הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

3 אפריל, 2016 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

מסע אחר

חניכי כפר הנוער ימין אורד השתתפו במסע ישראלי שכולו גיבוש ואהבת הארץ

יקותיאל ווקר

מתי בפעם  האחרונה יצאתם לטיול במדבר? מתי בפעם האחרונה שאלתם את עצמכם מי אני? לאיזה קהילה אני שייך? מתי בפעם האחרונה יצא לכם לשמוע את שירת התקווה בראש מורם ומלא גאווה? זה בדיוק מה שחניכי כפר הנוער ימין אורד עשו בעת שיצאו לאחרונה למסע ישראלי .

את המסע מארגנת תנועת "מבארשית"  . התוכנית נקבעה ביחד עם אגף של"ח וידיעת הארץ במשרד החינוך ועם קצין חינוך ראשי בצה"ל. מסע ישראלי יצא לדרך בשנת 2005, מאז כ-130,000 תלמידי כיתות י"א  וכ-20,000 חיילים עברו את המסע, שהינו חינוכי לגיבוש וחיזוק הזהות האישית היהודית, הציונית והישראלית בקרב בני נוער וחיילים.

כפר הנוער ימין אורד,  אשר נוסד בשנת 1953ומשמש מודל בחינוך נוער ישראלי לעולים. בכפר גרים כיום ומתחנכים כ-450 חניכים מיותר מ-16 מדינות בעולם. לאחרונה הופיע "ימין אורד" ברשימת מוסדות החינוך עם אחוזי הגיוס הגבוהים לצה"ל, בין הראשונים לצד בתי ספר אליטיסטים כמו "סביון  הרצליה".

חניכי שכבת י"א של הכפר הם עולים מצרפת, חבר העמים ואתיופיה   והם יצאו לדרך ביחד  ב1:00 בלילה ביום הראשון למסע.  בשני הימים הראשונים עברו החניכים  מסעות קשים במדבר, התמודדו עם שינה באוהלים.

ביום השלישי למסע התנדבו החניכים במקומות שונים בקרית גת, מרכזי תעשייה לעיוורים, בתי אבות, פגועי נפש קיבלו עזרה, ושפע חיוכים. במרכז לעיוור ראו  איך כישורי השפה של החניכים היא יתרון עצום כאשר ההם ניגשו אל העיוורים ודיברו איתם בצרפתית, עברית אמהרית ואף רוסית.

 יושבי המקום שמחו מאוד שיש להם סוף סוף מישהו שמדבר בשפתם ויכול להפיג את בדידותם,  "אתם שחקני  נשמה" סיכם מדריך הקבוצה מיכאל.

 ביום שישי ביקרו החניכים בירושלים בהר הרצל עברו באנדרטאות שונות מתרבויות שונות בחיפוש אחר החלומות של גדולי האומה וכל החיילים ונפגעי פעולות האיבה אשר חירפו נפשם למען המדינה . הביקור בהר הרצל נחתם בטקס מרגש באנדרטת נופלי סודן, בו הקריאו החניכים חוויותיהם. מנהלת המטעם מסע ישראלי ביקשה מכולם לשיר את ההמנון "התקווה" בראש מורם בגאווה.

רחלי יאסו עובדת בקשרי החוץ כתבה בקבוצת הווצאפ של הכפר , "בהתרגשות ובדמעות אני כותבת תודה… אשר מצאתם לנכון לחשוף את הדור הצעיר למקומות משמעותיים כמו אנדרטאת נופלי סודן.. פעילות זו נגעה לי עמוק בלב והחזירה אותי שלושים שנה אחורה, כשנאלצנו לקבור אותם כל כך מהר בכדי להמשיך במסע".

 לאחר מכן יצאו לשבת משותפת באכסניה במכבים רעות. השבת הונהגה במעגלי שיח משותפים שאפיינו את כל המסע . "החניכים נדרשו לומר מילה טובה על חבריהם לכיתה, דבר שאינו מובן מאליו בטח לנוכח הבדלי השפה והתרבות הגדולים" סיפר רכז השכבה אליאל. הקבוצות שהיו מחולקות לפי הכיתות בבית הספר. חרות, בת שירות מסכמת " חלק מחברי הכיתה בתחילת המסע לא ידעו את השמות של חבריהם, לאחר המסע הם פתאום מרגישים קרובים אחד לשני".

מנהלת מטעם המסע ישראלי,  אשירה, סיפרה בהתרגשות " אני מרגישה שקיבלתי מתנה השבוע, אני למדתי מהצוות החינוכי מהי ענווה… ואף שיתפה "לא היה לי מסע שהכרתי כל כך הרבה חניכים בשמותיהם הפרטיים".

במוצאי שבת עלו נציגים מכל כיתה ושיתפו את אשר על לבבם, מה הם עברו במסע כיחידים וכקבוצה כולם סיפרו על הגיבוש וכיצד נפתחו לאט לאט בפני חבריהם לכיתה. אמרו תודה למדריכי המסע ולצוות החינוכי שליווה אותם.

בסיום פצחו כולם בריקוד אתיופים צרפתים ורוסים  בשירה "אחים אחים… שמחה שמחה.. מסע, מסע, מסע ישראלי".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>