הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

24 יוני, 2015 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

"מריחים" את הסוף

תקופת המבחנים והמטלות כבר כאן ולורט בר קאופמן אספה כמה וכמה עצות מעשיות איך לעבור את התקופה הזאת בשלום

לורט בר קאופמן

זהו, הגענו, כל הכבוד לנו! סיימנו את שנת הלימודים!

אך בטרם נוכל לאחסן את חומרי הלימוד בתוך ארגז במחסן ולקפוץ לים או לבריכה נשארו המבחנים והעבודות שאנו צריכים לסיים.

ולשם כך התכנסנו. אז לפני שבירת השגרה וצפייה באיזה משחק או בתכנית טלוויזיה בזמן ששאלות המטלה האחרונה מתנוססות על מסך המחשב, כדאי להכין את עצמנו נפשית לכל העומס.

סטודנטים משתפים בדברים העוזרים להם לעבור את הלחץ:

שירי, סטודנטית לספרות ותקשורת שנה ג, אומרת: "לוח זמנים מסודר, משמעת עצמית, לשים את הפלאפון על מצב טיסה, ותציבו לעצמכם יעדים. וכאשר תעמדו בהם תנו לעצמכם פרס".

אביב, סטודנטית ללשון ותקשורת שנה א, מציעה ללכת ל"ספא", והראל סטודנט אף הוא לתקשורת ואזרחות שנה ג, הציע שימוש ב"ג'וינטים".

מורן, סטודנטית לחינוך מיוחד ותקשורת בתכנית המצטיינים, סיננה לי: "אני עסוקה מדי. אין לי זמן לעצות".

ליז, סטודנטית לעבודה סוציאלית בתואר שני באוניברסיטת אורורה שליד שיקגו ארה"ב, הציעה: "תדאגו לעצמכם וקחו דבר אחד כל פעם, שנו הרבה, תאכלו אוכל בריא וקחו הפסקות".

ריטה, סטודנטית לרכיבה טיפולית במכון וינגייט, טוענת: "יש לקחת את הלחץ כדבר נורמטיבי ולהפיק ממנו את המיטב. לי הוא עוזר מאוד להתרכז בזמן המבחן רק במבחן".

אליה, סטודנטית במסלול מל"ח ואזרחות שנה ב, אמרה שמה שעוזר לה זה "ריצות וניהול זמן".

נטע מהחוג לחינוך מיוחד והיסטוריה שנה ג טוענת: "בניית לוח-זמנים מסודר לכל תקופת המבחנים הכולל פירוט מתי אני מכינה עבודה, מתי יושבת ללמוד, באילו שעות בעבודה וכו'. מקפידה לפחות פעם בשבוע לצאת לפעילות מהנה כמו סלסה או בית קפה וממשיכה ללכת לחדר כושר".

שושנה, סטודנטית לפיזיקה תיאורטית בטכניון, טוענת: "לא לפחד לקחת הפסקות, לא לפחד לומר 'את זה כרגע אני לא מסוגלת ללמוד כי עייפות או חוסר ריכוז או אחר'. להניח בצד, ללמוד או לעשות משהו אחר קצת ואז לחזור לזה".

עדן, סטודנטית לחינוך מתמטי וחינוך יסודי שנה ב, שיתפה אותנו: "אני ישנה טוב ועושה ספורט. זה עוזר לי להתמקד ולהתפקס".

רומינה, סטודנטית לחינוך לגיל הרך ממכללת גורדון, אומרת: "מה שעוזר לי להפיג את המתחים זה שאני יוצאת לרקוד או הולכת לישון".

אז כמו שאתם רואים יש מגוון דרכים שונות ומגוונות להפיג את המתח ולהשתמש בו לטובתנו. אני חושבת שהעצה הטובה ביותר שנתנו לי אי פעם בנושא הייתה "פשוט לנשום!". אז קחו נשימה עמוקה פנימה ושאיפה איטית החוצה ופשוט תתחילו לעבוד. זכרו כי התקופה היא די קצרה ואחריה בא החופש הגדול.

אמנם לרובנו החופש הוא עבודה. ובכל זאת, נסו לקחת כמה דקות לנקות את הראש לאחר תקופת המבחנים. אני ממליצה לנסוע לים המלח ולעין גדי. חוסר הקליטה הסלולרית וה-WIFI מאפשר לנו חופש לנקות את הראש ולהתנתק מכל מה שהעיק עלינו עד עכשיו.

צילום: לורט בר קאופמן

IMG_0190

בהצלחה לכולם במבחנים ובעבודות !!!

 

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>