הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

15 נובמבר, 2015 פורסם ב מל"ח חולמים חינוך
אין תגובות

מחוברת לטבע

רומי שיאל, תושבת יובלים בגוש משגב, לומדת במסלול מלח

אני רומי שיאל, בת 26, גרה יחד עם בן זוגי ביישוב קהילתי יובלים שבמשגב. בילדותי גדלתי בקיבוץ שיתופי אנרכיסטי בערבה – קיבוץ סמר. אחריי שנתיים של שליחות משפחתית במקסיקו חזרתי עם זווית ראייה "מורחבת" על החיים, עם רצון לחקור את העולמות הרוחניים של הנפש ושל הנשמה.

אחרי תקופה קצרה בצבא הבנתי שהמסגרת לא מאפשרת לי לצמוח בהנאה. יצאתי מהצבא והתחלתי את המסע האישי שלי לגילוי עצמי, חיפוש רוחני וקהילתי, ובכלל ניסיון להבין מי אני. טיילתי הרבה ובדקתי גבולות, כל פעם חזרתי לקיבוץ לנוח קצת ולהבין לאן אני רוצה להמשיך.

ואז הגיעה תקופה שבה שאלתי את עצמי – מה אני רוצה ללמוד ?

עשיתי "סקר שוק" בין חברים והגעתי לתכנית הלימודים "פריזמה21" המתרחשת ביישוב קטן פסטורלי וקסום שנקרא מעלה צביה. שם המשכתי לחקור ולהיפתח לכיוונים חדשים, למדתי הרבה דברים שבבית ספר לא מלמדים.רומי מלח

הרגשתי עמוק בפנים שאני רוצה להמשיך לעבוד עם ילדים, כיוון שהם ימשיכו את העתיד של העולם שאנחנו בונים. והבנתי שיש לי דרך חינוך קצת שונה להעביר, דרך שעליי עוד להבין בעצמי.

בסוף השנה כבר ידעתי לאן אני ממשיכה, בעקבות חברים שפגשתי בטיוליי הוקסמתי והרגשתי קריאה להצטרף למעגל המדריכים של "שומרי הגן" – ארגון ארצי (המחובר לחזון-על עולמי) המציע מגוון דרכים לחיבור לטבע, לאחרים ולעצמנו. המסרים עוברים דרך משחקים, שירים, מלאכות עתיקות של תרבויות אדמה, מעגלי הקשבה, סיפורים ועוד.

היום אני מדריכה קבוצת ילדים של "שומרי הגן" ביישוב קורנית. יחד איתם אני לומדת על טבע, על יחסים בין אנשים ועל המקום שלי ושל כל אחד מהם בעולם.

במקביל אני מדריכה יחד עם ניצן (בן זוגי) 4 קבוצות גילאים של נוער ביישובים יחד והררית. אחרי תקופה ממושכת שלא הייתה פעילות נוער עקבית, שמנו לנו למטרה לגבש מחדש את הקבוצה, ליצור תחושת בית , לחבר ולהתחבר.

הגעתי ללימודים באורנים למסלול משולב של מל"ח ואמנות. לצד החופש המאפיין את חיי אני מחפשת עוגנים ורעיונות חדשים לביסוס הידע והרחבת יכולת הלמידה שלי, מפגש עם אנשי חינוך נוספים מהתחום וחשיפה לתכנים שטרם פגשתי. בהמשך, אני רואה את עצמי מביאה לתוך מערכת החינוך את הגישה הטבעית, הקשובה, המאפשרת למידה משותפת של תהליכים בקבוצה, עם הרבה מקום לביטוי אישי ויצירה

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>