הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 מאי, 2016 פורסם ב חינוך אחר
אין תגובות

הפער המגדרי

ההשכלה בימינו שווה לכולם, בנים ובנות אבל בסופו של תהליך הילדים מגיעים להיי טק והילדות להוראה ולמקצועות הומאניים בהן השכר נמוך יותר. מירב אדרי מנסה לענות לשאלת מיליון הדולר, מדוע זה עדיין קרה?

מירב אדרי

במחצית המאה ה-19 כאשר השכלה הייתה נחלתן של נשים מועטות ובנות אליטה בלבד, החלה התעוררות ממוסדת של נשים לשינוי והן החלו לדרוש זכויות כמו הזכות ללמוד ולרכוש השכלה.

למזלנו כיום כולנו זכאיות להשכלה בסיסית – בבית הספר שמכין אותנו לחיים. בתקופת חטיבת הביניים נבחר את מסלול לימודינו, אך כמעט תמיד החלוקה תחזור  על עצמה – ילדינו , הלוגיים, למקצועות הריאליים וילדותינו הרגישות, למקצועות ההומניסטיים. בודדות הבנות שנמצא בכיתה המדעית.

בית הספר אף מאפשר לילדינו וילדותינו  להכין את עצמם ועצמן לעתיד, למערכת ההשכלה הגבוהה ולחיים האמיתיים. מכשיר את ילדינו לעתיד, למצוינות, להתמצאות בטכנולוגיות חדישות ומורכבות, ולמנהיגות בעולם הקפיטליסטי ואת ילדותינו מעשיר בידע של מקצועות הרוח והחברה, מקצועות חשובים ללא עוררין אך מוערכים פחות מבחינה כלכלית בעולם הקפיטליסטי.

החלוקה כמובן מגובת מחקרים שמראים כי בגילאי בית ספר יסודי תלמידות יותר טובות מתלמידים בחשבון אך בגיל ההתבגרות הדבר משתנה. צירוף מקרים מופלא, גיל ההתבגרות זהו בדיוק הגיל בו ילדותינו מבינות שעל מנת להתבגר, עליה לעמוד באיזה אידיאל יופי כזה או אחר ומכאן ועד עולם מתחיל עיסוק כפייתי בנושא.

אמנם, יש הטוענים שנשים מסוגלות לעשות כמה דברים ביחד אך המציאות הגברית לאו דווקא מכוונת אותן כך ועל כן האבסורד – גברים יעבדו בהיי-טק ונשים תהיינה מורות ותלמדנה את אותן הגברים אך עדיין תשתכרנה פחות. וכך גם בימים שבהן השכלה היא ברת השגה לכולן, שימור הסדר החברתי, הפטריארכלי שבו גברים מרוויחים יותר ונשים  מרוויחות פחות מתבצע דווקא באמצעותה.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>