הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

19 מאי, 2015 פורסם ב חינוך אחר
אין תגובות

אין חינוך אין עתיד

האם המלגות שמעניקות חלק מהרשויות לעידוד השכלה גבוהה באמת מסייעות לסטודנטים או שמא מטרתן להראות כאילו עשייה? סיון פוזניאק ביררה והתאכזבה

סיון פוזניאק

סיוון

בשנתיים האחרונות יצאה העיר טבריה בקמפיין "עבר מצמיח עתיד". ובכן, חלומות לחוד ומציאות לחוד. לאחרונה פורסמו ברחבי העיר מודעות הקוראות לסטודנטים להירשם לתכנית "אדליס" בשיתוף עם עיריית טבריה המציעה מלגת לימודים לסטודנטים בני העיר. הסטודנטים הנלהבים הגיעו לכינוס שהתקיים אמש במרכז צעירים בטבריה בתחושה שסוף סוף יש אוזן קשבת בעיר, אך לצערם גילו שנפלו על אוזניים ערלות. בכנס נכחו ראש העיר, סגנו ומנהלת פרויקט אדליס, דקלה פרץ. הסטודנטים קיבלו מידע על התוכנית ועל אפשרויות ההתנדבות השונות המוצעות להם. ושם גילו לראשונה מתחילת התהליך את גובה המלגה המוצעת להם, כ-1000 דולר בלבד, סכום הנמוך מאוד ממלגות הנמצאות כיום בשוק. המלגה תוענק לסטודנטים אשר ישלימו 90 שעות התנדבות בתוכניות חונכות שונות בבתי הספר בעיר. בכינוס נכח ראש העיר יוסי בן דוד, וציין כי "צריך להבין שלא גובה המלגה הוא מה שחשוב כאן, אלא השליחות אותה אתם מבצעים".

ובכן, פנייתי אלייך ראש העיר, גובה המלגה הוא כן הגורם הקובע. לא ניתן לצפות מדור העתיד של טבריה שרובו מתחיל בנקודת פתיחה נמוכה מיתר הסטודנטים, לתרום שעות רבות מזמנו שיכלו להיות מוקצים לעבודה וללימודים ולקבל תמורה שהיא אינה פרופורציונלית לזמן ההשקעה. גובה שכר לימוד ממוצע בשנה עומד על 10,000 שקל, ולכן אם אתה מעוניין לתמוך בסטודנטים בעיר, 1000$ זה רק קצה הקרחון.

ורק לצורך השוואה: קרן גרוס המקדמת פעילות חינוכית בפריפריות השונות וביניהם טבריה, מציעה לסטודנטים המשתתפים במלגה 5500 שקלים בתמורה ל-65 שעות שנתיות. נוסף לכך, מלגת מפעל הפיס המיועדת לסטודנטים במצב סוציואקונומי נמוך, מציעה לסטודנטים 10,000 שקלים בתמורה למאה שעות התנדבות.

העיר טבריה ששואפת לקדם את החינוך בעיר ולהעניק במה אמיתית לדור העתיד הצומח בקרבה, אותה עיר אשר בשנת 2014 אחוז הזכאים לבגרות של טובי בניה היה 48.8%, האם היא בצד הנכון של השביל? והאם אותו נוער מוביל מקבל את התמיכה הנדרשת כדי להוביל את העיר למקומה הראוי?

אני מסכימה שיש לקדם את החינוך בעיר וכי יש להתחיל זאת כבר בגילאים הצעירים אך זה לא צריך לבוא על חשבון הסטודנטים.

לסטודנטים מגיע יותר!

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>