול מלח, מאמין כי הוא נמצא בדרך הנכונה אבל עדיין יש כמה דברים שהוא צריך לגלות

קוראים לי ליאור קרוין. אני בן 27. נולדתי בקורנית שבמשגב, בבועה הקסומה של התמימות, הפשטות והמרחב.

 לכתה א' לא מיהרתי לעלות ואני עדיין זוכר שעוד שנה עם הקוביות והגננת היו נראים בהחלט עדיפים מבית ספר. בסוף עליתי. אני לא זוכר הרבה מהיסודי והחטיבה חוץ מזה שהיה לי הרבה מאוד מרץ. כילד הייתי תמיד בין גבול השובב למציק. אני עדיין זוכר את הרגע שבו הבנתי שאני מגזים. זה היה אחרי שילד שעברתי מאחוריו באופן טבעי כופף את הראש כדי שלא אציק לו. מאותו יום התחלתי לשמור את הידיים שלי לעצמי(כיתה ו').

בילדות הייתי מאוד מרוכז בעשייה שלי. לא היה לי מושג מה קורה מסביב, מבחינתי העולם היה סקייטבורד ותופים.

להבדיל משאר ילדי משגב לא עשיתי שנת שרות ועם סוף הלימודים התגייסתי ישר לצבא במחזור גיוס של אוגוסט. עם כל הניסיונות להגיע למודיעין היכולות השכליות שלי לא היו מספיקות כדי שהצבא יוותר על הפרופיל הגבוה שלי. אז הגעתי לתותחנים.

בצבא כמפקד בקורס מפקדים למדתי לחנוך. לתצפת, למשב, לבנות מסלול חניכה וכ'ו. אילו כלים שאני משתמש בהם עד היום.

אחרי הצבא התחלתי לחפש. עשיתי קורס מצילים ועברתי לגור עם אשתי לעתיד בירושלים.

בחיפוש כמעט מצאתי את עצמי כשוליית בונה העוגבים היחידי בארץ, אבל בסוף הלכתי לקורס מורי דרך.

הקורס ממש הרחיב לי את האופקים. מעין זריקה של תמצית מרוכזת של ידע כללי. משם ומתוך המציאות של ירושלים הבנתי שאני רוצה לעבוד עם אנשים. רק מתוך המקום של ליצור שיח והבנה. במיוחד בירושלים הרגשתי איך מרוב ניתוק כל שיחה היא ויכוח, וכל ויכוח מטרתו לא להגיע להבנה אלא לנצח.

מהמקום הזה הבנתי שאני רוצה לעסוק בחינוך.

הכיוון הכללי שאיתו הגעתי לאורנים היה מסגרות של דו שיח, בין דתיים לחילונים ,מזרחים ואשכנזים, יהודים וערבים וכ'ו. היום עם התמקצעותי כמדריך אני מתכוונן לחינוך סביבתי, חינוך דרך עשייה ויצירה.

החיפוש שלי נמשך. הדרך שאני עובר נראית לי כמפותלת, שאת המשכה, שמעבר לסיבוב, אני אגלה רק בהמשך. אני מקבל את זה. אולי מתוך הבנה שבסופו של דבר במבט אחורה אני רואה שאני עובר את הדרך שלי בצורה שנכונה לי.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>