הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

27 נובמבר, 2015 פורסם ב מה בקמפוס
תגובה אחת

מזוזות לברכה

האם לקבוע מזוזות במכללה האקדמית אורנים? מצד אחד, מדובר במוסד בעל אופי חילוני, מצד שני, הייתה דרישה מצד סטודנטים וסטודנטיות שומרי מסורת. בסופו של תהליך, התקיים טקס חנוכת המזוזות בבניין ארז

 

DSC_0223

בטקס מיוחד הותקנו לפני כשבועיים, שלוש מזוזות לברכה בבניין ארז במכללה האקדמית לחינוך אורנים. וזאת לאחר ויכוח שהתקיים בין כותלי הקמפוס ושיחות רבות בין אגודת הסטודנטים והסטודנטיות לבין הנהלת אורנים.

DSC_0249

 

מהצד השני, בשל האופי החילוני של המכללה,  עלו התנגדויות ורצון לבצע אך ורק את המינימום,  כלומר מזוזה בכל כניסה לבניין ולא בכל כיתה. לאחר שיחות רבות והבנת הצורך החליטו בהנהלת אורנים להיענות לבקשה והמזוזות הראשות נקבעו בבניין ארז.הדרישה לקביעת המזוזות עלתה בקרב סטודנטים/ות עם זיקה לדת ורצון להרגיש "בבית" באורנים, כשהם יכולים לקיים את מצוות דתם.

DSC_0245

DSC_0231

אוהד מלדסי , יו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות, סטודנט שנה ג' מקרא והיסטוריה :"טקס המזוזות שהתקיים בשבוע שעבר ריגשת אותי במיוחד. לא רק מהיותו טקס דתי משמעותי עבורי באופן אישי, אלא בעיקר מהמשמעויות הנלוות אליו, טקס אשר סימל עבורי כיצד הצלחנו לגשר על חילוקי דעות ולהצליח להכיל ולהקשיב. אני רואה  את תהליך המזוזות באורנים כמשמעותי לסטודנטים, לסטודנטיות ולסגל אשר מצליחים לייצר שיח הדיברות בנושאים המשמעותיים להם. אני מודה לסטודנטים ולסטודנטיות שפנו והציפו את תחושותיהם בפנינו ואני מודה להנהלת אורנים שידעה גם להקשיב. אני מאחל לכולנו המשך שנה מלאה בהידברות שיח ואחדות".

DSC_0209

תגובה אחת

  1. מאת יהונתן:

    באמת משמח לשמוע שאורנים קיבלה את הטענות שהגיעו מלמטה,
    לקבוע מזוזות, אנחנו בעיצומו של תהליך שבו מכללת אורנים
    כבר לא "מגדל השן" שמנותקת מהסטודנטים שלה, אלא להפך, היא מזמינה אותם
    לפעול ולהיות שותפים בעיצוב האופי של המכללה.

    שאפו!

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>