הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

17 ספטמבר, 2015 פורסם ב תקשורת
אין תגובות

אמא, את רוצה דני!

אנו נוטים לחשוב שכאשר מדובר במוצרי מזון לילדים ואפילו לתינוקות, מן הראוי שמי שמוכר לנו את המצרך הבסיסי הזה יעשה עמנו חסד ויניח בצד את המניפולציות ולא יוליך אותנו שולל. אבל האם זה נכון?

עמוס אדר

עולם הפרסום מלא תככים ומזימות, גם כאשר זה נוגע לאוכל של ילדינו ולמי שמופקדת בראש ובראשונה על המשמר- אימא.

אנו נוטים לחשוב שכאשר מדובר במוצרי מזון לילדים ואפילו לתינוקות, מן הראוי שמי שמוכר לנו את המצרך הבסיסי הזה יעשה עמנו חסד ויניח בצד את המניפולציות ולא יוליך אותנו שולל. אחד מהשכלולים המניפולטיביים של התעשייה הרעבה היה ועודנו- דימוי האישה. רבות נכתב ונחקר על  האישה הנחותה והצייתנית שאנו רגילים לראות בשאר מגרשי הפרסום.

כבר מזמן הבנו שבכדי למכור בגד ואפילו מכונית, חייבים איכשהו, בנסתר או בגלוי להשתמש בגוף האישה, אחרת- זה לא מוכר. וזאת על-אף מחקרים שנעשו בשנים האחרונות שהראו לנו שלאו-דווקא  גוף האישה הוא באמת מה שיגרום לנו ללכת ולקנות. ולמרות זאת השימוש הפוגעני נימשך ואליו מתווספים מסרים נוספים. השימוש וצורותיו ממשיכים ואפילו משתכללים. הם כבר מעבירים לנו מסרים אחרים, נסתרים ופוגעניים שמנציחים את ההבדלים בין המגדרים.

לשמחתנו, כאשר מדובר בפרסומות מזון לילדים, השימוש המיני של גוף האישה יורד מן הבמה. אך על תחשבו שבזה ניגמר הסיפור. ראשית, לא תמצאו בפרסומות אלו אימהות שאינן סיימו ברגע זה להתאפר או לבושות לפי צו האופנה האחרון, גם אם מדובר באמא הכי מתוסכלת שמנסה, לבצע משימה בלתי אפשרית- להכין שניצל בעצמה. אני מכיר לא מעט אימהות שהשניצל שהן מכינות הוא אחד מנושאי הגאווה שלהן, והן לא עברו במספרה בדרך למטבח. שנית, מצאתי שאימהות כמעט ואינן מדברות בפרסומות אלו, הרי מי הן שיגידו משהו בנושא, וגם כאשר כן נישמע קולן הוא נישמע בקריינות ומנתק את האימא מהמציאות, שלא לדבר על כך שרוב הזמן היא עסוקה בקריאת הוראות הכנה משקית, בקיצור היא לא יודעת כלום, היא הרי רק אימא (אישה). שלישית, ויש עוד המון אך נסתפק בזה, מישהו ראה את אבא ? מישהו דיבר על הפן הבריאות? (פחות סוכר ובמקום זה תחליף זה לא יותר בריא!) מי יודע מה שמו לתינוקות במקום שמן הדקלים המושמץ? ולמה, אף אמא לא שואלת את השאלות הללו?  היא אחרי הכל- אימא, לא?

אז שלא תטעו, גם כשזה נוגע לקודש הקודשים, תינוקות ואימהות ,יש ומופעלים עלינו טריקים ומציגים לנו,  אימא צייתנית מידי, מטופחת מידי, עצלנית מידי ובדיוק מה שצריך בשביל לשכנע אותה שהילד שלה רוצה דני למרות שבעצם היא המשוכנעת.

דני

כמה מתסכל ואיזה ייאוש  כאשר מכינים שניצל, מלי לוי ועוף טוב ב"שניצל חצי מוכן"  (ומה אם החצי השני?)

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>