הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

9 מרץ, 2016 פורסם ב מה בקמפוס
אין תגובות

גלגולו של חפץ : תערוכה חדשה באורנים

בתערוכה מוצבות עבודות של כמה יוצרים, שלוש מהן הציבו את הנעל במרכז יצירתן. מזמינה ילדים ובני נוער לתת חיים לחפצים ישנים ולהעניק להם משמעות חדשה

 

תערוכה חדשה במרכז ההדרכה של הגלריה לאמנות ישראלית – מרכז  "קשר עין" לדיאלוג עם אמנות. התערוכה 'גלגולו של חפץ', מציגה יצירות אמנות המעניקות לחפצים מוכרים זהות חדשה ומפתיעה ומזמינה ילדים, בני נוער, קבוצות ויחידים, ליצור ולפעול בהשראת העבודות בתערוכה.

מהו ערכם של החפצים, כמו כלי חד פעמי, חלקי רהיט, נעל ישנה, צעצועים שבורים ועוד, כאשר כבר אינם שימושיים?  החפץ כבש את מקומו בעולם האמנות כבר לפני כמאה שנה, אך בעידן זה של ייצור המוני, כלים חד פעמיים, קניונים ומותגים, שבו נדמה שמשמעותו וייחודיותו של החפץ אובדת, יש ערך מוסף ליצירות המאפשרות התבוננות אחרת בעולם החפצים שסביבנו.

ליאת לבני יוצרת בכוסות וצלחות חד פעמיות תבליטי נוף עדינים ומוקפדים, ואילו גיא גולדשטיין ערך ניסוי ובו צילם שאריות כלים חד פעמיים שננגסו על ידי גרביל, הנראים כשריד ארכיאולוגי של תקופתנו. בהשראת העבודות יוצרים הילדים המבקרים בתערוכה עיר מוארת מכוסות חד פעמיות חתוכות לנופים מתחלפים.

שלוש אמניות מציבות את הנעל במרכז יצירתן. הנעליים של לילי פורן עשויות מזרדים, אדמה וקוצים, רוית מישלי סורגת את נעליה וחנאן אבו חוסיין יוצרת הצבת קיר ובה נעלי עקב מבטון יצוק צועדות על הקיר. בפינה זו ניתן ליצור נעל בהשראת דמויות מהאגדות על אימום אמיתי.

בגן החפצים מתעוררים לחיים חלקי רהיטים ושרידי חפצים. ליסה גרוס הופכת אותם לבעלי חיים משעשעים. שיח צבר של נאוה הראל שושני עשוי משלטי טלוויזיה משומשים. חלקי חפצים ממתינים להצטרף לגן בעזרת הדמיון של המשתתפים.

בפינה נוספת בתערוכה משתתפות גם משפחות חפצים בתהליכי שינוי. גרי גולדשטיין מצרף חפצים שונים למשפחה חדשה. הוא מוחק בטיפקס את זהותם הקודמת ומצייר עליהם סמלים חדשים. עינת עריף גלנטי מצלמת את חלקי הצעצועים הפזורים על השטיח ויוצרת שיקוף רנטגני שלהם בעבודת וידאו דו-מסכית. טל פרנק בעבודה Do it yourself יוצרת קיט מוקטן להרכבה.

המשתתפים מוזמנים לצייר את קווי המתאר של חפצים שונים על גבי שקף וליצור מהם עולם דמיוני חדש המוקרן על הקיר.

האמנים המשתתפים הם גיא גולדשטיין, גרי גולדשטיין, חנאן אבו חוסיין, טל פרנק, ליאת לבני, לילי פורן, ליסה גרוס, נאוה הראל שושני, עינת עריף גלנטי. התערוכה נבנתה בהשתתפות פעילה של סטודנטיות מהחוג לאמנות במכללת אורנים, מקורס 'תערוכה כדיאלוג' בהנחיית שיר ימגוצ'י – מלר. התערוכה תוצג עד חודש ינואר 2017.

צילומים :  באדיבות מרכז קשר עין

גיא גולדשטיין

גיא גולדשטיין-להזמנה

לילי פורן

לילי פורן

עינת עריף גלנטי

עינת עריף גלנטי

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>