הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 מאי, 2016 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

זיכרון בסלון לקראת ים השואה

אנשי העדות שתפו את הנוכחים בסיפורם האישי ובין השאר דברו על תפקידם בעיצוב זיכרון השואה, מה היא גבורה, איך זה לגדול כילד ללא משפחה, איך מהתופת צומחת תקווה

 

יום הזיכרון לשואה ולגבורה צוין ברחבי קריית טבעון באמצעות מיזם "זיכרון בסלון" בו כעשרים משפחות אירחו בסלון ביתם אנשי עדות – ניצולים ובני הדור השני, ששיתפו את הנוכחים בסיפורם האישי. כל המארחים וכל אנשי העדות היו תושבי היישוב .

אנשי העדות שתפו את הנוכחים בסיפורם האישי ובין השאר דברו על תפקידם בעיצוב זיכרון השואה, מה היא גבורה, איך זה לגדול כילד ללא משפחה, איך מהתופת והכאב הגדול צומחת תקווה ואהבה ועוד נושאים עמם התמודדו במהלך שנות חייהם.

בפרויקט תמכו שלהבת שורר מ"עמך", לילך דרמון מנהלת מחלקת הנוער במועצה, עינת רווה מהיחידה לקהילה והתנדבות במועצה ומיקי רון אשר ריכזה והובילה את הארגון.

עינת רווה: "תודה גדולה לאנשי העדות, ששיתפו וסיפרו על התמודדותם ועל מאבקם בזמן המלחמה ולאחריה ותודה לכל הנגנים והאומנים שריגשו בשירתם ונגינתם.

נתתם לנו השראה, שמתם לנו מראה ופרופורציות לחיים שלנו כאן. חלקכם אף שיתף בפעם הראשונה בחייו את הסיפור בפני קהל, דבר שאינו מובן מאליו ומרגש מאוד".

זכרון בסלון

צוות הפרויקט הביע הערכתו  לצוות "זיכרון בסלון", במיוחד לעדן אבריאל ושריי גרובר על התמיכה והליווי של כל התהליך ועל הפלטפורמה האדירה הטכנולוגית והאנושית לחבר בין אנשים, לחבר בין עבר לעתיד ועל ההזדמנות לקחת חלק בעיצוב זיכרון השואה.

מיקי רון : "עזרתם לנו להקים מצבה חיה של מעשים טובים. תודה  גדולה אחרונה למשפחות הרבות שפתחו את בתיהן, שאירחו ברגישות ובנדיבות ולמתארחים הרבים. שבוע זה הוכיח כי טבעון היא קהילה הצמאה למפגשי תוכן ושיתוף פעולה. קהילה של אנשים מעניינים וסקרנים. בתקוה כי זו תהיה תחילת דרך למפגשים נוספים".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>