הצטרפו אלינו בפייסבוק

עקבו אחרינו

9 מאי, 2015 פורסם ב במה חופשית
אין תגובות

מדוע תיק החינוך הפך לתיק ניחומים?

משנת 1990 כיהנו 11 שרים במשרד החינוך וכל אחד משך לכיוון שונה, לפעמים מנוגד לזה של השר הקדם לו. במו"מ הקואליציוני הזה, איש לא ממש רצה את המשרד הזה, שאין חשוב ממנו לעתיד המדינה

דורון יבלונקה

"שיתנו כבר ללמוד בשקט" כך אמר לי אחד מחניכי, "אני לא מבין מה רוצים ממני בבית הספר" המשיך ואמר באחת משיחותיי עמו על תסכוליו מבחינות הבגרות. האמת שלא ידעתי מה לענות לו על כך כי אני בעצמי אינני יודעת, אך בהחלט הזדהיתי עם תסכולו בנושא.

במהלך ארבעים השנים הראשונות מהקמת המדינה התחלפו במשרד החינוך 11 שרים בלבד, משנת 1990 ועד היום בעשרים וחמש השנים האחרונות הגיעו 16 שרים שונים למשרד זה. אם נחשב נבין שמקום המדינה ועד 1990 כל שר כיהן במשרד החינוך כארבע שנים בממוצע ואילו במהלך 25 השנים הבאות כל שר כיהן בממוצע שנה וחצי בלבד, דבר המעיד על חוסר היציבות במשרד החינוך ויכול להסביר על  מצב החינוך כולו במדינה בשנים האחרונות.

משרד החינוך הינו אחד מהמשרדים החשובים והמשמעותיים שקיימים בממשלה אך לצערי גם מהפחות מוערכים, דבר שמשתקף  לאחר הבחירות האחרונות בה אף מפלגה אפילו לא טרחה עד כה לדרוש אותו ואף שר לא ביקש להיכנס לתיק זה, מה שהופך את משרד החינוך ל"פרס ניחומים" עבור מי ש"לצערו" יקבל אותו בלית ברירה. " היום כמעט כולם רוצים להיות ראש הממשלה" כך אמרה שרת החינוך לשעבר, לימור לבנת, ומוסיפה שתיק החינוך אינו מקפצה לשום דבר, אז אם אפילו נבחרי הציבור שלנו אינם מאמינים בחינוך איך ילדינו יאמינו בו?

אני חווה מקרוב, במהלך עבודתי עם בני נוער, את הפוטנציאל הרב הטמון בהם. הנוער של היום מנפצים את הסטיגמות שנדבקו אליהם. הם כן רוצים להיות מעורבים חברתית, הם שואפים לפעילות אקטיביסטית והם בעלי השקפת עולם מרחבית גדולה יותר מבני נוער בעבר, לכן הם מרגישים וחשים בתחושת הזילות בתיק החינוך שמקנים לו נבחרי העם אשר ממעיטים בערכם  של דור העתיד שלנו.

שר או שרת החינוך חייב/ת להיות מישהו שבא/ה מהשטח. מישהו שעבד עם ילדינו, אשר מבין ויודע את כל המורכבות שמכילה בתוכה מערכת החינוך. תיק זה עוסק בבני אדם, בתהליכים שלוקחים זמן ושתוצאותיו לא בהכרח יראו לעיני העם.  כולי תקווה שביום מן הימים ראשי המדינה שלנו יפעלו מתוך שליחות ולא מתוך יוקרה ותהילה ויגיעו להבנה המתבקשת שבלי חינוך מושקע ומשמעותי העתיד של כולנו הוא "לוט בערפל".

השאירו תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>