הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

24 ינואר, 2016 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

בשורה: פחות זיהום באזור טבעון

מנכ"ל איגוד ערים להגנת הסביבה: " איכות האוויר היום במפרץ חיפה וזה נכון גם לגבי טבעון, אינה נופלת מאזורים אחרים, עומדת בכל התקנים  ואין כל חשש משאיפת האוויר"

בסוף דצמבר 2015, הסתיים ניטור אוויר שנערך במשך חודשיים בסביבת מכלי תש"ן בשכונת אלרואי בקרית טבעון והממצאים נמצאו תקינים.

הניטור התבצע בהמשך להחלטת הנהלת המועצה המקומית קרית טבעון, על ידי איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה, באמצעות תחנת ניטור אוויר ניידת שמוקמה בסמוך למכלים ולבתי המגורים (רחוב המזרח, אלרואי).

במקביל לפעילותה של תחנת ניטור אוויר קבועה הממוקמת במרכז טבעון, המדידות הייעודיות הללו התבצעו לבקשתו של דוד אריאלי, ראש מועצת קרית טבעון, כאשר המיקום נבחר בקפידה על מנת לוודא את איכות האוויר שנושמים התושבים בסביבת חוות המכלים.

במסגרת המדידות נבדקו החומרים הבאים:

בנזן: כל הריכוזים שנמדדו עמדו בתקן ערך היעד היממתי העומד על 3.9 מק"ג/מ"ק, כאשר ריכוז הבנזן הממוצע לתקופת המדידה היה 1.4 מק"ג/מ"ק.

טולואן (מתיל בנזן) המשויך לתעשיית הדלקים, אשר לפי המשרד להגנת הסביבה הינו בעל ערך סביבה יממתי של 3,770 מק"ג/מ"ק, לא הגיע לשליש האחוז מערך זה, עם ממוצע ריכוזים של 4.4 מק"ג/מ"ק.

מדידת ריכוזי תחמוצות חנקן (NOx), הנפלטות משריפת דלקים ומזוהות לרוב עם פליטות מכלי תחבורה, הציגו נתונים נמוכים משמעותית מערך הסביבה אשר נעו בממוצעים חצי שעתיים בין 0-220  מק"ג/מ"ק, לעומת 940 מק"ג/מ"ק לפי התקן.

ריכוז חנקן דו חמצני (NO2) ממוצע בתקופת המדידה הגיע בממוצע לעשירית מערך הסביבה השעתי העומד על 200 מק"ג/מ"ק, עם 16.2 מק"ג/מ"ק, כאשר הריכוז המירבי שנמדד היה 94.2 מק"ג/מ"ק.

כמו כן, נמדדו ריכוזי אוזון אשר עמדו על 46.7 מק"ג/מ"ק בממוצע, לעומת ערך סביבה של 140 מק"ג/מ"ק בממוצע שמונה שעתי ונמדדו חלקיקים זעירים נשימים (PM10), אשר לרוב מקורם בגורמים טבעיים כגון אבק וחול באוויר. בעוד וערך סביבה יממתי של PM10 הינו 130 מק"ג/מ"ק, הריכוזים המקסימאליים שנמדדו היו 57.9 והממוצע לתקופת המדידה היה 36.8 מק"ג/מ"ק.

עמית אפרתי, יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה: " אנו יכולים לבחור את המים אותם אנו שותים ואנו יכולים לבחור את המזון אותו אנו אוכלים אך איננו יכולים לבחור את האוויר אותו אנו נושמים. הנהלת המועצה המקומית בקרית טבעון תעשה שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לוודא שהאוויר אותו נושמים תושביה עומד בתקנים המחייבים".

ד"ר עופר דרסלר, מנכ"ל איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה: "אני מברך על שיתוף הפעולה לו זכינו מהמועצה המקומית ומהתושבים באזור בו הוצבה הניידת. יותר מכך אני מברך על כך שהתוצאות אישרו מדידות ודגימות קודמות שנעשו לאורך השנים, לפיהן ריכוזי החומרים אינם חורגים מתקני חוק אוויר נקי של המשרד להגנת הסביבה ובמקרים רבים, אף נמוכים באופן משמעותי. איכות האוויר היום במפרץ חיפה וזה נכון גם לגבי טבעון, אינה נופלת מאזורים רבים אחרים, עומדת בכל התקנים ואין כל חשש משאיפת האוויר. בנוסף יכול כל תושב בטבעון להיכנס לאתר האינטרנט של האיגוד ולראות את איכות האוויר בטבעון ובאזור, באותו רגע ובעבר."

עוד נמסר מהאיגוד, כי בחודשים הקרובים צפוי להתבצע פרויקט רחב של החלפת האטמים במיכלים, זאת בהתאם להנחיות התקן האירופאי למועדי החלפת האטמים, הקובע את אופן החלפת האטמים ואת סוג האטם.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>