הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

16 אוגוסט, 2015 פורסם ב יוצאים לשטח
אין תגובות

נלחמים בשריפות: מפגש הסברה

בקרית טבעון לא רוצים שהקיץ יחזרו שוב השריפות הגדולות שהשתוללו מסביב ליישוב בשנים האחרונות

מפגש תושבים מוצלח להסברת התכנית למניעת התפשטות שריפות בקרית טבעון התקיים השבוע בחדר ישיבות של המועצה המקומית קרית טבעון. השתתפו במפגש: ראש המועצה דוד אריאלי, מנהל אגף תפעול במועצה אבי וולמרק, מנהל תברואה וגינון אמוץ זרטל, אחראית פניות ציבור ענת גלעדי, עורכי התכנית האגרונום חנוך בורגר וד"ר נעמה טסלר וכן מספר תושבים מובילי מחאה כנגד הפרויקט.

בתחילת הדיון הסביר ראש המועצה את מדיניות המדינה, שנתקבלה בעקבות אסון הכרמל ובהמשך אירוע השרפה בקרית טבעון ב- 2012. כמו כן הובהר לתושבים כי המועצה דוגלת במדיניות של שמירה על הטבע והגנה על היער, במקביל לשמירה על חייהם, ביטחונם ורכושם של התושבים וקיום הוראות החוק.

האגרונום חנוך בורגר הסביר לנוכחים את התכנית המבוססת על מודל חדשני אשר חוזה קצב התפשטות אש במקרה של שריפה. בורגר:  "זו התכנית הטובה ביותר שאפשר לקבל. הגיזום והכריתה יהיו מינימליים והם יתבצעו לאחר בחינה מדוקדקת של הצמחייה, סוג העצים, מצבם ותנאי השטח. לא יפגע שום עץ טבעי למקום (כמו אלונים או רחבי עלים) אלא אם מצבו של העץ לא טוב. אנו מתרכזים בעיקר בטיפול בצמחיה נמוכה, מחטניים ואקליפטוסים המהווים בסיס אנרגטי חזק לליבוי שריפה. הטיפול שיבוצע בשטח יקטין את רגישות היישוב לשריפות ויצמצם את פוטנציאל הבעירה. אנו 'קונים' זמן".

בכל קטע שיטופל, העצים יסומנו לפני כריתה, העבודות יהיו בפיקוח צמוד של צוות המשרד, כמו כן לא תהיה הרחבה של הדרך אך יבוצע בה טיפול יערני ובמקומות מסוימים יהיו מפרצונים.

ארנון כפיר, שהיה מנהל חזות הקריה במועצה והגיע כתושב בירך על המפגש יחד עם זאת ביקש לשנות את סדר העדיפויות בטיפול. הוסבר לו ולנוכחים כי החלק הראשון שיבוצע בעוד כשלושה שבועות הינו "פיילוט", כמו כן נציגי התושבים מוזמנים להגיע לשטח ולהיות שותפים בתהליך. הביצוע הראשוני הוא מצומצם והוא תוצאה של תקציב מוגבל.

אריאלי: "מטרת המפגש היתה לספק מידע לתושבים ולהרגיע את החשש לפגיעה בנוף של טבעון. כולנו מאמינים שצריך טיפול יערני ועתה אחרי המפגש וההסברים, התכנים יותר ברורים. זו גם הזדמנות לשתף את הציבור ולבקש את עזרתו מקידום הפרויקט מול תושבים אחרים ומול גורמים בממשלה בתקצוב הנושא – ולא מתשלומי הארנונה."

המצגת שהוצגה בישיבה עלתה לאתר המועצה.DSC_0574

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>