הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

26 אפריל, 2016 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

ספר חדש של ד"ר מירה פוירשטיין: אוריינות בתקשורת

זהו ספר ראשון  העוסק באוריינות תקשורת , שבוחן את המסגור  והייצוג התקשורתי של נושאים בולטים בשיח האקטואלי בישראל: אלימות, ספורט, אבל ושכול, סמים, וייצוגי היופי

ד"ר מירה פוירשטיין, מרצה במכללת אורנים, ששימשה בעבר ראש החוג לתקשורת, הוציאה ספר חדש 'מדברים אקטואליה: אוריינות תקשורת'. פוירשטיין מבהירה איך להעריך באופן מושכל את הכוחות, בפוליטיקה ובתעשייה, המעצבים ומניעים את סדר היום התקשורתי והציבורי, ואיך להשתמש באופן נבון ומושכל במדיה בעידן הרשתות החברתיות.

זהו ספר ראשון  העוסק באוריינות תקשורת , שבוחן את המסגור  והייצוג התקשורתי של נושאים בולטים בשיח האקטואלי בישראל: אלימות, ספורט, אבל ושכול, סמים, וייצוגי היופי. הוא חובק ידע רחב בתחומי התקשורת והמדיה החדשה,  ויש בו מאגר מגוון של הצעות לפעילויות מבוססות חקר וחשיבה ביקורתית מתוך זיקה לסביבה החברתית, התרבותית והפוליטית העכשווית של צעירים .

הדגש בספר מושם על  שילוב בין ניתוח והבנה ביקורתיים של תכנים  מגוונים במדיה לבין התנסות בהפקה וביצירה של טקסטים חדשים, והערכתם. הפעלת גישה ביקורתית אקטיבית בחינוך לאוריינות מדיה מקדמת את ההבנה התקשורתית של הקהל:  להעריך באופן מושכל את הכוחות – בפוליטיקה ובתעשייה – המניעים ומעצבים את השיח ואת סדר היום התקשורתי והציבורי. המטרה:  לחנך צעירים להיות אזרחים מעורבים ופעילים בחברה ו"אזרחי רשת" – באמצעות שימוש מושכל ואקטיבי במדיה, בעולם המידע של המאה ה-21 ובעידן הרשתות החברתיות.

ד"ר פוירנשטיין ציינה כי תפיסת החינוך לאוריינות מדיה ביקורתית היא צורך השעה עבור מרצים, מורי המורים,  מורים וצעירים (סטודנטים ותלמידים) , המתמודדים עם האפקטים הווירליים של החיים במרשתת, ועם סוגיות אתיות וערכיות שהסביבות הדיגיטליות המגוונות של התקשורת מעוררות.

 מדברים אקטואליה פלייר 2016 ללא שם

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>