הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

30 נובמבר, 2015 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

רוצה להוביל שינוי חברתי

מתן מרום, סטודנט במסלול מל"ח ולימודי הוראת גיאוגרפיה שנה א'

שמי מתן מרום בן 23 מקיבוץ גבעת חיים מאוחד אשר נמצא במועצה אזורית עמק חפר. גדלתי והתחנכתי את כל שנות ילדותי ונעוריי במערכת החינוך הקיבוצית בגבעת חיים מאוחד. יש לי אח תאום ושתי אחיות הגדולות ממני. מגיל צעיר עסקתי בתחום הספורט והתנסיתי במגוון רחב של ענפי ספורט: כדורסל, כדורגל, כדורעף ומגיל הנעורים הצטרפתי לקבוצת הכדורמים של גבעת חיים-עמק חפר. מגיל צעיר אהבתי להיות מוקף בחברים טובים, חלק מחבריי מגיל צעיר מאוד בקשר איתי עד היום. בגיל התיכון בחרתי להרחיב מגמות של גיאוגרפיה ומנהל עסקים, וסיימתי עם תעודת בגרות מלאה עם ממוצע ציונים גבוה.

כחלק מהמורשת המשפחתית אותה הביאה אמא שלי מבית הוריה, אנו במשפחתי המצומצמת והמורחבת דבקים בלכידות המשפחה, מקיימים ארוחות שישי משותפות, מציינים וחוגגים את חגי ישראל, ימי הולדת ואירועים משמחים נוספים. הביחד המשפחתי חשוב לי מאוד, אני מרגיש שבמקומות אלו אני מתמלא שמחה וגאווה.

בגיל הנעורים עסקתי בתחום ההדרכה בתנועת הנוער, ליוויתי ושילבתי בני נוער עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הבלתי פורמאלית בגבעת חיים. בחופשים הייתי אחראי על צוות מארגן, והיינו מארגנים טיולים, פעילויות, הדרכות, משחקים וערבי כייף. היה לי חשוב מאוד שכל בני הנוער בגבעת חיים יקחו חלק פעיל בפעילויות השונות, ויהיו שותפים במערכת החינוך.

התגייסתי באוגוסט 2010 ליחידת MLRS.

לאחר שחרורי מהצבא השתלבתי במערכת החינוך הבלתי פורמאלית בגבעת חיים מאוחד בתור מדריך מוביל בגיל הנעורים ובהובלת שנת בר- המצווה. שמתי לעצמי מטרה להקנות לבני הנוער הרגלים וערכים עליהם אני גדלתי ואותם אני חוויתי. הקמנו צוות משותף של צוות ההדרכה ושל נציגים מההורים ובנינו מערך פעילויות לשנת בר המצווה. הפעילויות נבנו על שלושה מעגלים מרכזיים: אני ועצמו, אני והקהילה בה אנו חיים, אני והעם היהודי.

במהלך הדרכתי בגבעת חיים, הצטרפתי לארגון מגן דוד אדום בישראל. השתתפתי בקורס נהגים וחובשי רפואת חירום במשך שנה שלמה. תחום זה מאוד קרוב לליבי ומאוד מדבר אליי, מאפשר לי להגיע לאנשים אשר נמצאים במצבי מצוקה ולהגיש להם עזרה רפואית. השתלבתי במערך האמבולנסים במשמרות בתחנות השונות. גם בתחום זה שילבתי את אהבתי לתחום ההדרכה במשך חודשים רבים הדרכתי קבוצות בגילאים שונים בכל תחומי העזרה הראשונה, והדגש העיקרי בקורסים היה על עזרה דחופה לבנאדם במצוקה, כגון: החייאה, חבישות, עצירת שטפי דם וכו'.

מתן מרום

לאחר תקופה מהשחרור הצבאי יצאתי למסע למזרח אסיה. במשך מספר חודשים טיילתי וחוויתי תרבויות, טעמים, אנשים ועולמות שונים ומרתקים. אני מרגיש שהמסע תרם לי לגיבוש האני מאמין, חיזק אותי ובעיקר גרם לי להתמודד ולהתגבר עם אתגרים, פחדים וכישלונות. במהלך הטיול עברתי קורס צלילה באיים של דרום תאילנד, נחשפתי לעולם מרתק שאליו אחזור עוד פעמים רבות. סיימתי את הקורס עם רישיון צלילה+ כוכב 2.

באוקטובר 2015 התחלתי את לימודיי האקדמאים במכללת אורנים במסלול מל"ח ולימודי הוראה בגיאוגרפיה. בחרתי ללמוד תחום זה המדבר מאוד אל ליבי, חשוב היה לי להתמקצע בתחום ההדרכה וההובלה של צוותים, תחום אשר עסקתי בו במהלך השנים. פגשתי קבוצה של סטודנטים איכותית, שכל אחד מביא עמו ידע רב, ניסיון ורקע חיים שונה. הקבוצה עם הזמן מתגבשת והופכת להיות קבוצה משמעותית, מאוחדת ובעלת מטרה משותפת. אני מתחבר מאוד אל חבריי ללימודים ומאחל לנו הצלחה רבה. במקביל ללימודים וכחלק ממסלול מל"ח, אני עובד בקיבוץ יגור בהובלת קבוצת הנעורים בכיתות ז'-ט'. בחרתי לעבור לקיבוץ אחר מתוך רצון לאתגר את עצמי, לעזוב את המקום הנוח והמוכר, להתמודד ולהתגבר על דרך חדשה בחיים.

בעתיד אני מתכנן להתקדם לתואר שני בתחום החינוך, להוביל לשינוי חברתי חינוכי ולהוות גורם משמעותי בתחומי החינוך השונים.

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>